teravih namazı bidat mi
herkes okuyup görüşünü yazsın ben bu gece yatamam
Teravih namazı için abdullaziz bayındır mı ne bu adam yok bidattır yok şudur teravih yoktur vs demekte.... bende görüşümü ve buna dair bilgimi yazıcam sizde görüşünüzü yazın lütfenn.
benim teravih namazına olan görüşüm ve duyduğum hadisler..
peygamber efendimiz (s.a.v) teravih namazını 3 gece kıldırmıştır ve her gece daha fazla cemaat olmuştur. bunun üzerine 4. gece teravih namazına cemaate çıkmamıştır.
bunun üzerine ashabından biri sormuştur neden cemeata çıkmadınız diye. peygamber efendimiz bunun üzerine şu cevabı vermiştir.
ben teravih namazının ümmetim için farz kılınmasından ümmetiminde bunu ihya edememesinden korktuğum için çıkmadım. siz teravihi evde kılınız demiştir isteyen kılar isteyen kılmaz bu konuda serbestsiniz demiştir..
hz. ömer teravihe bidat demiş diye hadis gösterip bu konuyu tartışıyorlar neden bidat tır demiş olabilir benim görüşüm hz. ömer cemaatle kılınmamasını söylemiş ola bilir peygamber efendimiz sözleri üzerine hz.ömer in halifelik zamanında cemaatlede kılınmaya devam etmişler
kısaca. hz. peygamber efendimizin 4. geceki sözleri üzerine hz. ömer halifelik zamanında cemaatle kılınmasına bid at demiş ola bilir...
benide aydınlatın yazın görüşlerinizi
|