Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu1.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/)
-   -   imtihanlar karşısında nasıl davranmaliyiz? (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/63128-imtihanlar-karsisinda-nasil-davranmaliyiz.html)

3KEDI 29.05.21 21:26

imtihanlar karşısında nasıl davranmaliyiz?
 
Selamünaleyküm arkadaşlar,
Ben yakın zamanda canımdan çok sevdiğim cok değerli annemi kaybettim. Bebekken de babamı kaybetmiştim. Yaş itibariyle henüz 30 yaşlarındayim. Bazen çok zorlanıyorum ve özellikle annemin kabrine gittiğimde çok ama çok ağlıyorum. Etrafımda benden çok daha büyük olup annesi babası hayatta ve sağlıklı olan çok insan var. Onlari gördüğümde çok imreniyorum. Asla kıskanmıyorum. Sadece çok üzülüyorum kendi adıma. Annem yaşarken çok fazla imtihan gördü. Çok hastalık yaşadı ve hiç ağladığını bile görmedim. Ancak ben henüz kendimi toplamış değilim. Hayattaki imtihanlar karşısında nasıl davranmak gerekiyor ve benim sevdiklerimin hepsinin bu kadar erken gitmesinde benim açımdan bir mükafat var mıdır? Ailemde hiçbir teyze kalmadı. Büyükler zaten ben hiç görmeden vefat ettiler. Bazen çok ama çok zorlanıyorum. Bir duası var mıdır? Tek avuntum Efendimizin de anne baba yokluğu ile imtihan olduğu.

Abdullah07 29.05.21 21:53

Alıntı:

3KEDI Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432261)
Selamünaleyküm arkadaşlar,
Ben yakın zamanda canımdan çok sevdiğim cok değerli annemi kaybettim. Bebekken de babamı kaybetmiştim. Yaş itibariyle henüz 30 yaşlarındayim. Bazen çok zorlanıyorum ve özellikle annemin kabrine gittiğimde çok ama çok ağlıyorum. Etrafımda benden çok daha büyük olup annesi babası hayatta ve sağlıklı olan çok insan var. Onlari gördüğümde çok imreniyorum. Asla kıskanmıyorum. Sadece çok üzülüyorum kendi adıma. Annem yaşarken çok fazla imtihan gördü. Çok hastalık yaşadı ve hiç ağladığını bile görmedim. Ancak ben henüz kendimi toplamış değilim. Hayattaki imtihanlar karşısında nasıl davranmak gerekiyor ve benim sevdiklerimin hepsinin bu kadar erken gitmesinde benim açımdan bir mükafat var mıdır? Ailemde hiçbir teyze kalmadı. Büyükler zaten ben hiç görmeden vefat ettiler. Bazen çok ama çok zorlanıyorum. Bir duası var mıdır? Tek avuntum Efendimizin de anne baba yokluğu ile imtihan olduğu.

Dünya Adem babamız ve Havva annemizin ceza olarak gönderildiği yer. Müminin kalbi hep kederlidir mümini üzen en küçük musibet bile imtihan. Hepimiz imtihandayız Allah'ım bana sabır ver diye dua etme sakın Sabır ver demek imtihanın bir yönden devamını istemektir . Ya Rabbi Ya Rabbi Ya rabbi ben acizim güçsüzüm sabredemem bana ferahlık ver sıkıntımı zail eyle şeklinde dua edin . Rabbim cennette kavuştursun Bizede dua edin gül1

Kgumus 29.05.21 21:56

Rabbim Sabrını Versin mekanı cennet yeri nur olsun inşallah

Bende 2 yıl önce 24 saat yanında olduğum büyümeyen bebeğimi kaybettim. Annem değil bebeğimdi
Hala sanki yanımda benimle. Gittiğini unutuyorum
Dua kur'an tek ilacı hem Annene hem sana

3KEDI 29.05.21 22:36

Alıntı:

Abdullah07 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432265)
Dünya Adem babamız ve Havva annemizin ceza olarak gönderildiği yer. Müminin kalbi hep kederlidir mümini üzen en küçük musibet bile imtihan. Hepimiz imtihandayız Allah'ım bana sabır ver diye dua etme sakın Sabır ver demek imtihanın bir yönden devamını istemektir . Ya Rabbi Ya Rabbi Ya rabbi ben acizim güçsüzüm sabredemem bana ferahlık ver sıkıntımı zail eyle şeklinde dua edin . Rabbim cennette kavuştursun Bizede dua edin gül1

Allah razı olsun inşallah. Ancak sabır kısmı ile ilgili şunu merak ediyorum. Mesela ben şu an bir imtihandayim ve zorluk çekiyorum. Bu durumdayken bile sabır dilemek doğru değil mi? Yani her sey yolundayken elbette sabır istenmez; ancak kederde ve üzüntüde de mi istememek gerekir?

3KEDI 29.05.21 22:47

Alıntı:

Kgumus Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432266)
Rabbim Sabrını Versin mekanı cennet yeri nur olsun inşallah

Bende 2 yıl önce 24 saat yanında olduğum büyümeyen bebeğimi kaybettim. Annem değil bebeğimdi
Hala sanki yanımda benimle. Gittiğini unutuyorum
Dua kur'an tek ilacı hem Annene hem sana

Basiniz sağ olsun inşallah. :(

HATTAP 29.05.21 22:49

Alıntı:

3KEDI Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432261)
Selamünaleyküm arkadaşlar,
Ben yakın zamanda canımdan çok sevdiğim cok değerli annemi kaybettim. Bebekken de babamı kaybetmiştim. Yaş itibariyle henüz 30 yaşlarındayim. Bazen çok zorlanıyorum ve özellikle annemin kabrine gittiğimde çok ama çok ağlıyorum. Etrafımda benden çok daha büyük olup annesi babası hayatta ve sağlıklı olan çok insan var. Onlari gördüğümde çok imreniyorum. Asla kıskanmıyorum. Sadece çok üzülüyorum kendi adıma. Annem yaşarken çok fazla imtihan gördü. Çok hastalık yaşadı ve hiç ağladığını bile görmedim. Ancak ben henüz kendimi toplamış değilim. Hayattaki imtihanlar karşısında nasıl davranmak gerekiyor ve benim sevdiklerimin hepsinin bu kadar erken gitmesinde benim açımdan bir mükafat var mıdır? Ailemde hiçbir teyze kalmadı. Büyükler zaten ben hiç görmeden vefat ettiler. Bazen çok ama çok zorlanıyorum. Bir duası var mıdır? Tek avuntum Efendimizin de anne baba yokluğu ile imtihan olduğu.

Selamun aleyküm.
Allah (C.C) hepsinin Makamını Âli eylesin gül1 .
İmtihanı çok olanın Allah katındaki derecesinin yükseldiğine alamet eder.
İmtihan karşısında sabır göstermek gerek .
Şüphesiz Allah sabr edenlerle beraberdir.
İmtihan karşısında hamd etmek gerek.
Ama altını çizerek söylüyorum asla şükür etmeyiniz.
Hamd olsun demek kafi gelir.

Selametle inşaAllah gül1

Abdullah07 29.05.21 23:15

Alıntı:

3KEDI Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432267)
Allah razı olsun inşallah. Ancak sabır kısmı ile ilgili şunu merak ediyorum. Mesela ben şu an bir imtihandayim ve zorluk çekiyorum. Bu durumdayken bile sabır dilemek doğru değil mi? Yani her sey yolundayken elbette sabır istenmez; ancak kederde ve üzüntüde de mi istememek gerekir?

Şunu netleştirelim elbetteki imtihanlara musibetlere sabır edeceğiz ama Allahım bana sabır ver demek yerine afiyet istemeliyiz . Umarım anlaşılmıştır

3KEDI 29.05.21 23:21

Alıntı:

HATTAP Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432271)
Selamun aleyküm.
Allah (C.C) hepsinin Makamını Âli eylesin gül1 .
İmtihanı çok olanın Allah katındaki derecesinin yükseldiğine alamet eder.
İmtihan karşısında sabır göstermek gerek .
Şüphesiz Allah sabr edenlerle beraberdir.
İmtihan karşısında hamd etmek gerek.
Ama altını çizerek söylüyorum asla şükür etmeyiniz.
Hamd olsun demek kafi gelir.

Selametle inşaAllah gül1

Daha kötülerini düşünüp şükretmek hata mıdır? Peki hamd ile şükür arasında ne fark var? Cok teşekkür ederim. :(

HATTAP 29.05.21 23:35

Alıntı:

3KEDI Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432286)
Daha kötülerini düşünüp şükretmek hata mıdır? Peki hamd ile şükür arasında ne fark var? Cok teşekkür ederim. :(

Zaten sahip olduğunuz şeyleri görmek şükür. Hamd, “Olumsuz” durumun içindeki hakikati görme hali. Şükür artırıcı enerji, dikkatinizi verdiğiniz yerde madde artar. Hamd, her şeyi anlamış bilince deniyor.
Sen şimdi imtihana şükür edersen uygun olmaz
Selametle gül1

Erzurum 29.05.21 23:44

Alıntı:

3KEDI Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432261)
Selamünaleyküm arkadaşlar,
Ben yakın zamanda canımdan çok sevdiğim cok değerli annemi kaybettim. Bebekken de babamı kaybetmiştim. Yaş itibariyle henüz 30 yaşlarındayim. Bazen çok zorlanıyorum ve özellikle annemin kabrine gittiğimde çok ama çok ağlıyorum. Etrafımda benden çok daha büyük olup annesi babası hayatta ve sağlıklı olan çok insan var. Onlari gördüğümde çok imreniyorum. Asla kıskanmıyorum. Sadece çok üzülüyorum kendi adıma. Annem yaşarken çok fazla imtihan gördü. Çok hastalık yaşadı ve hiç ağladığını bile görmedim. Ancak ben henüz kendimi toplamış değilim. Hayattaki imtihanlar karşısında nasıl davranmak gerekiyor ve benim sevdiklerimin hepsinin bu kadar erken gitmesinde benim açımdan bir mükafat var mıdır? Ailemde hiçbir teyze kalmadı. Büyükler zaten ben hiç görmeden vefat ettiler. Bazen çok ama çok zorlanıyorum. Bir duası var mıdır? Tek avuntum Efendimizin de anne baba yokluğu ile imtihan olduğu.



İnsanın ailesini kaybetmesi gerçekten çok büyük bir imtihan. Bu konu üzerine ben çok düşündüm ve çıkardığım sonuç şu; "Allah'ım beni bununla imtihan etme" dediğin herşey ile imtihan olacağını bilmeli insan. Kalben dahi bu düşünce sabit olsa bil ki o seni bulacaktır. Ölüm hak. Yapcak birşey maalesef ki yok. Fakat kederin azalsın için yine Alemlerin Rabbi'ne el aç ve kederini azaltsın için dua et. Ha ne var ki zaten insana vermiş unutmak diye bir şey. Unutmak bence insanın aklının zekatıdır. Bu infakı biz fıtraten yapıyoruz işin güzel yanı bu. Aç ellerini Alemlerin Rabbi olan Allah'tan imtihanların için dayanma gücü talep et mesela. Rabbimiz aynı zamanda El-cebbar olan Allah'tır. Kullarının hüzünlerini de gideren O'dur. Kederlendiğinde hep Musa peygamberi hatırla mesela. Türlü türlü azaplar çekti. Sora gücü bitti de dedi ki "ya rabbim. Senden gelecek olan tüm hayırlara muhtacım." Allah ona çok hayırlar nasip etti. Ve onunla konuştu. Ve konuştuğu için Musa nın tüm kalp kırıklıkları kederi gitti.
Peygamber efendimizi hatırla. Ailesi bir yana taif'de onu taşlayanlar arasında yine kendi akrabaları vardı. Hatta o olaydan önce gece kuzenlerine peygamber olduğunu söylediğinde kalbini kırdılar. "Allah senden başka resul yapacak adam bulamadı mı?" dediler. Sora taşladılar efendimizi. Eminm ki yüreği o gün daha çok kanadı. Fakat El-cebbar olan Allah onun da tüm kederini giderdi ve miraca çıktı. Diyeceğim o ki inne lillahi ve inne ileyhi raciun..
Annen ve baban için taziyelerimi iletiyorum. Makamları cennet olsun inşaallah. Sana da sabırlar dilerim.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

havasokulu1.com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148