![]() |
Pir Zöhre Ana
Akşam akşam aklıma geldi.
Geçen yıl Ankara Mamak'ta bulunan Pir Zöhre Ana Cemevi'ne gitmiştik. Ana yıllar önce rahmetli olmuş. Binanın altı mağara şeklinde ve karanlık. Bir su kuyusu açmışlar bir de çeşme var. Mum yakılan bir yer var. Gelenler mum yakıp dikiyorlar ve o bölgedeki duvara el sürüp öpüp dilek diliyorlar. Çeşmeden su alıp dilek dileyerek içiyorlar. Şifa bulanlar, dilekleri gerçekleşenler olmuş. İçmeden önce "Ya Allah ya Muhammed ya Ali ya Pir Zöhre Ana yüzün suyun hürmetine ............ diliyorum" diye niyet ediyorlar. Alevilikteki mum yakmanın amacı Hrsistiyanlıktakinden farklı. Ben yine de mum yakmadım, karşıyım. Sudan içip dilek dilemiştim. Tabii anadan değil Allah'tan diledim çünkü ölüler yardım edemezler. Nasıl bir kısmetsizlikse hâlâ aynı dilek için çabalıyorum. Sizlerden oraya giden gören oldu mu? Nasıl bilirsiniz? Tanır mısınız? |
Alıntı:
ayrica hak mezhepten olan birinin öyle yerlere gidip ,4 hak mezhep disinda bir hanim ın yüzü suyu hürmetine bir sey istemesi normal mi? bahsi gecen hanim ehli sünnet, itikadi ihlâsı ve amelleri tam biri mi? |
Alıntı:
Şimdi olsam gitmem, götürseler bile dilek dilemem. Onlar gibi asla dilek dilemem. O zaman misafirlerimizle gitmiştik. Misafirlerimizden hanım olan sünni, eşi alevi idi. Ben de gitmiş oldum. İlk defa bir cemevine gittim. Onlar götürmüştü. Oraya giden ziyaretçiler o şekilde dilek diliyorlarmış. Bana da ters gelmişti. Dediğiniz gibi böyle birinin yüzü suyu hürmetine istenmesi normal değil. Evliyalardan olduğunu hiç sanmıyorum. Mucizeleri var diyorlar. Ne diyeceğimi bilemedim. Evliyalarımızın türbelerine gittiğimde onların hürmetine Alalh'tan istiyordum. O gün ise hiç o hanımı karıştırmadan Allah'tan oradaki suyu yaratmasının hürmetine istemiştim. |
Alıntı:
bunu soylediler ve buna inaniyorlarsa hepsi dinden çikar, bunun adi reenkarnasyondur ve budizmin temelini teşkil eder.. |
Alevilerin çoğunluğu islam dışı. Yaşantıları inançları hareketleri kendi uydurdukları boş batıllarla dolu gördüklerim. Alkol içen ve haram görmeyen.. Gidip başka bedenle gelmek ne demek..Hz. Aliyi Hz. PEYGAMBERE ortak görüyolar bu hal islamın neresinde var..
|
Alıntı:
Annem ise ne zaman Alevileri duysa "Aleviler Müslüman değiller" diyor. Onun bu yanlış inanışını da değiştiremedim. |
Alıntı:
Eskiden başka tanıdığım bir Alevi aile olmuştu. Elazığlılardı. Hepsi de Allah korkusuyla yaşıyorlardı, peygamberimizi seviyorlardı ve kendi ibadetlerini yapıyorlardı. Çok iyi insanlardı. |
Alıntı:
Allah bu iki gruptan ilkini tekrar dünyaya döndürmekle yüceltecek yani vaktiyle kendilerine eziyet eden o zalimler güruhundan intikam almalarını sağlayacak ve böylece onların gönüllerine su serpecek, ayrıca onlara güç ve iktidar imkanı bahşedecektir. Daha sonra her iki grupta ölecek ve bu hal üzere kıyamet günü yeniden diriltilmeyi bekleyecektir. (Şeyh Müfid, Evailü’l-Makalat sayfa 89-90) Erken dönemlerde Şii zümrelerin maruz kaldığı sıkıntılar dikkate alındığında rec’at inancını kendi tarihsel şartları içerisinde makul bir çerçeveye oturtmak ve bir insanlık durumu olarak okumak mümkündür; ancak bu inacı nasslarla temellendirmek, hele hele Kur’an’la ilişkilendirmek kesinlikle imkan dahilinde değildir. |
Kelime i şahadet ve kelimei tevhid getiren birine biz başka bir hükümde bulunamayız. İlk şartı yerine getirir sonrada Peygamberimizi yada diğer inanç temellerini red ederse o kişiden uzak durmakta fayda var. Alevilerin sapık inanışlara sahip olanlarının en büyük kocu çok insancıl olmalarıdır. ( bizim kabemiz insandır ) Göz boyarlar, iyilik yapar, hayır yapar ve kibar insanlardır ( yada öyle gösterirler ) Sakın aldatmasın Bu türleri ne Kurana ne peygambere inanmaz ve şeytanın oyuncaklarıdır. Takiyye ile göz boyar ve senin inançlarını sorgulatmaya hatta şirke düşürmeye çalışırlar. Eğer onları dost edinirsen ahirette onların safında olursun maazallah. Allaha iftira, peygambere iftira, kurana iftira atanlarla dost olanlar bilsin ki Allahın sevmediği bir ameli gerçekleştirmiş olurlar.
Bu durumda toplumun her zerresinde buluınan bu insanlarla tavrımız nasıl olacak?. Mecburi diyaloglarımızda, biz de onlarea takiyye yapacağız. Dini konuları hiç açmadan, insani ve ahlaki konulardaki ortak paydalar üzerinden sohbetlerimiz olacak ve sohbetler kısa ve öz tutularak o ortamlardan kaçınacağız. Bunlar benim görüşlerim ve kendime tavsiyelerimdir. Doğrusunu Allah bilir ama bunlar hep kendini yanlış, olduğundan farklı gösterirler. Allaha emanet olun. Not: Ben Alevi düşmanı değilim. Allahla dost olmayan benle de dost olamaz. Net. ve Nokta... |
Alıntı:
|
Merhabâ Sevgi cân :) Öncelik ile şunu 'arz etmek istiyorum kim bu sitede 'Alevîlik(Ne Bâtinî ne de Zâhirî) hakkında ufacık bir bilgisi ve bilimi olan kimise yok dolayısı ile Türkmen 'Alevîsi olarak iş başa düştü :) Ne yazık kim Türkiyanın sosyal kültürü kulaktan dolma üzerine kuruludur.Sosyal kültürünün düşüklüğü hasebi ile bilgisizliği,bilimsizliği,ön görüsüzlüğü,ön yargılılığı korkunçtur.Ne acı kim ''Dikey okuma nedir?Yatay okuma nedir?Birincil kaynak nedir?İkincil kaynak nedir?'' bilen bir Tanrının kulu yok.'İmâmının 'Alî olduğu bir mezhebe ''Hakk değil!'' diye bilmek ise katrân karası bir cehâlettir!Câhilden ise Muslim,mu'min olmaz,olamaz!Bize ''Kâfir,sapık,sapkın'' diyenleri 'Adil olan Allâha havâle ediyorum!Allâh,onlara,dunyâ âhiret 'adâlet etsin!Biz 'Alevîlerin kitâbi mubîni olan Kurâna göre şehîdler ölü değillerdir ya'nî Hazret Muhammedden ve Hazret 'Alîden yardım isteye bilirsin kısacası cumle enbiyâdan ve evliyâdan yardım isteye bilirsin çün kim onlar şehîdler Sevgi cân :) 'Alevîlikte mûm yakılmasının nedeni,Nûr sûresinin 35. ve 36. âyetleridir Sevgi cânım :) Yakında 'Alevîlik ile 'alâkalı derin ve geniş bir yazı yazacağım Sevgi cân :) Neden?Çün kim 'Alevîliki bile bilen,bile bilmiş bir Tanrının kulu yok...Ben,baba tarafımdan Bektâşî ve Kızıl Baş 'Alevîsiyim binâ'en 'aleyh şunu açık gönüllülük ve yüreklilik ile sözleye bilirim kim ''Zuhre'' ölüsünden de,dirisinden de uzak durulması gereken biridir...Şizofrenik,pısikotik beyânları,ifâdeleri vardır...Anlattıklarının hîç bir 'ilmî ve hikmetî dayanağı yoktur...Biz 'Alevîlerin birincil ve ikincil kaynaklarında yazanın tersini çokça,sıkça sözlemiştir bu neden ile o,'Alevî olamaz...Okunması ve ziyâret edilmesi gerekenlerden iki ad,Muhammed 'Alî Hilmî Dede Babamız ile Bedreddîn Noyan Dede Babamızdır :) Muhammed 'Alî Hilmî Dede Babamız, ve Bedreddîn Noyan Dede Babamız var iken ''Zuhre''nin esâmîsi bile okunmaz,okunamaz...Bizim ile ilgili yalanları,dolanları ciddîye almadığın için Allâh Muhammed 'Alî senden râzî olsun Sevgi cân :) Bizim ile ilgili cehâleti,nâdânîyi kâle almadığın için Hakk Muhammed 'Alî senden râzî olsun Sevgi cân :) Allâh eyvallâh :) Hakk eyvallâh :)
|
Alıntı:
Onun fotoğraflarını gördüğümde hiç hoşlanmamıştım zaten. Hiç de hikmeti olan birine benzemiyordu. Allâh eyvallâh :) Hakk eyvallâh :) |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:54. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com