
08.03.26, 13:40
|
|
|
|
Üyelik tarihi: 12.09.23
Bulunduğu yer: aksaray
Mesajlar: 335
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
madboyali Nickli Üyeden Alıntı
son zamanlarda rastladığım ilginç bazı görüşler;
Kuranda geçen Rab,biz,Allah,O ile kast edilen,
1-Biz; Melei-ala
2-Rab; melei-alanın tepesindeki baş varlık,
3-Allah ve O ile kastedilen ; Kadiri mutlak rahman ve rahim olan varlık. La ilahe illah ile işaret edilen. 1-ve 2-deki varlılarıda yaratan varlık.
bu tezi söyleyen kişiler bunu şöyle anlatıyor; kadir mutlak olan varlığa iblis itiraz edebilirmi gücünü kudretini açık açık bile bile, o karşı geldiği tartıştığı varlık meleği alanın baş yöneticisi olan rab diye kast edilen varlık.
işin özetini şöyle açıklıyorlar kendilerince; Meleği Alanın rabbi olan varlık, ademi yarattı. bu yaratma yoktan var etme değil prototip,üretim,tasarım vs gibi bir durum deniyor. yoktan var etme kadiri mutlak olan allaha aittir. bir insan bir araba ürettiği zaman aslında onu yaratmış oluyor(yoktan var etme değil).
bazı ayetleride öne sürüyorlar;,
sad 45 - allahın(kadiri mutlağın) iki eli olabilirmi?
sad 69-
fatiha suresı- Allah kendi kendine hamd edermi, meleği ala olarak biz O'na(Allaha) hamd ediyoruz siz de edin, yani biz bile ona hamd eder ondan yardım isteriz.
bayağı ayet söylüyorlardı şuan hatırlayamadım, aklıma geldikçe konunun altına yazarım.
sitedeki herkes bu görüş hakkında bir şeyler yazarsa sevinirim.
KENDİ GÖRÜŞÜM; BU TEZE,GÖRÜŞE HER NEYSE KATILMIYORUM.
|
bu görüşü çürütmek için konuyu açtım.
|