Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu1.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/)
-   -   Hiç bir işe yaramayan (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/41622-hic-bir-ise-yaramayan.html)

Muratcanalan 22.11.19 13:31

Bı insan düşün Spor yapmaya heveslenmis. Hayali Body yaparak kaslı bı vücuda ulaşmak. Bunun ne gerekli? Önce düzenli Spor sonra düzgün beslenme sonra azim.Bir sene sonra istediği vücuda ulaşır. Bu dua ile mumkunmu elbette hayır öyle olsaydı herkes bı iki geveler istediğine ulaştırdı.geveler diyorum çünkü o kadar kolay olan şeye ancak gevelemek denir.
Kardeş sen kaderi değiştirmek mi istiyon? Zulüm altinda
Yaşayan müslümanları kurtarmakmi istiyon öyle olsaydı Mevlana dua ile Timuru onlerdi. Bazı şeyler yaşanır ve bu yaşananlardan herkes sınava sorguya çekilir.Sen bı sınava girecek soru surdan gelsin burdan gelsin diyecen))) varmı böyle bı dünya? İşte Allah'ın sinavida böyle . Bazen zenginlikle bazen fakirlikle bazen korkuyla bazen çoluk çocukla , malla mulkle sınava sokar insanları. Bize düşen elimizi taşın altına ne kadar döktüğümüz dur.Ona gorede sınav puanımız değişir.
Ben Filistin için hergun dua ediyorum.Ama evden kolayida hiç eksik etmiyorum.bes vakit namazın ardından dua ederim sonrada oturur foxun karşısında colami içerim.OLURMU?
Önce kendimizi değiştirmeye çalışacak.Sonra elimizi taşın altına sokacak sonrada dua edecez.Kader değişsin veya değişmesin hiç önemli değil. Sen ahiretini değiştirdikten sonra gerisi yalan.Onemli olan bu uğurda ne kadar cefaya katlandigindir

Lil bin Ali 22.11.19 18:08

mevlana ile timur aynı devirde yaşamadı . evliyadan olan emir sultanı kastettiniz . :)
emir sultan 1 ci yıldırım beyazıtı savas yapmaması konusunda uyarmıstı .
1 ci yıldırım beyazıt savas yapmakta ısrar etti .
yenebilir miydi . yenebilirdi belki . ama mertlige sıgmaz deyip taktik kurmadı .
savas meydanına erken geldigi icin ordu avantajı yıldırım beyazıtındı .
timurun askeri cok olsada . komutanların istedigi hamleyi yapsa yıldırım beyazıt savası kazanabilirdi .
yavuz sultan selim mısır seferine cıkmadan önce emir sultanın kabrine gider . ve ben mısıra gidiyorum der . emir sultanda kabirden seslenir . rahatlıkla giresin tarzında bir ses gelir kabirden . :)

SDFwer 22.11.19 18:31

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299250)
Dualar ve zikirler, bir sürü kitapta bir sürü dua zikir başlıklarında 100 kere oku bu olsun 1000 kere oku şu olsun arkasından bunu da oku bonus olsun , gel gör ki vaadleri olmuyor , bu terkipleri hazırlayanlar bu tarifleri yapıp dedikleri olsaydı herkesin haberi olurdu herkes yapardı gözyaşı döktüğümüz müslüman ülkelerdeki kardeşlerimizin de durumu belli, Uzun uğraşlarım sonucunda buna kanaat getirdim , Kader değişmiyor..

Tartışmaya Açık Bir Konu

Muratcanalan 22.11.19 21:12

Alıntı:

Lil bin Ali Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299517)
mevlana ile timur aynı devirde yaşamadı . evliyadan olan emir sultanı kastettiniz . :)
emir sultan 1 ci yıldırım beyazıtı savas yapmaması konusunda uyarmıstı .
1 ci yıldırım beyazıt savas yapmakta ısrar etti .
yenebilir miydi . yenebilirdi belki . ama mertlige sıgmaz deyip taktik kurmadı .
savas meydanına erken geldigi icin ordu avantajı yıldırım beyazıtındı .
timurun askeri cok olsada . komutanların istedigi hamleyi yapsa yıldırım beyazıt savası kazanabilirdi .
yavuz sultan selim mısır seferine cıkmadan önce emir sultanın kabrine gider . ve ben mısıra gidiyorum der . emir sultanda kabirden seslenir . rahatlıkla giresin tarzında bir ses gelir kabirden . :)

Eyvallah kardeş ben Timuru yanlış yazdım))) Moğollar dan bahsedecektim ama isimler ırklar çok önemli değil.Sonucta hikâye her zaman aynı ama oyuncular farklı.
Kısaca benim sözüm su:
Biz kendimizi bile değiştirmek için 40gun cabalayamiyoruz ki kaderi değiştirelim. Su akar yolunu bulur biz bu suya engelmi olacaz suya dalıp beraber mi akacaz?

Lil bin Ali 22.11.19 21:17

Alıntı:

Muratcanalan Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299558)
Eyvallah kardeş ben Timuru yanlış yazdım))) Moğollar dan bahsedecektim ama isimler ırklar çok önemli değil.Sonucta hikâye her zaman aynı ama oyuncular farklı.
Kısaca benim sözüm su:
Biz kendimizi bile değiştirmek için 40gun cabalayamiyoruz ki kaderi değiştirelim. Su akar yolunu bulur biz bu suya engelmi olacaz suya dalıp beraber mi akacaz?

o dönemde ibni arabide yaşamıs . mogol faciası döneminde . ibni arabi mevlana hzlerini kücükken görür ve deryaya bak deryaya demis .
bagdat yakıldı . abdulkadir geylani zamanında bagdat a ayak basabilirler miydi acaba ?

Muratcanalan 22.11.19 21:27

Alıntı:

Lil bin Ali Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299559)
o dönemde ibni arabide yaşamıs . mogol faciası döneminde . ibni arabi mevlana hzlerini kücükken görür ve deryaya bak deryaya demis .
bagdat yakıldı . abdulkadir geylani zamanında bagdat a ayak basabilirler miydi acaba ?

Kuran'da biz savaslari sizi sinamak için yaparız diye bı ayet var şimdi hangi süre kaçıncı ayet hatırlayamadım. Allah bazilarimizi böyle sınava sokacaksa buna kim engel olabilir ki. O hâlde bizimde bu suya karşı durmak yerine içine dalıp beraber almamız gerekir

Lil bin Ali 22.11.19 21:31

ALLAHın diledigi olur . şu olmasaydı bu olurdu laflarıyla kendimizi üzecegimize ileriye bakmalıyız .

Muratcanalan 22.11.19 21:43

Birde arkadaş yazmış ya hiçbir işe yaramıyor diye
İşe yaramiyorsa sebepleri birazda kendimizde aramalıyız
Samimi zikredebiliyirmuyuz?sadece dilimiz zikredip aklımız başka yerde mi oluyor
İslam'a göre yaşayabiliyor muyuz?
Formülleri tamamıyla doğru uyguluyirmuyuz
Bunlarda eksiklik yoksa zamanı gelmemiştir.Her nasibin bir zamanı vardır bunuda beklemek gerekir.

Lil bin Ali 22.11.19 22:00

kısmetinde yoksa 1000 sene cabalasanda o kısmete ulasamazsın .
kısmetinde varsa 1000 sene kacsanda o kısmet seni bulur .
bu kısmet dedigim i sadece bir eş olarak algılamayın .

Logos 22.11.19 22:55

Alıntı:

Lil bin Ali Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299569)
kısmetinde yoksa 1000 sene cabalasanda o kısmete ulasamazsın .
kısmetinde varsa 1000 sene kacsanda o kısmet seni bulur .
bu kısmet dedigim i sadece bir eş olarak algılamayın .

Bunu söylemekti gayem gel gör ki arkadaşların damarına değdi.

Lil bin Ali 22.11.19 23:17

yolları belirlemek sana kalmıs . ister taslı bir yoldan git . ister camurlu ister otobanda ilerle
unutma yolda sensin yolcuda cevrendeki insanlardan yardım almayı istemelisin ve düsünüp kavrandıgın kadar ölcüde önüne yolları sen acarsın . actıgın yollar senin kaderini belirler . sınav her anda gecerlidir . kader atomları 2 dir 1 i deistirilemez bu ALLAHın taktiridir . bu yola girmen gibi bu yolu devam ettirip bitirmek senin elindedir .
önemli birsey. sıkıntılı hallerin bile sana ne kadar sıkıntı verecegide senin elindedir . hal sana gelir ve geldigi anda sen ona ne kadar yogunlasırsan o kadar derin yasarsın . acı olarak görürsen acın derinlesir . bunların bir nimet oldugunu anladıgında cok sey kazanırsın
bir işi severek yaparsan yoruldugunu farketmessin . ama istemeyerek yaparsan sana acılar verir .

nikolas 06.12.19 22:45

bazen ben de bu arkadas gibi düsünüyorum sanki tüm kivrimlara kadar hersey önceden yazilmis ve degismez gibi geliyor bana da yinede bir umut cabaliyoruz

Logos 11.01.20 14:07

Alıntı:

nikolas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 302663)
bazen ben de bu arkadas gibi düsünüyorum sanki tüm kivrimlara kadar hersey önceden yazilmis ve degismez gibi geliyor bana da yinede bir umut cabaliyoruz

goodgoodgood rose4

Omr 11.01.20 14:36

Bisey diyimmi allah öyle büyüktür ki emin olki sana bir sey vermiyorsa emin olki ya daha güzel bir sekilde aklinin almicagi bir sekilde vericek. Sunu bilki bu hayatda hic birsey tesadüf degil senin böyle seyler arastirman yapaman hic birsey düsün sana zikir cekmeye izin veren rabbin sana daha neler vericek isteseydi kalbi sagir gözü kulaklari sagir yaratirdi seni manevi anlamda. Olmuyosa hic düsündünmü belki rabbin seni cok seviyo ve hosuna gidiyor ettigin dualar ve kefaret olucak bazi günahlarina sen bilmezsin ama allah bilir belki bu gün sana hayir gibi gördügün sey sana hayirsizdir. Sen bilmezsin ama Allah bilir ve allah hic bir kuluna eziyet etmez imtihan eder. Emin olki her insanin Imtihani cok cetindir dünya Maksatida bu degilmidir kardesim allahi anip imtihani gecmek. Su yalan dünyada Tebbesümü sadaka sayan rabbim senin zikrinede Duanada icabet edicektir ama süphe etme sen olmicak zaten diyip yapma deki sonsuz rahmet sahibi Allahim senin Kudretine güvenip bu hacetim icin bu zikri cekiyorum senin büyüklügüne siginip sana güveniyorum ve cek sunu söylm 3 beya 4 gün hersey ters gidio ama vaz gecmezsen hersey güzel olur. Teceübeyle sabitdir.

zorzamanlarr 11.01.20 14:38

şimdi hocam Allah bizim beklentimizi biliyor sonucunuda yalnız o biliyor.fakat biz bilmiyoruz.önümüzde iki yol var.dua edip o işin olmasını istemek.dua etmeyip amaan kaderde varsa zaten olur demek.Dua edip ümitle beklemek gerekir.hiç bir samimi dua geri cevrilmez.o cok istediğin şey olmayabilir.ya senin için hayırlı değildir ya nasibinde daha iyisi vardır yada imtihandır.şunu unutma '' vermeyi istemezdi istemeyi vermezdi'' allah dilemedikce siz dileyemezsiniz buyruluyor.yani senin dua bir konuda dua edebilmen bile büyük bir şans.ümitsizliğe kapılmayın

Allahu Ehad 11.01.20 21:00

Kıymetli @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] belirttiğiniz "dua ediyorum kabul olmuyor" "zikir çekiyorum etkisini göremiyorum" "ne yaparsam yapayım başaramıyorum demek ki kader böyle bir şey" şeklindeki şikayet ve düşüncelerinizi şerh eden bir netin yazmayı planlıyorum. İnsallah bu yazıdan sonra zihniniz berraklığa kavuşacak. Lütfen biraz sabredin sevgilerle.

Logos 11.01.20 21:06

Alıntı:

Allahu Ehad Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 310579)
Kıymetli @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] belirttiğiniz "dua ediyorum kabul olmuyor" "zikir çekiyorum etkisini göremiyorum" "ne yaparsam yapayım başaramıyorum demek ki kader böyle bir şey" şeklindeki şikayet ve düşüncelerinizi şerh eden bir netin yazmayı planlıyorum. İnsallah bu yazıdan sonra zihniniz berraklığa kavuşacak. Lütfen biraz sabredin sevgilerle.

Bekliyorum, inşAllah , herşeyi bırakma noktasındayım.

Harezmi 12.01.20 14:42

Eksik ve yanlış verildiği içindir kardeşim yeminle söylüyorum ki süleyman bin Mukatil hz lerinin duasını kime önerdimse oldu istediği ama hayırlı şeyler için olacak :)

ebureyhan 12.01.20 18:49

"Olur ki, bir şey hoşunuza gitmezken, sizin için o hayırlı olur ve bir şeyi de sevdiğiniz halde o, hakkınızda şer olur. Allah bilir, siz bilemezsiniz."Bakara-216

Ayet herseyi acikliyor. Lutfen kestirip atmayin arkadaslar. Siginacak baska bir kapimi varki boyle düşünüyorsunuz.

Logos 12.01.20 21:08

Alıntı:

Shadow Fiend Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 310717)
Eksik ve yanlış verildiği içindir kardeşim yeminle söylüyorum ki süleyman bin Mukatil hz lerinin duasını kime önerdimse oldu istediği ama hayırlı şeyler için olacak :)

İş, helal maddiyat istiyorum, hepsi bu.

Logos 12.01.20 21:17

Alıntı:

Shadow Fiend Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 310717)
Eksik ve yanlış verildiği içindir kardeşim yeminle söylüyorum ki süleyman bin Mukatil hz lerinin duasını kime önerdimse oldu istediği ama hayırlı şeyler için olacak :)

Paylaşabilirmisiniz , sıkıntılarım var biraz.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

havasokulu1.com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148