Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Günahlarımdan ötürü kendimi çok kötü hissediyorum, pişmanlıklarım bitmiyor

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 29.09.25, 23:26
 
Üyelik tarihi: 29.02.24
Bulunduğu yer: türkiye
Mesajlar: 236
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Günahlarımdan ötürü kendimi çok kötü hissediyorum, pişmanlıklarım bitmiyor

Selamun aleyküm değerli büyüklerim. Abilerim ablalarım.

Günahlarımdan ötürü kendimi çok kötü hissediyorum.
Namaz kılarken abdest alırken sürekli bir mahcubiyet hissediyorum. Şüphesiz ki Yüce Allah"ın Merhameti mağfireti bizim günahımızdan çok çok büyüktür. Ama kendime yakıştırmadığım için böyle hissediyorum. Yani Mevlamın karşısına çıkacak profil eski ben olmamalı. Onun için Şu an istikrarsız tövbe ediyorum üzerime düşeni elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Şu hayatta gerçekten hiçkimseye karşı kötü düşünmedim. Öyle bir ailede de büyümedim. İyi bir aile terbiyesi aldım.
Elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım Hayır duası almaya çabalarım. Öyle bir ailede de büyümedim.
Hep dua ediyorum Kurban olduğum Allahım sen beni İflah et diye. Siz büyüklerimi dinlemek istiyorum. Çünkü bunları günlük hayatta dillendirmek istemiyorum.

Saygılarımla.

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 30.09.25, 06:22
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 4,909
Etiketlendiği Mesaj: 549 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Allah dostu1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleyküm değerli büyüklerim. Abilerim ablalarım.

Günahlarımdan ötürü kendimi çok kötü hissediyorum.
Namaz kılarken abdest alırken sürekli bir mahcubiyet hissediyorum. Şüphesiz ki Yüce Allah"ın Merhameti mağfireti bizim günahımızdan çok çok büyüktür. Ama kendime yakıştırmadığım için böyle hissediyorum. Yani Mevlamın karşısına çıkacak profil eski ben olmamalı. Onun için Şu an istikrarsız tövbe ediyorum üzerime düşeni elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Şu hayatta gerçekten hiçkimseye karşı kötü düşünmedim. Öyle bir ailede de büyümedim. İyi bir aile terbiyesi aldım.
Elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım Hayır duası almaya çabalarım. Öyle bir ailede de büyümedim.
Hep dua ediyorum Kurban olduğum Allahım sen beni İflah et diye. Siz büyüklerimi dinlemek istiyorum. Çünkü bunları günlük hayatta dillendirmek istemiyorum.

Saygılarımla.

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Diyorsun ki: "Ben çok günahlar işledim, Allah'a tevbe ettim. Ancak günahlar peşimi bırakmıyor. Yaptıklarımı hatırlamak, hayatı bana dar ediyor. Yatağım sertleşiyor, gece uyuyamıyorum, huzursuz oluyorum. Beni rahatlatmanın bir yolu yok mu?"
Ey müslüman kardeşim! Bu tür duygular doğru bir tevbenin alametleridir. İşte bu pişmanlığın ta kendisidir. Pişmanlık ise tevbedir. Öyleyse geçmişe ümitle bak! Allah'ın seni affedeceği ümidiyle... Allah'ın insana nefes aldıracak lütfundan da ümidini kesme ve O'nun rahmetinden ümitsiz olma. Allah Teala:” Sapıklardan başka kim Rabbinin rahmetinden ümidini keser. "(Hicr suresi ayet 56)
İbn Mesud:"En büyük günah Allah'a şirk koşmak, Allah'ın rahmetinden ümidi kesmek, Allah'ın insana bir genişlik verecek olmasından ümit kesmektir."( Abdürrezzak, Heysemi ve ibn Kesir, sahih olduğunu söylerler.)
Mümin Allah'a ümitle korku arasında gider. İhtiyaca binaen bazı zamanlarda biri diğerine galip olabilir. Günah işlediğinde tevbe etmesi için korku tarafı, tevbe ettiğinde de Allah'ın affetmesini isteyerek ümit tarafı ağır basar.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 30.09.25, 17:00
 
Üyelik tarihi: 29.02.24
Bulunduğu yer: türkiye
Mesajlar: 236
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Allah razı olsun sayın büyüğüm. Teşekkür ederim..

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 30.09.25, 23:54
beyazalim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 27.08.21
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 2,238
Etiketlendiği Mesaj: 711 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Allah dostu1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamun aleyküm değerli büyüklerim. Abilerim ablalarım.

Günahlarımdan ötürü kendimi çok kötü hissediyorum.
Namaz kılarken abdest alırken sürekli bir mahcubiyet hissediyorum. Şüphesiz ki Yüce Allah"ın Merhameti mağfireti bizim günahımızdan çok çok büyüktür. Ama kendime yakıştırmadığım için böyle hissediyorum. Yani Mevlamın karşısına çıkacak profil eski ben olmamalı. Onun için Şu an istikrarsız tövbe ediyorum üzerime düşeni elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Şu hayatta gerçekten hiçkimseye karşı kötü düşünmedim. Öyle bir ailede de büyümedim. İyi bir aile terbiyesi aldım.
Elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım Hayır duası almaya çabalarım. Öyle bir ailede de büyümedim.
Hep dua ediyorum Kurban olduğum Allahım sen beni İflah et diye. Siz büyüklerimi dinlemek istiyorum. Çünkü bunları günlük hayatta dillendirmek istemiyorum.

Saygılarımla.

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
O mahcubiyet olmazsa kul olunmaz böyle devam et doğru yola girdin..

__________________
“Yâ HÛ ya men HÛ, lâ ilâhe illâ HÛ”
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 02.10.25, 17:28
 
Üyelik tarihi: 29.02.24
Bulunduğu yer: türkiye
Mesajlar: 236
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
beyazalim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
O mahcubiyet olmazsa kul olunmaz böyle devam et doğru yola girdin..



İnşAllah abi İnşAllah ta hep Doğru yolda devam ederim.
saygılar.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Egzersizin faydaları saymakla bitmiyor DiLara Beslenme & Diyet & Zayıflama 5 21.02.22 00:57
Tere otunun faydaları saymakla bitmiyor Adef Alternatif Tıp ve Bitkiler 0 26.03.21 14:04


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com