Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Kiralık evler e-devlet üzerinden verilse olmaz mı?

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 01.05.26, 02:13
Acemi
 
Üyelik tarihi: 07.04.23
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 3
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Kiralık evler e-devlet üzerinden verilse olmaz mı?

-Ben kiralık evlerimi e-devlette ilan vereyim.

-Ev arayanlar E-devletten ilanlara baksın,

-Sözleşme E-devlet üzerinden yapılsın

-kiralar devlet bankası üzerinden gönderilip,kayıt altına alınsın,

-kira zammı otomatik tüfeye göre yapılsın.

-devlet kira vergimi otomatik kessin,

-kiracı ödemeyi aksatırsa devlet tebligat yollasın,

-3 ay ödeme gelmezse veya kiracıyla ilgili polise 3 şikayet gider ve polis tutanağında şikayet doğru çıkarsa, polis gidip kiracıyı zorla çıkartsın.

Bu kadar basit bir yöntemle:

-emlakçılara akan milyarlarca komisyon biter,

-yüz binlerce kira davası ortadan kalkar,

-kimse birbiriyle muhatap olmaz kiracı-ev sahibi kavgaları biter.

-ev bulmak ve kiralamak devlet güvencesine girer ve hem barınma hakkı hem de mülkiyet hakkı korunur.

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 06.06.26, 23:38
Acemi
 
Üyelik tarihi: 23.09.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

devletin görevi özel sektörle rekabet etmek değil piyasayı regüle etmektir. devletin binlerce kişinin yayınladığı ilanları düzenlerse , platform geliştirirse 1 kişinin yaptığı işi 10 kişi yapar; ilan yayınlama ücretleri için rekabet yok olur.

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 06.06.26, 23:39
Acemi
 
Üyelik tarihi: 09.02.21
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 1
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Ev senin, ama nasıl kiralanacağına, ne kadar zam yapılacağına, paranın nasıl tahsil edileceğine ve tahliyeye devlet karar versin. Özel mülkiyetin içini boşaltıp adına özel mülkiyet demek ilginç bir yaklaşım. Komünizm değilse de oldukça devletçi bir model.

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 06.06.26, 23:40
Acemi
 
Üyelik tarihi: 15.05.23
Bulunduğu yer: Dünya
Mesajlar: 1
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Mülkiyet hakkı diyerek,kiraya vermiyorum adı altında kaç ev el altından istenen fiyatlara kiralanıyor? Denetim bizde hiçbir zaman vaktinde çalışmadı. Burası Türkiye cümlesi, ne kadar acıtsa da gerçek.Denetim çalışırsa sistem çalışır.Hoş, sistem çalışsa kira diye bir şey kalır mı?

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 08.06.26, 03:24
 
Üyelik tarihi: 05.09.24
Bulunduğu yer: Isparta
Mesajlar: 180
Etiketlendiği Mesaj: 4 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bence çok güzel fikir. Hem emlakçı denen milletin cebindeki 3 kuruşa göz dikenlerden kurtuluruz. Ama illa ki bi yamuk çıkar birilerinin cebi dolar olan yine garibana olur. Devlet iş yapıyorum adı altında hem ev sahibinden hem kiracıdan yüksek meblağlar ister. Yani emlakçı devlet olur. Ev alırken nasıl ki hem alıcıdan hem satıcıdan alınması gereken komisyon sadece alıcıya yükleniyorsa, ev sahibi aynı şeyi kiracıya yapmaya çalışır. Bu sefer gariban 2 emlakçı parası Ödemiş gibi olur. Devletin bu kadar özel mülkiyetin içinde olmasına gerek yok ama emlakçılara bi sınırlama getirilmesi şart bence.
Ben de şöyle bişey olmasını isterim mesela hem ev sahiplerinin hem de kiracının geçmişini gösteren bi puan sistemi olsun. Veya online alışverişte nasıl yorum okuyoruz evler için de aynı şey olsun. Mesela ben tertemiz gösterilen evden çıkanların yorumlarını okumak isterim. Ev sahibi mi zorbalık yaptı, evde mi bi sorun var. Eski kiracı neden bu evden vazgeçti veya çıkarıldı. Aynı şekilde kiracı için de bi sistem olsa. Kimse ne fırsatçılık yapabilse ne de kavga dövüş olsa.
Ya da enn en en güzeli 2den fazla evi olandan yüklü vergi alınsın. Böylece zenginler her yeri kapatmaktan vazgeçerler. Kalan evler de eninde sonunda ulaşılabilir fiyatlara inse.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
e-devlet, kira, kiracı


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Eşler, kardeşler, aile fertleri, akrabalar arasında muhabbet ve sevgi için Skoda Galibiyet ve Başarı Uygulamaları 0 07.04.26 02:13
Salavat-ı Cevheretül Kemal Skoda Salavat-ı Şerifeler 0 06.04.26 02:13


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com