![]() |
Bı insan düşün Spor yapmaya heveslenmis. Hayali Body yaparak kaslı bı vücuda ulaşmak. Bunun ne gerekli? Önce düzenli Spor sonra düzgün beslenme sonra azim.Bir sene sonra istediği vücuda ulaşır. Bu dua ile mumkunmu elbette hayır öyle olsaydı herkes bı iki geveler istediğine ulaştırdı.geveler diyorum çünkü o kadar kolay olan şeye ancak gevelemek denir.
Kardeş sen kaderi değiştirmek mi istiyon? Zulüm altinda Yaşayan müslümanları kurtarmakmi istiyon öyle olsaydı Mevlana dua ile Timuru onlerdi. Bazı şeyler yaşanır ve bu yaşananlardan herkes sınava sorguya çekilir.Sen bı sınava girecek soru surdan gelsin burdan gelsin diyecen))) varmı böyle bı dünya? İşte Allah'ın sinavida böyle . Bazen zenginlikle bazen fakirlikle bazen korkuyla bazen çoluk çocukla , malla mulkle sınava sokar insanları. Bize düşen elimizi taşın altına ne kadar döktüğümüz dur.Ona gorede sınav puanımız değişir. Ben Filistin için hergun dua ediyorum.Ama evden kolayida hiç eksik etmiyorum.bes vakit namazın ardından dua ederim sonrada oturur foxun karşısında colami içerim.OLURMU? Önce kendimizi değiştirmeye çalışacak.Sonra elimizi taşın altına sokacak sonrada dua edecez.Kader değişsin veya değişmesin hiç önemli değil. Sen ahiretini değiştirdikten sonra gerisi yalan.Onemli olan bu uğurda ne kadar cefaya katlandigindir |
mevlana ile timur aynı devirde yaşamadı . evliyadan olan emir sultanı kastettiniz . :)
emir sultan 1 ci yıldırım beyazıtı savas yapmaması konusunda uyarmıstı . 1 ci yıldırım beyazıt savas yapmakta ısrar etti . yenebilir miydi . yenebilirdi belki . ama mertlige sıgmaz deyip taktik kurmadı . savas meydanına erken geldigi icin ordu avantajı yıldırım beyazıtındı . timurun askeri cok olsada . komutanların istedigi hamleyi yapsa yıldırım beyazıt savası kazanabilirdi . yavuz sultan selim mısır seferine cıkmadan önce emir sultanın kabrine gider . ve ben mısıra gidiyorum der . emir sultanda kabirden seslenir . rahatlıkla giresin tarzında bir ses gelir kabirden . :) |
Alıntı:
|
Alıntı:
Kısaca benim sözüm su: Biz kendimizi bile değiştirmek için 40gun cabalayamiyoruz ki kaderi değiştirelim. Su akar yolunu bulur biz bu suya engelmi olacaz suya dalıp beraber mi akacaz? |
Alıntı:
bagdat yakıldı . abdulkadir geylani zamanında bagdat a ayak basabilirler miydi acaba ? |
Alıntı:
|
ALLAHın diledigi olur . şu olmasaydı bu olurdu laflarıyla kendimizi üzecegimize ileriye bakmalıyız .
|
Birde arkadaş yazmış ya hiçbir işe yaramıyor diye
İşe yaramiyorsa sebepleri birazda kendimizde aramalıyız Samimi zikredebiliyirmuyuz?sadece dilimiz zikredip aklımız başka yerde mi oluyor İslam'a göre yaşayabiliyor muyuz? Formülleri tamamıyla doğru uyguluyirmuyuz Bunlarda eksiklik yoksa zamanı gelmemiştir.Her nasibin bir zamanı vardır bunuda beklemek gerekir. |
kısmetinde yoksa 1000 sene cabalasanda o kısmete ulasamazsın .
kısmetinde varsa 1000 sene kacsanda o kısmet seni bulur . bu kısmet dedigim i sadece bir eş olarak algılamayın . |
Alıntı:
|
yolları belirlemek sana kalmıs . ister taslı bir yoldan git . ister camurlu ister otobanda ilerle
unutma yolda sensin yolcuda cevrendeki insanlardan yardım almayı istemelisin ve düsünüp kavrandıgın kadar ölcüde önüne yolları sen acarsın . actıgın yollar senin kaderini belirler . sınav her anda gecerlidir . kader atomları 2 dir 1 i deistirilemez bu ALLAHın taktiridir . bu yola girmen gibi bu yolu devam ettirip bitirmek senin elindedir . önemli birsey. sıkıntılı hallerin bile sana ne kadar sıkıntı verecegide senin elindedir . hal sana gelir ve geldigi anda sen ona ne kadar yogunlasırsan o kadar derin yasarsın . acı olarak görürsen acın derinlesir . bunların bir nimet oldugunu anladıgında cok sey kazanırsın bir işi severek yaparsan yoruldugunu farketmessin . ama istemeyerek yaparsan sana acılar verir . |
bazen ben de bu arkadas gibi düsünüyorum sanki tüm kivrimlara kadar hersey önceden yazilmis ve degismez gibi geliyor bana da yinede bir umut cabaliyoruz
|
Alıntı:
|
Bisey diyimmi allah öyle büyüktür ki emin olki sana bir sey vermiyorsa emin olki ya daha güzel bir sekilde aklinin almicagi bir sekilde vericek. Sunu bilki bu hayatda hic birsey tesadüf degil senin böyle seyler arastirman yapaman hic birsey düsün sana zikir cekmeye izin veren rabbin sana daha neler vericek isteseydi kalbi sagir gözü kulaklari sagir yaratirdi seni manevi anlamda. Olmuyosa hic düsündünmü belki rabbin seni cok seviyo ve hosuna gidiyor ettigin dualar ve kefaret olucak bazi günahlarina sen bilmezsin ama allah bilir belki bu gün sana hayir gibi gördügün sey sana hayirsizdir. Sen bilmezsin ama Allah bilir ve allah hic bir kuluna eziyet etmez imtihan eder. Emin olki her insanin Imtihani cok cetindir dünya Maksatida bu degilmidir kardesim allahi anip imtihani gecmek. Su yalan dünyada Tebbesümü sadaka sayan rabbim senin zikrinede Duanada icabet edicektir ama süphe etme sen olmicak zaten diyip yapma deki sonsuz rahmet sahibi Allahim senin Kudretine güvenip bu hacetim icin bu zikri cekiyorum senin büyüklügüne siginip sana güveniyorum ve cek sunu söylm 3 beya 4 gün hersey ters gidio ama vaz gecmezsen hersey güzel olur. Teceübeyle sabitdir.
|
şimdi hocam Allah bizim beklentimizi biliyor sonucunuda yalnız o biliyor.fakat biz bilmiyoruz.önümüzde iki yol var.dua edip o işin olmasını istemek.dua etmeyip amaan kaderde varsa zaten olur demek.Dua edip ümitle beklemek gerekir.hiç bir samimi dua geri cevrilmez.o cok istediğin şey olmayabilir.ya senin için hayırlı değildir ya nasibinde daha iyisi vardır yada imtihandır.şunu unutma '' vermeyi istemezdi istemeyi vermezdi'' allah dilemedikce siz dileyemezsiniz buyruluyor.yani senin dua bir konuda dua edebilmen bile büyük bir şans.ümitsizliğe kapılmayın
|
Kıymetli @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] belirttiğiniz "dua ediyorum kabul olmuyor" "zikir çekiyorum etkisini göremiyorum" "ne yaparsam yapayım başaramıyorum demek ki kader böyle bir şey" şeklindeki şikayet ve düşüncelerinizi şerh eden bir netin yazmayı planlıyorum. İnsallah bu yazıdan sonra zihniniz berraklığa kavuşacak. Lütfen biraz sabredin sevgilerle.
|
Alıntı:
|
Eksik ve yanlış verildiği içindir kardeşim yeminle söylüyorum ki süleyman bin Mukatil hz lerinin duasını kime önerdimse oldu istediği ama hayırlı şeyler için olacak :)
|
"Olur ki, bir şey hoşunuza gitmezken, sizin için o hayırlı olur ve bir şeyi de sevdiğiniz halde o, hakkınızda şer olur. Allah bilir, siz bilemezsiniz."Bakara-216
Ayet herseyi acikliyor. Lutfen kestirip atmayin arkadaslar. Siginacak baska bir kapimi varki boyle düşünüyorsunuz. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com