Konu güzel, ama ben bazen insanların isteklerini de anlamıyorum.
Hızır A.S'ı keyfimiz için çağırıp görüşmek meşgul etmek ne kadar doğru? Çağırdın geldi diyelim, ne diyeceksin? Sevdiğim kız beni terk etti aramızı yap mı diyeceksin koca Hızır aleyhisselam'a? Ya da zengin et beni mi diyeceğiz? Hızır A.s ihtiyacı olana ve kime gideceğini çok iyi biliyor, mübarekleri kendi dünyevi şeylerimiz için çok da rahatsız etmemek gerek bence. O kadar zor anlarım oldu ki, ama asli muhatabımız hep Allah. Olanda da hayr vardır olmayanda da, ne kadar çırpınsak da Allah'ın emrine teslim olduğumuzda hayat tatlılaşıyor. Günahkarız, faniyiz, aciziz, ama teslimiyetin verdiği rahatlama hissi Hızır Aleyhisselam'ı çağırmaya bile gerek bırakmıyor. Diyorsun bir tek olan Allah var ve o benim yolumu çiziyor. Mübarekleri de dürtmeden Allah'a elimizi açıp dua edelim kişisel hafif şeylerimiz için, ama ümmetin derdiyle ilgileniyorsak o başka.
|