Tekil Mesaj gösterimi
  #1  
Alt 16.01.16, 17:57
Lokman Lokman isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.03.15
Mesajlar: 278
Etiketlendiği Mesaj: 50 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart teravih namazı bidat mi

herkes okuyup görüşünü yazsın ben bu gece yatamam

Teravih namazı için abdullaziz bayındır mı ne bu adam yok bidattır yok şudur teravih yoktur vs demekte.... bende görüşümü ve buna dair bilgimi yazıcam sizde görüşünüzü yazın lütfenn.

benim teravih namazına olan görüşüm ve duyduğum hadisler..

peygamber efendimiz (s.a.v) teravih namazını 3 gece kıldırmıştır ve her gece daha fazla cemaat olmuştur. bunun üzerine 4. gece teravih namazına cemaate çıkmamıştır.
bunun üzerine ashabından biri sormuştur neden cemeata çıkmadınız diye. peygamber efendimiz bunun üzerine şu cevabı vermiştir.
ben teravih namazının ümmetim için farz kılınmasından ümmetiminde bunu ihya edememesinden korktuğum için çıkmadım. siz teravihi evde kılınız demiştir isteyen kılar isteyen kılmaz bu konuda serbestsiniz demiştir..

hz. ömer teravihe bidat demiş diye hadis gösterip bu konuyu tartışıyorlar neden bidat tır demiş olabilir benim görüşüm hz. ömer cemaatle kılınmamasını söylemiş ola bilir peygamber efendimiz sözleri üzerine hz.ömer in halifelik zamanında cemaatlede kılınmaya devam etmişler

kısaca. hz. peygamber efendimizin 4. geceki sözleri üzerine hz. ömer halifelik zamanında cemaatle kılınmasına bid at demiş ola bilir...

benide aydınlatın yazın görüşlerinizi

Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148