![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Olgun insanlarda iletişim bozukluğu var. Herkes bir birine şüpheci gözüyle bakılıyor. Bu insanlar hayatta o kadar çok darbe yemişlerki duyguları dahil, hersey kabuk bağlamış nasırlaşmış hissizleşmiş.
İnsanlar yeni biriyle tanıştığında direk kendini korumaya alıyor. Sen ne anlatırsan anlat. O duymak istediğini duyuyor görmek istediğini görüyor. Çoğunlukla geçmişteki tecrübelerini yansıtıyor. Herkesin geçmiş tecrübelerindeki iyi niyetle bedel ödeteceklerini düşünüyor. Sevmekten bile korkar hale gelmiş insanlar ya bırakırsa, ya oda giderse. Bazılarında eziklik psikolojisi hakim. Kendinden eğitimi yada statüsü farklı insanlara mesafeli yaklaşıyorlar. Sohbet konusu açıldığında biri konuşurken bunun altından ne çıkacak korumacılığıyla, buna şu cevabı versem derdinde. Çürük elmalar yüzünden tüm kasadaki elmaların çürük çıkma kuşkusu taşıyoruz. Beğeni ve hoşlantılarımız olsada. Sosyal medya ve haberlerde gördüklerimiz, geçmiş tecrübelerimizin etkisiyle cesaret edemiyoruz sevmeye sahiplenmeye. Kısıtlıyoruz kendimizi. Oysa hepimizin tek ihtiyacı huzur ve sevgi. Ne kadar zengin, güçlü yada ihtişamlı olursanız olun birinin sevgisine muhtacız. Bir tamlayanız, diğer yarınız yok ise tek başımıza anlamsızız. İletişim kuramadığımız ortamda güven sorununun olması çok doğal. Farkında mısınız bilmiyorum. Hızla yalnızlasiyoruz. Öyle yada böyle herkesin bir hayatı düzeni yaşamı var. Kimse kurulu düzeni bozmak istemiyor. Belki şuan yalnızlık bizi etkilemiyor gibi görünse de, yaşlandığınızda, çocuklarınız kendi hayatlarını kurdukların da yalnızlığın soğuk yüzüyle yüzleşeceksiniz. Hayatın tekrarı yok, dün geçti, bugün bitiyor, yarın meçhul. imkan varken sevin, sevilin yaşayın. Sevmekten sevilmekten korkmayın. Dünya sevgi ile var oldu, sevgi ile dönüyör. Sen yaşasan da yaşamasan da geçecek bu ömür. Güneşin her gün doğmaktan bıkmıyor ise, sonbaharın acımasızlığına rağmen her sene ilkbahar çoşku ile geliyor ise. Sende her türlü olumsuzluğa rağmen sevmekten vaz geçme.. Bu hayat Anlarıyla, anılarıyla, değdiler ile keşkeler arasında bitecek. Yarınlarımız dünlerimizden, bugünlerimizden güzel olsun. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
'Hakk'ın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine, teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. "Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir" diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?
Şems-i Tebrizi |
|
#3
|
|||
|
|||
|
hayata dair bir çok gerçegi eks etdiren bir yazı olmuş. Elinize sağlık.
Kimse yarım, yarı degildir her kes tamdır ahsana yaqvim"den geldigi için.
__________________
... |
![]() |
|
|
Benzer Konular
|
||||
| Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
| ruhlarla iletişim | isikruhlu | Sorularınız | 11 | 24.01.22 17:06 |
| Ölülerle iletişim kurmak | Altuni | Sorularınız | 10 | 04.01.22 09:57 |
| Hayvanlarla iletişim nasıl kurulur? | sosyopat | Sorularınız | 16 | 05.12.20 07:09 |
| Ulvi ruhaniyetle iletişim | Dire Vengeful | Huddam ilmi | 0 | 28.05.20 02:12 |
| karıncalarda iletişim | melih06 | Hayat Dersleri & Hikayeler | 3 | 22.11.17 07:35 |