Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > Serbest Bölüm > Off Topic > ilginç konular & Teoriler


Bebekler hangi ırktan olursa olsun La notasıyla ağlar


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 11.06.15, 08:32
Sin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
💫 Güvenilir 💫
 
Üyelik tarihi: 19.08.14
Bulunduğu yer: Irak
Mesajlar: 2,205
Etiketlendiği Mesaj: 1557 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Bebekler hangi ırktan olursa olsun La notasıyla ağlar


Beden dili, bebek dili..

Beden dili ve konuşma dışında insanın kendisini ifade ettiği başka yollar da vardır. Onun dünyalar kadar geniş ve sırlı iç âlemi, kısmen de olsa bu yolla dışa açılır. Nice hal, ızdırap, umut ve hüzün vardır ki, ancak ağlamakla anlatılır. Bazen de öyle bir mânâ yüklenir ki ağlamaya, onun taşıdığı mânâ, ağlamanın dışında hiçbir tavır ve davranışla anlatılamaz. Kim bilir, belki de yeryüzü için depremler, dağlar için volkanlar ne ise, insan için de ağlamak odur. Kâinatın Efendisi Hz. Muhammed'in (sas) beyanına göre ağlamak; "Allah'ın rahmetinin bir eseridir..." Hele söz konusu olan bebekler ise, ağlamak Cenab-ı Hakk'ın sonsuz rahmetinin onlardaki küçük bir tecellisidir.3

Bebeğin dünya hayatına ağlayarak başlaması zaruri bir ihtiyaçtır. Zira bu ilk ağlamalar bebeğin akciğerlerinin açılmasına, hava almasına ve kalbin çalışmaya devam etmesine vesile olur. O yüzden yeni doğan bir bebek mutlaka ağlamalıdır. Bebek-lerin % 70-80'i doğar doğmaz kendileri ağlar. Şayet ağlamıyorsa kaba etlerine, ayak altlarına vurularak, sırtı okşanarak uyarılır ve ağlaması sağ-lanır. Bu uyarılmalarla bebeklerin % 99'u ağlar. Buna rağmen ağlamıyorsa, ambu denen bir âlet ile ağzından basınçlı hava verilir, nefes alması hâlâ gerçekleşmemişse, nefes borusuna tüp yerleştirilerek ve gerekirse makineye bağlanarak hava alması sağlanır. Çünkü bebeklerin dünya hayatına ağlayarak başlamaları bebeğin sağlığı için son derece önemlidir.

Kısaca: "Dünyada hangi ırkta olursa olsun bütün yeni doğan bebekler 440 hz yüksekliğinde ve la notasıyla ağlar."


Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 19.03.16, 18:34
Acemi
 
Üyelik tarihi: 06.12.15
Mesajlar: 3
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Muhteşem yaratılış.

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 11.02.17, 09:48
 
Üyelik tarihi: 11.02.17
Bulunduğu yer: kayseri
Mesajlar: 221
Etiketlendiği Mesaj: 29 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

notaların sırrı

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 17.03.17, 22:18
Üye
 
Üyelik tarihi: 07.03.17
Bulunduğu yer: Kahramanmaraş
Mesajlar: 72
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

tüm bebekler la nonasıyla ağlar Bununla birlikte dünyanın hangi ırkından hangi milletinden olursa olsun canı yanan "AH!! "der. Bu da ALLAH lafzının ilk ve son harfleridir...

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 18.03.17, 12:59
Üye
 
Üyelik tarihi: 01.03.17
Bulunduğu yer: balıkesir
Mesajlar: 59
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Allah razı olsun bu güzel paylaşım için

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 01.04.17, 20:38
 
Üyelik tarihi: 28.11.16
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 2,219
Etiketlendiği Mesaj: 110 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Emeğinize sağlık

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 01.04.17, 21:01
 
Üyelik tarihi: 16.03.17
Bulunduğu yer: düzce
Mesajlar: 357
Etiketlendiği Mesaj: 30 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

allah razı olsun paylaşımın için tşk ler

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 05.05.17, 23:29
Manevi
 
Üyelik tarihi: 31.05.15
Mesajlar: 2,159
Etiketlendiği Mesaj: 84 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Gözyaşlarımı tutamadım okurken...

İKİNCİ BEBEĞİ olacağını öğrenince çok sevindi. 3 yaşındaki OĞLUNU, doğacak KARDEŞİ için hazırlamaya başladı
Bebeğin KIZ olacağı anlaşıldı.. Oğlu annesinin karnındaki KARDEŞİNE, her gün şarkı söyledi.. Kardeşini daha görmeden bir SEVGİ BAĞI oluştu..
Zamanı geldi, DOĞUM SANCILARI başladı.. Fakat bir sorun vardı.. Doktorlar ÇARESİZDİ.. Bir sezaryen ameliyatı gerekiyordu..
AMELİYAT çok zor geçti.. Sonunda BEBEK doğdu.. Bebeğin durumu ciddiydi..
Bebek, YOĞUN BAKIM ünitesine kaldırıldı.. Günler geçtikçe küçük kızın durumu KÖTÜYE gidiyordu.. Doktorlar üzgündü, çocuğun kurtulma ÜMİDİ yoktu.. Bebekleri için evlerinde bir oda düzenlemişlerdi.. Şimdi, CENAZE için hazırlanıyorlardı..
Oğulları, KIZ KARDEŞİNİ görebilmek için Allah'a yalvarıyordu..
Dualar ediyordu...

- Kardeşime görmek istiyorum ona şarkı söylemek istiyorum.. diyordu..
Ama YOĞUN BAKIM ÜNİTESİNE, çocukların girmesi yasaktı..
Sonunda kadın KARARINI verdi.. Bebeği nasıl olsa ölecekti.. Çocuğunun kardeşini görmesini engellemeyecekti.. Ne yapıp edip çocuğu içeri sokacaktı..
Oğluna, oldukça büyük gelen bir ziyaretçi giysisi giydirdi ve yoğun bakım ünitesine soktu.. Çocuk yürüyen bir çamaşır torbası gibiydi. Başhemşire onun bir çocuk olduğunu fark etti..
- O çocuğu içeri sokamazsınız.. diye uyardı..
Kadın BAŞHEMŞİREYE dönerek bağırdı:
- Oğlum kız kardeşine ŞARKI söylemeden buradan çıkmayacak..
Oğlunu kız kardeşinin YATAĞINA götürdü..
Küçük kız YAŞAM SAVAŞINI yitirmek üzereydi.. Çocuk, bir süre kardeşinin yüzüne baktı. 3 yaşındaki bir çocuğun saf, temiz, pırıl pırıl sesiyle şu ŞARKIYI mırıldandı:
- Sen benim gün ışığımsın, tek gün ışığım, gökyüzü griyken beni mutlu edersin..
Küçük kız bu SESİ tanıdı, aniden TEPKİ verdi. Kalp atışları düzelmeye başladı. Annesi:
- Şarkıyı sürdür.. dedi oğluna. Küçük çocuk devam etti:
- Seni ne çok sevdiğimi asla bilmeyeceksin, lütfen gün ışığını benden alma bebeğim..
Çocuk şarkıyı sürdürdükçe, bebek, kesik kesik NEFES almasını hızlandırdı.. Annesi, göz yaşları içinde:
- Devam et oğlum.. dedi..
- Geçen gece uyurken rüyamda seni kollarıma aldığımı gördüm bebeğim..
Şimdi, onu içeri almak istemeyen HEMŞİRENİN yüzü de gözyaşları içindeydi..
Bütün hastane personeli, doktorlar başlarına toplanmıştı.. Annesi de coşkuyla ŞARKIYA katıldı.
- Seni ne çok sevdiğimi asla bilmeyeceksin bebeğim.. Lütfen gün ışığını benden alma..
Anne, oğul şarkılarını sürdürdü.. Ve küçük kız birkaç gün sonra iyileşti.. Abisine, annesine, odasına kavuştu..!
Sevdiğiniz insanlar için, ÜMİDİNİZİ kesmeyin..
Sevgisiz, UMUTSUZ kalmayın..
Söz YÜREKTEN çıkarsa, YÜREĞE gider.
Dilden ÇIKARSA, kulağı AŞAMAZ..!

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 08.05.17, 12:21
Üye
 
Üyelik tarihi: 06.05.17
Bulunduğu yer: Fethiye
Mesajlar: 62
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Emeğinize sağlık

Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 28.09.17, 11:09
Üye
 
Üyelik tarihi: 28.09.17
Bulunduğu yer: adana
Mesajlar: 35
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

güzel paylaşım

Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
aladiini, alar, bebekler, biliyor, hangi, irktan, muydunuz, notasiyla, olsun, olursa


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
esmai erbain Manevitokat Evradiyeler & Azametler 1 28.09.22 18:08
hacet için etkili tertip Frost Hacet & Dilek Uygulamaları 14 18.10.21 02:15
Esma-i idrisiyye Lokman Esmai idrisiyye 12 15.06.18 21:00
Duanın fazduanın fazileti ve vaktiileti ve vakti 3 Tuana Dualar & Dua Kardeşliği 7 10.05.18 10:11
hangi sıkıntı olursa olsun bu dua o sıkıntıdan kurtarır Frost Celb & Muhabbet & Kısmet 15 23.03.18 13:23


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 23:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com