![]() |
imtihanlar karşısında nasıl davranmaliyiz?
Selamünaleyküm arkadaşlar,
Ben yakın zamanda canımdan çok sevdiğim cok değerli annemi kaybettim. Bebekken de babamı kaybetmiştim. Yaş itibariyle henüz 30 yaşlarındayim. Bazen çok zorlanıyorum ve özellikle annemin kabrine gittiğimde çok ama çok ağlıyorum. Etrafımda benden çok daha büyük olup annesi babası hayatta ve sağlıklı olan çok insan var. Onlari gördüğümde çok imreniyorum. Asla kıskanmıyorum. Sadece çok üzülüyorum kendi adıma. Annem yaşarken çok fazla imtihan gördü. Çok hastalık yaşadı ve hiç ağladığını bile görmedim. Ancak ben henüz kendimi toplamış değilim. Hayattaki imtihanlar karşısında nasıl davranmak gerekiyor ve benim sevdiklerimin hepsinin bu kadar erken gitmesinde benim açımdan bir mükafat var mıdır? Ailemde hiçbir teyze kalmadı. Büyükler zaten ben hiç görmeden vefat ettiler. Bazen çok ama çok zorlanıyorum. Bir duası var mıdır? Tek avuntum Efendimizin de anne baba yokluğu ile imtihan olduğu. |
Alıntı:
|
Rabbim Sabrını Versin mekanı cennet yeri nur olsun inşallah
Bende 2 yıl önce 24 saat yanında olduğum büyümeyen bebeğimi kaybettim. Annem değil bebeğimdi Hala sanki yanımda benimle. Gittiğini unutuyorum Dua kur'an tek ilacı hem Annene hem sana |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Allah (C.C) hepsinin Makamını Âli eylesin gül1 . İmtihanı çok olanın Allah katındaki derecesinin yükseldiğine alamet eder. İmtihan karşısında sabır göstermek gerek . Şüphesiz Allah sabr edenlerle beraberdir. İmtihan karşısında hamd etmek gerek. Ama altını çizerek söylüyorum asla şükür etmeyiniz. Hamd olsun demek kafi gelir. Selametle inşaAllah gül1 |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Sen şimdi imtihana şükür edersen uygun olmaz Selametle gül1 |
Alıntı:
İnsanın ailesini kaybetmesi gerçekten çok büyük bir imtihan. Bu konu üzerine ben çok düşündüm ve çıkardığım sonuç şu; "Allah'ım beni bununla imtihan etme" dediğin herşey ile imtihan olacağını bilmeli insan. Kalben dahi bu düşünce sabit olsa bil ki o seni bulacaktır. Ölüm hak. Yapcak birşey maalesef ki yok. Fakat kederin azalsın için yine Alemlerin Rabbi'ne el aç ve kederini azaltsın için dua et. Ha ne var ki zaten insana vermiş unutmak diye bir şey. Unutmak bence insanın aklının zekatıdır. Bu infakı biz fıtraten yapıyoruz işin güzel yanı bu. Aç ellerini Alemlerin Rabbi olan Allah'tan imtihanların için dayanma gücü talep et mesela. Rabbimiz aynı zamanda El-cebbar olan Allah'tır. Kullarının hüzünlerini de gideren O'dur. Kederlendiğinde hep Musa peygamberi hatırla mesela. Türlü türlü azaplar çekti. Sora gücü bitti de dedi ki "ya rabbim. Senden gelecek olan tüm hayırlara muhtacım." Allah ona çok hayırlar nasip etti. Ve onunla konuştu. Ve konuştuğu için Musa nın tüm kalp kırıklıkları kederi gitti. Peygamber efendimizi hatırla. Ailesi bir yana taif'de onu taşlayanlar arasında yine kendi akrabaları vardı. Hatta o olaydan önce gece kuzenlerine peygamber olduğunu söylediğinde kalbini kırdılar. "Allah senden başka resul yapacak adam bulamadı mı?" dediler. Sora taşladılar efendimizi. Eminm ki yüreği o gün daha çok kanadı. Fakat El-cebbar olan Allah onun da tüm kederini giderdi ve miraca çıktı. Diyeceğim o ki inne lillahi ve inne ileyhi raciun.. Annen ve baban için taziyelerimi iletiyorum. Makamları cennet olsun inşaallah. Sana da sabırlar dilerim. |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:35. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com