Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Maneviyat yüksek makamlar için uzlet ve riyazet şart mı ?

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
  #1  
Alt 02.02.22, 21:21
 
Üyelik tarihi: 29.03.21
Bulunduğu yer: tr
Mesajlar: 232
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Maneviyat yüksek makamlar için uzlet ve riyazet şart mı ?

Merhaba. maneviyat elde etmek, yüksek makamlara ulaşmak nefis terbiyesi için uzlet ( insanlardan uzak durup tek başına yaşamak ) ve riyazet ( az konuşma , az yeme , az uyuma ) şart mıdır ?

Şimdi ben nakşibendi tarikatına bağlıyım ve bu tarikatda uzlet riyazet uygulaması yok. Ben uzleti ve riyazeti belli bir seviyede yaparak ibadet ve zikirde güzel bir hoşnutluk yakaladım.

Bugüne kadar yaşamış bir çok evliya örn: geylani hz.leri 25 sene insanlardan uzakta durmuş. Bende bir zaman bir seviye bunu yaptım ve gerçekten de işe yarıyor. Fakat tarikat'da bu yok. Ben odaklanma sorunu ve mükemmelliyet sorunu ( kusurdan azade değilim biliyorum ama fıtratıma işlemiş ) yaşıyorum. Bir şeye çok odaklanırsam bunu kazanma şansım çok yüksek oluyor. Odaklanamazsam ise devam ettiremiyorum dikkatim dağılıyor. (Örn: zanaatım yazılım mesleğidir. Yazılımı kendim öğrendim ve öğrenirken gecemi gündüzüme kattım her anım kod yazmaktı. Ki böyle oluncada öğrenmeyi ve gelişmeyi başardım)

Uzleti dikkatımı dağıtacak her türlü sebepten uzakta tutmak için riyazatı ise nefsin güçlenmesini aza indirmek için istiyorum. Şehirde yaşarken dünyevi işler veya tarikat merkezinde hizmetde koşuşturma halinde odağınız dağılıyor ve bu işleri halledebilmek içinde sağlam yemek yemeniz gerekebiliyor. Bu şekilde sadece farz ve nafileleri ve zikiri eda edebiliyorum. Peki bu şekilde yaşamak gerçekten insana yol aldırabilir mi bunu çok merak ediyorum kafamı karıştan şey bu. İnsan farz nafile ve zikrini eda ederek nefsini terbiye edebilir ama yüksek makamlara ulaşabilir mi cidden hayat karmaşası içinde ? Cahil biriyim bu konuda. biraz da edepsizlik gibi geliyor bunu sormam. Çünkü bir şeyhin verdiği method'un dışında ekstra şeyler yapmak istemek ve verdiği methoda teslim olmamak sanki haşa şeyhinden daha mı iyi biliyorsun? gibi soru soruyorum kendime. Virdin sonuna varıp kaç kişi sağlam bir makama ulaşmış etrafta bir örnekte olmaması'da kafamı karıştırıyor. Bilmiyorum vesvese mi yapıyorum. Bu soruları sorarak kendimden de utanıyorum ama nasıl bir yol izlemem gerektiğini hiç mi hiç bilmiyorum. Tek isteğim muhabbetullahı ve marifetullahı elde etmek fen makamına varmak. Şu dünyadan bunları elde etmeden göçersem ateşde yanmaktan bir farkı yoktur benim için. her arayan bulamaz ama bulanlar hep arayanlardır demişler o yüzden sorguluyorum.

ehil ve ilim sahibi olanların bu kafamı karıştıran şey üzerinde nasıl bir yol izlemem gerektiği hususunda bir yorum yaparsa dua ederim kendisine.

Alıntı ile Cevapla
 


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Maneviyatta ilerlemek ve Manevi Makamlar için HeartLess Havas Dersleri 67 21.02.25 20:07
Sırrul Kur'an Duasi ( maneviyat icin) imas Dualar & Dua Kardeşliği 1 22.01.24 12:53
Hizbul Evtad (Yüksek Makamlar için) AhirZaman Evradiyeler & Azametler 17 27.09.23 22:09
6. His ve Maneviyat için Poyraz Zikir 13 04.07.21 07:56
Üçüncü göz ya da kalp gözü çalışmaları için mürşid şart mıdır ve neden şart? 3KEDI Sorularınız 21 17.05.21 20:32


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com