Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu1.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/)
-   -   Sırların açılması tam olarak ne anlama geliyor? (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/88277-sirlarin-acilmasi-tam-olarak-ne-anlama-geliyor.html)

Reca43 29.01.24 04:25

Sırların açılması tam olarak ne anlama geliyor?
 
Bazı dua ve zikirlere devam edildiğinde sırların açılacağı yazılıyor kitaplarda. Bu sırlardan kasıt nedir keşif midir ilm midir ?

Yusufiyeli 29.01.24 07:12

Alıntı:

sekine19 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589012)
Bazı dua ve zikirlere devam edildiğinde sırların açılacağı yazılıyor kitaplarda. Bu sırlardan kasıt nedir keşif midir ilm midir ?

Sûfîler, yaptıkları mücahede ve zikir sayesinde çoğu zaman his perdeleri kalkarak, ilâhî âlemlere ait nice gayb âlemlerine muttalî olurlar ki, duyularla kayıtlı bulunan kimseler (ehl-i his) bu âlemler hakkında hiçbir şey idrak edemezler. İşte ruh da bu gayb âlemlerindendir. Bu keşfin sebebi şudur: Ruh, zahirî duygulardan sıyrılarak içe yönelirse, duyu organlarının his ve idrakleri zayıflar, buna karşılık ruh kuvvet kazanır, saltanatı artar ve yeni gelişmeler kaydeder. Zikir de buna yardımcı olur. Çünkü zikir ruhun inkişâf etmesinde gıda gibidir. Bu suretle ruh daima gelişerek “ilim” mertebesinden “şuhûd” mertebesine yükselir, his perdeleri tamamen ortadan kalkar ve nefsin zatî vücudu tamamlanır ki, bu, idrâkin ta kendisidir. Nefis ve ruh bu mertebeye yükselince bir takım ilâhî bağışlara, ledünnî ilimlere, gayb âlemine ait sırlara vs. mazhar olur. Nefisleriyle mücahedeye devam edenlerin çoğunda bu hal bulunur. Bu keşf ehli kimseler, varlığın hakikati hakkında başkalarının idrak edemediği nice sırlara vâkıf olurlar ve çoğu zaman gelecekteki halleri vuku bulmadan önce idrak ederler. Ayrıca, kalbî himmet ve nefsanî kuvvetleri ile maddiyât âleminde tasarruf sahibi olurlar. Fakat büyük mutasavvıflar bu keşiflere itibar etmezler, tasarrufta bulunma yollarına gitmezler ve memur olmadıkları şeyin hakikatinden haber vermezler. Bilâkis, kendilerinde vaki olan keşfi bir imtihan kabul ederler ve keşf hali vaki olduğunda ondan Hakk’a sığınırlar. İşte, Ashâb-ı Kirâm bu şekilde mücadele üzere lup, bu tür kerametlere herkesten çok onlar sahip idiler. Fakat bu kerametlere ve keşiflere itibar etmezlerdi.

imas 29.01.24 08:03

Alıntı:

sekine19 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589012)
Bazı dua ve zikirlere devam edildiğinde sırların açılacağı yazılıyor kitaplarda. Bu sırlardan kasıt nedir keşif midir ilm midir ?

vird edindigin ayet sure yada esmanin hakikatinin sana ayan edilmesi,sende bir takim değişik hallerin olusmasi göz ve kulak perdesinin yirtilmasi gibi durumlar baslar , vird edindigin ayet sure yada esmanin gorevlisi sana yardim etmeye baslar,
keşfin acilmasi daha ilerideki aşamadir bu herkeste olmaz çunku keşif ehli olmak belli noktada hakikatin sırrina ermek gibidir misal olarak muhyidfin ibni arabi ks. gibi

Sadik36 29.01.24 09:01

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589024)
vird edindigin ayet sure yada esmanin hakikatinin sana ayan edilmesi,sende bir takim değişik hallerin olusmasi göz ve kulak perdesinin yirtilmasi gibi durumlar baslar , vird edindigin ayet sure yada esmanin gorevlisi sana yardim etmeye baslar,
keşfin acilmasi daha ilerideki aşamadir bu herkeste olmaz çunku keşif ehli olmak belli noktada hakikatin sırrina ermek gibidir misal olarak muhyidfin ibni arabi ks. gibi

Asr süresinin Hadimi var mı abi birde ebcedi internette 360 yazıyor doğrumu

imas 29.01.24 09:07

Alıntı:

Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589029)
Asr süresinin Hadimi var mı abi birde ebcedi internette 360 yazıyor doğrumu

var elbette, internette yazan ebcedler dogru degil
hesaplamak gerekir

imas 29.01.24 09:12

Alıntı:

Sadik36 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589029)
Asr süresinin Hadimi var mı abi birde ebcedi internette 360 yazıyor doğrumu

zaten bir Ha, 2 Te,2 Sad 1580 ediyor nasil 360 olur?

Reca43 29.01.24 13:13

Alıntı:

Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589020)
Sûfîler, yaptıkları mücahede ve zikir sayesinde çoğu zaman his perdeleri kalkarak, ilâhî âlemlere ait nice gayb âlemlerine muttalî olurlar ki, duyularla kayıtlı bulunan kimseler (ehl-i his) bu âlemler hakkında hiçbir şey idrak edemezler. İşte ruh da bu gayb âlemlerindendir. Bu keşfin sebebi şudur: Ruh, zahirî duygulardan sıyrılarak içe yönelirse, duyu organlarının his ve idrakleri zayıflar, buna karşılık ruh kuvvet kazanır, saltanatı artar ve yeni gelişmeler kaydeder. Zikir de buna yardımcı olur. Çünkü zikir ruhun inkişâf etmesinde gıda gibidir. Bu suretle ruh daima gelişerek “ilim” mertebesinden “şuhûd” mertebesine yükselir, his perdeleri tamamen ortadan kalkar ve nefsin zatî vücudu tamamlanır ki, bu, idrâkin ta kendisidir. Nefis ve ruh bu mertebeye yükselince bir takım ilâhî bağışlara, ledünnî ilimlere, gayb âlemine ait sırlara vs. mazhar olur. Nefisleriyle mücahedeye devam edenlerin çoğunda bu hal bulunur. Bu keşf ehli kimseler, varlığın hakikati hakkında başkalarının idrak edemediği nice sırlara vâkıf olurlar ve çoğu zaman gelecekteki halleri vuku bulmadan önce idrak ederler. Ayrıca, kalbî himmet ve nefsanî kuvvetleri ile maddiyât âleminde tasarruf sahibi olurlar. Fakat büyük mutasavvıflar bu keşiflere itibar etmezler, tasarrufta bulunma yollarına gitmezler ve memur olmadıkları şeyin hakikatinden haber vermezler. Bilâkis, kendilerinde vaki olan keşfi bir imtihan kabul ederler ve keşf hali vaki olduğunda ondan Hakk’a sığınırlar. İşte, Ashâb-ı Kirâm bu şekilde mücadele üzere lup, bu tür kerametlere herkesten çok onlar sahip idiler. Fakat bu kerametlere ve keşiflere itibar etmezlerdi.

Allah razı olsun Cezakellahü hayran kesiyra

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589024)
vird edindigin ayet sure yada esmanin hakikatinin sana ayan edilmesi,sende bir takim değişik hallerin olusmasi göz ve kulak perdesinin yirtilmasi gibi durumlar baslar , vird edindigin ayet sure yada esmanin gorevlisi sana yardim etmeye baslar,
keşfin acilmasi daha ilerideki aşamadir bu herkeste olmaz çunku keşif ehli olmak belli noktada hakikatin sırrina ermek gibidir misal olarak muhyidfin ibni arabi ks. gibi

Allah razı olsun Cezakellahü hayran kesiyra

Reca43 29.01.24 13:26

Abdülkadiri Geylani hazretlerinin kenzül azam salavatı ve Şeyh Ahmed Bedevi hazretlerine nuraniye salavatlarına 40 gün devam edildiğinde pek çok sırların açılacağı beyan edilmiş o yüzden sormuştum. Göz ve kulak perdemin asla açılmasını istemem esrarengiz bir şeyler görüp yaşamayayım diye Esma yerine Salavata yöneliyorum zaten.

Reca43 29.01.24 13:30

Bu tür salavat ve duaları 7 gün okuyup 1-2 gün ara versek ya da 2 hafta okuyup 1 hafta ara versek bu şekilde devamlılığı bozsak yine da açılımlar olur mu acaba ?

imas 29.01.24 14:00

Alıntı:

sekine19 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589081)
Bu tür salavat ve duaları 7 gün okuyup 1-2 gün ara versek ya da 2 hafta okuyup 1 hafta ara versek bu şekilde devamlılığı bozsak yine da açılımlar olur mu acaba ?

bu isler oyle pazarlık eder gibi 2 gun okuyayim 3 gun dinleneyim ile olmaz,
eger kismetinde yoksa degil 40, 400 gunde okusan tık olmaz
ayrica
bu okumalarda ihlas itikat amel asil etkiyi koşturan faktorlerdir

Reca43 29.01.24 17:55

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589091)
bu isler oyle pazarlık eder gibi 2 gun okuyayim 3 gun dinleneyim ile olmaz,
eger kismetinde yoksa degil 40, 400 gunde okusan tık olmaz
ayrica
bu okumalarda ihlas itikat amel asil etkiyi koşturan faktorlerdir

Hocam yanlış anlaşıldım açılım olmasından çekindiğim için böyle yazdım benim derdim göz perdem açılsın kulak perdem yırtılsın hüddamım olsun ruhanilerden ilm alayım falan değil. Çok faziletli dualar salavatlar var ama bir şeyler görür duyarım açılımlar olur rahatsız edilirim endişesiyle fazlaca meşgul olamıyorum aralıklı okursam belki sıkıntı olmaz diye öyle yazdım yoksa niyetim pazarlık değil Alahın rızası mağfireti imanlı ölüm kafidir bizim için uçup kaçma peşinde değiliz

Teyrebaz 29.01.24 18:11

Alıntı:

sekine19 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589144)
Hocam yanlış anlaşıldım açılım olmasından çekindiğim için böyle yazdım benim derdim göz perdem açılsın kulak perdem yırtılsın hüddamım olsun ruhanilerden ilm alayım falan değil. Çok faziletli dualar salavatlar var ama bir şeyler görür duyarım açılımlar olur rahatsız edilirim endişesiyle fazlaca meşgul olamıyorum aralıklı okursam belki sıkıntı olmaz diye öyle yazdım yoksa niyetim pazarlık değil Alahın rızası mağfireti imanlı ölüm kafidir bizim için uçup kaçma peşinde değiliz

Okuduğun dualar hangisi ne kadar okuyorsun ona göre fikrimizi soyliyelim zararı varmı yokmu soyliyelim

Reca43 29.01.24 21:08

Şimdilik normal sayılarda okuyorum ama niyetim günde 150-170 civarı Salavatı nuraniye 30-40 arası kenzül azam salavatı 70 civarı da bahri envarike salavatı

Alıntı:

Teyrebaz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589145)
Okuduğun dualar hangisi ne kadar okuyorsun ona göre fikrimizi soyliyelim zararı varmı yokmu soyliyelim


Şimdilik normal sayılarda okuyorum ama niyetim günde 150-170 civarı Salavatı nuraniye 30-40 arası kenzül azam salavatı 70 civarı da bahri envarike salavatı

Teyrebaz 29.01.24 21:27

Alıntı:

sekine19 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589178)
Şimdilik normal sayılarda okuyorum ama niyetim günde 150-170 civarı Salavatı nuraniye 30-40 arası kenzül azam salavatı 70 civarı da bahri envarike salavatı




Şimdilik normal sayılarda okuyorum ama niyetim günde 150-170 civarı Salavatı nuraniye 30-40 arası kenzül azam salavatı 70 civarı da bahri envarike salavatı

150 çok yüksek bir rakam 100 sayısını geçme

Reca43 29.01.24 22:30

Alıntı:

Teyrebaz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589181)
150 çok yüksek bir rakam 100 sayısını geçme

Tek bir salavatı yüksek sayıda okumak yerine muhtelif salavatları 7-11-21-33-41 gibi sayılarda okumak daha ma'kul galiba.

Teyrebaz 29.01.24 23:02

Alıntı:

sekine19 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589196)
Tek bir salavatı yüksek sayıda okumak yerine muhtelif salavatları 7-11-21-33-41 gibi sayılarda okumak daha ma'kul galiba.

Bayanlar diyecem yanlış anlasilacam. Bayanların 100 üstüne zikir çekmesi okuma yapması kendileri için çok tehlikelidir erkekte olsa izinsiz 100 üstü baş agritir misafirlere davetiye yapar

Reca43 29.01.24 23:19

Alıntı:

Teyrebaz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589203)
Bayanlar diyecem yanlış anlasilacam. Bayanların 100 üstüne zikir çekmesi okuma yapması kendileri için çok tehlikelidir erkekte olsa izinsiz 100 üstü baş agritir misafirlere davetiye yapar

Hocam ben erkeğim sekine dua ismi

Teyrebaz 29.01.24 23:23

Alıntı:

sekine19 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589206)
Hocam ben erkeğim sekine dua ismi

Hay ALLAH CC sana hayırlı ömürler nasip etsin bayan isimleri bu şekilde olduğu için bayan sandım kusruma bakma 😄. Sen genede 100 geçme kardeşim Allah'u Teala Râzî olsun sizden

Reca43 29.01.24 23:28

Alıntı:

Teyrebaz Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589207)
Hay ALLAH CC sana hayırlı ömürler nasip etsin bayan isimleri bu şekilde olduğu için bayan sandım kusruma bakma 😄. Sen genede 100 geçme kardeşim Allah'u Teala Râzî olsun sizden

Estağfirullah hocam okey Allah sizden de razı olsun

pitbull1212 30.01.24 00:26

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589091)
bu isler oyle pazarlık eder gibi 2 gun okuyayim 3 gun dinleneyim ile olmaz,
eger kismetinde yoksa degil 40, 400 gunde okusan tık olmaz
ayrica
bu okumalarda ihlas itikat amel asil etkiyi koşturan faktorlerdir

2 sene önce ebced değerince 5 vakit namaz sonrası ya muhsi çekiyordum 146x5 kere yapıyordum, yaşım 22 o zamanlar 20 ydi ,bu zikire 5,6 ay devam ettim, yanında nurun nübüvvet ve aura güçlendirme de okuyordum, farkındalığım, hayatım bakış açım, çok değişti hatta artık toplumdan çok uzağım, bazı işler aksi de gitti,ve sonra her anlamda her şeyi negatif düşündüm,o şekilde de ilerlemeye devam etti ama artık son 7 aydır mutluyum bir sıkıntı yok,hayat eski rutinine döndü çok şükür, psikolojik olarak iyiyim,benim sormak istediğim şey şuydu,bu zikri 6 ay kadar yaptım sonra gece vakti elimde telefon, Youtubeeye girmiştim susadım tam kalacağım yataktan siyah 1.45 boylarında bir varlık gördüm tam ayaklarımın oradaydı ve ayaklarıma dönüktü,daha sonra ona bakınca 7,8 saniye sonra kayboldu,ufak bir korku oldu,bu varlığı çok çok sonralar rüyada 1,2 kere gördüm güneşli güzel bir alanda bir yere oturduk bana bir şeyler anlatıyordu tabi artık o zikri bıraktım, çünkü mürşidim vb. Yok , başıma pek iş almayayım dedim,çok ilginç hatta çok güzel rüyalarda gördüm ama detay vermeyeyim sır bozulmasın, bundan 7 ay öncesine kadarda biri ile tanıştım yaşlı bir amca ismini söylemiyor,ama ona derviş diyorlar,benim hakkımda bazı şeyleri söyledi vb. Elini sırtıma koyup baktı sen de bir musallat vb. Yok dedi,galiba bu zikir ile sadece uğrama olmuş,devam etmek isterim ama başıma bir şey gelirse ne yapmam gerekir vb. Bilmediğim için uğraşmadım,o yüzden siz de bu konularda bilgili birisiniz yaşadığım şeyi anlatmak istedim

imas 30.01.24 07:28

Alıntı:

pitbull1212 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 589218)
2 sene önce ebced değerince 5 vakit namaz sonrası ya muhsi çekiyordum 146x5 kere yapıyordum, yaşım 22 o zamanlar 20 ydi ,bu zikire 5,6 ay devam ettim, yanında nurun nübüvvet ve aura güçlendirme de okuyordum, farkındalığım, hayatım bakış açım, çok değişti hatta artık toplumdan çok uzağım, bazı işler aksi de gitti,ve sonra her anlamda her şeyi negatif düşündüm,o şekilde de ilerlemeye devam etti ama artık son 7 aydır mutluyum bir sıkıntı yok,hayat eski rutinine döndü çok şükür, psikolojik olarak iyiyim,benim sormak istediğim şey şuydu,bu zikri 6 ay kadar yaptım sonra gece vakti elimde telefon, Youtubeeye girmiştim susadım tam kalacağım yataktan siyah 1.45 boylarında bir varlık gördüm tam ayaklarımın oradaydı ve ayaklarıma dönüktü,daha sonra ona bakınca 7,8 saniye sonra kayboldu,ufak bir korku oldu,bu varlığı çok çok sonralar rüyada 1,2 kere gördüm güneşli güzel bir alanda bir yere oturduk bana bir şeyler anlatıyordu tabi artık o zikri bıraktım, çünkü mürşidim vb. Yok , başıma pek iş almayayım dedim,çok ilginç hatta çok güzel rüyalarda gördüm ama detay vermeyeyim sır bozulmasın, bundan 7 ay öncesine kadarda biri ile tanıştım yaşlı bir amca ismini söylemiyor,ama ona derviş diyorlar,benim hakkımda bazı şeyleri söyledi vb. Elini sırtıma koyup baktı sen de bir musallat vb. Yok dedi,galiba bu zikir ile sadece uğrama olmuş,devam etmek isterim ama başıma bir şey gelirse ne yapmam gerekir vb. Bilmediğim için uğraşmadım,o yüzden siz de bu konularda bilgili birisiniz yaşadığım şeyi anlatmak istedim

duzensiz zikir ve zikrin neticesinde edinilen olumsuz kazanimlar , sinavi kazanmadan okula gitmeden diploma almadan, dısardan tıp kitaplari okuyarak doktor hatta cerrah oldugunu sanarak birini ameliyat etmek gibi bir durumdur,
o muhteremin dedigi gibi sana sataşma olmus , biraz daha devam etseydin o satasma musallata dönüşürdu,ondan sonra uğraş dur şekline dönerdi


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 19:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

havasokulu1.com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148