Alıntı:
Garip1isi Nickli Üyeden Alıntı
Neden ellerimizi açarız içten şekilde dua mızı etsek olmaz mı neden elimizi yüzümüze süreriz ?
|
Hakim Müstedrek'inde Hz. Ali (r.a.)'nin şöyle söylediğini yazıyor:
"Dua yaparken elleri kaldırmak, Allah karşısında güçsüzlüğün ve kimsesizliğin açığa vurulmasıdır." Şüphesiz Hz. Peygamber döneminde; bugün cemaatle namaz kıldıktan sonra imam ve arkasında namaz kılanların birlikte el kaldırıp dua yaptıkları gibi bir uygulama yoktur. Bundan dolayı da bazı alimler böyle bir uygulamayı bidat kabul etmektedirler. Ama ben anlamıyorum; eğer bu uygulamaya mutlaka böyle yapılması gereklidir denmiyorsa, böyle yapmayanları kötülemiyorlarsa ve ara sıra kasten bunu terk ediyorlarsa o zaman buna neden bidat derler. Hangi bir durumda olursa olsun Allah'a dua etmek kötü bir şey olamaz.
(Kaynak: MEVDUDİ Meseleler ve Çözümleri 1.cilt RİSALE YAYINLARI Sayfa: 140)