Alıntı:
Virgo Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba,
Az yiyip, az yemek ile yetinebilmek için herhangi bir uygulama var mıdır?
Teşekkür ederim.
|
Ebu Hureyre (r.a.) dedi ki:“Bir adam çok yemek yerdi. Sonra bu kimse müslüman oldu. Bunun üzerine az yer oldu. Bu adamın hali Peygamber (s.a.v)’e anlatıldı. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v): - ‘Mümin bir mide(yi doldurmak) için yer, kafir ise yedi mide(yi doldurmak) için yer!’ buyurdu.”[ Buhari, Et’ime 12; Müslim, Eşribe 185 (2062)]
Açıklama:Bu hadiste kastedilen hususun ne olduğu hakkında çeşitli görüşler ileri sürülmüştür. Bazılarına göre, bununla; müminin yemeğe besmeleyle başlaması ve bu nedenle de şeytanın onun yemeğine ortak olamayacağı, kafir ise yemeğe besmeleyle başlamayacağı ve bu nedenle de şeytanın onun yemeğine ortak olup çok yemek yiyeceği ifade edilmiştir.Hadiste asıl gözetilmesi gerekli nokta; az yemek yemenin sağlık açısından önemli olduğudur. Çünkü insanın az yemek yemesi, sağlığını büyük bir oranda etkilemektedir. Bugün mide hastalıkları, damar tıkanıklığı, kalp hastalıkları, şişmanlık gibi hastalıklarda dikkatsiz beslenme, çok yemek yeme vb. hususlar yatmaktadır. İşte Hz. Peygamber (s.a.v), özellikle de mümin kişiyi sağlık açısından az yemek yemelerini önermektedir.