Alıntı:
Rapsodi90 Nickli Üyeden Alıntı
Ben helal etmek istemiyorum, bile isteye yapsınlar sonra helallik vermeyince kötü biz mi oluyoruz, şahsım adına her hakkımı helal etmek zorundaymış gibi hissetmiyrum, helal etmeyince tövbe kabul olmuyor mu ?
|
Rabbim en doğrusunu bilir.
Tövbenin kabul olup olmayacağını Rabbim bilir.
Rabbimiz her türlü hastalığın şifasını indirmiştir.
Şifa bulmak istiyorsak:
-İmanımızı tashih edeceğiz
-Af dileyeceğiz, haklarımızı Allah rızası için helal edeceğiz
-Salih ameller işleyecek, böylelikle Ruhumuzu onaracak ve onun bir zırh gibi bedenimizi korumasını sağlayacağız.
"Merhamet etmeyene merhamet olunmaz" diyor efendimiz asv.
Bir kul ne kadar merhametli olursa Allah c.c 'nün merhametinden o kadar faydalanır.
Kişi imansız ise kalbi mühürlenmiştir fakat insanlar ile ilişkileri iyi ise, kul haklarına dikkat ediyorsa ruh sağlığı çok daha iyi olur.
Allahu Tealanın rızasını nerede arıyoruz?
Bizi affetmesinde. Bizi affetsin istiyoruz.
Peki O'nun rızasını kazanmak için neden biz affetmiyoruz?
Biz ne kadar affedici olur, merhamet edersek Rabbimizden o kadar merhamet, şifa talep edebiliriz
Tevbe etmenin biz Müslümanlar için hava, su gibi vazgeçilmez manevi bir cevher olduğunu aklımızdan çıkarmayalım
En önemlisi; kalbi olarak tevbe etmek, Allah rızası için haklarını helal ederek O'ndan merhamet talep etmektir.
Tevbe ederken nefsimize, şeytana bahane bulursak, hatalarımızda kendimizden başka sebepler arayarak tevbe edersek "tevbe gerektiren bir tevbe" etmiş oluruz.