Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu1.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/)
-   -   Evlilik yolunda gittiğim kişi ile bir ayrılık yaşadım (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/63213-evlilik-yolunda-gittigim-kisi-ile-bir-ayrilik-yasadim.html)

KunFeYekunnn 02.06.21 16:35

Alıntı:

Ozibella Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432944)
Ya ne güzel içime huzur verdi inşallah benim de sizin gibi olur sonunda rabbim nasip eder Allah razı olsun cevabınız için


Birbiriniz için hayirli olacaksa Rabbim nasip etsin çok mutlu olun inşallah. Hiç vesveseye kapılmayın. Rüyaları anlatmamak elbet doğru olandır ama olacaksa Allah yazdıysa olur. Her iste bizim bilmediğimiz sadece Allahın bildiği bir hayır vardır. Belki ayrılık sizin için hayırlıdır, belki de bu ayrılık birbirinizin kıymetini anlamanız için bir sınavdır. Allah cümlemizden razi olsun inşallah.

Yusufiyeli 04.06.21 10:46

Alıntı:

Ozibella Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 432881)
Merhaba arkadaşlar buraya yeni kayıt oldum. Evlilik yolunda gittiğim kişi ile bir ayrılık yaşadım. Küçüklüğümden beri ananemin arkadaşı olan bir teyze var 80 li yaşlarda hep onun yaşadığı dini mucizeleri anlatırdı ailem hep zikrinde namazında birisi uzun yıllardır.Teyzeme rica ettim konuyu hiç söylemedik duygular karışmasın diye Teyzem sordu istihareye yattı sabah konuştuklarında Teyzem bir şey demeden sizin konunuz yüzük ile ilgili demiş. Bir düğün görmüş yemekler etler falan pişiyormuş kimin düğünü ne güzel koktu derken kapı çalmış bir kadın beyaz tabakta pişmiş et getirmiş o sırada başka bir kadın koşup yüzükler takılıyor seni bekliyor herkes demiş rüyayı gördüğü yerde ananemlerin evinin orası eskiden orda oturuyorlardı bu işiniz olacak pişecek size gelecek demiş. İstihare konusunda tecrübeli kişilerden bu rüya hakkında yorum istiyorum çok merak ediyorum hata payı var mıdır tam olarak nedir. Ben kendim duygularım karışır diye yatmadım istihareye.

Sahabe ’den Cabir b. Abdillah (r.a) şöyle demiştir: ‘’Resulullah (s.a.v) bize, işlerde istihare yapmayı, tıpkı Kur’an’dan bir sure öğretir gibi öğretir ve şöyle buyururdu: ‘Biriniz bir iş yapmaya niyetlendiği zaman, farz namaz dışında (nafile olarak) iki rekât namaz kılsın, sonra da şöyle desin: ‘’Allah’ım! Senden, ilminle bana hayırlısını vermeni, kudretinle bana güç vermeni istiyor ve büyük fazlından bana ihsanda bulunmanı diliyorum. Zira sen kudret sahibisin, ben değilim ve sen biliyorsun, ben bilmiyorum. Gaybleri hakkıyla bilen sensin. Allah’ım! Eğer bu işim benim dinim maişetim ve akıbetim (ravi diyor ki ‘’veya burada Resulullah (s.a.v) ‘’şu anım ve geleceğim’’ dedi’’) hakkında hayırlı olduğunu biliyorsan onu bana takdir (ve nasip) eyle. Eğer bu işin, benim, dinim, maişetim ve akıbetim (yine ravi diyor ki) ‘’Veya burada Resulullah (s.a.v) ‘’Şu anım ve geleceğim’ ’dedi’’) hakkında şer olduğunu biliyorsan onu benden ve beni ondan uzaklaştır ve her hâlükârda benim için hayrı takdir et, sonra da beni ondan hoşnut kıl.’’
Şevkani Neylu’l- Evtar’da (3.,84) Bu hadisi zikredip açıkladıktan sonra şöyle der: ‘’Bu hadis, istihare namazının ve ardından dua etmenin meşruiyetine delildir. Bu konuda herhangi farklı bir görüş bilmiyorum.’’


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

havasokulu1.com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148