Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı
Abdest aldıktan sonra, onu kullanmadan, mesela Mushaf’a dokunmadan veya namaz kılmadan, tekrar abdest almak mekruh olur. Kullandıktan sonra, tekrar abdest almak ise, nur üstüne nurdur, müstehabdır. Üç hadis-i şerif meali:
(Eğer ümmetime meşakkat vereceğimi bilmeseydim, onlara her namaz kılacakları vakit [abdestli olsalar da], abdest almalarını emrederdim.) [İ. Ahmed]
(Abdestli iken abdest alana, on hasene [on sevab] yazılır.) [Tirmizi]
(Abdest üstüne abdest almak, nur üstüne nurdur.) [İhya, Dürr-ül muhtar]
|
Hocam bilmediğim için soruyorum
Tekrar abdest alırken taharet şartı da var mı yani nur ala nur için