Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu1.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/)
-   -   Hiç bir işe yaramayan (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/41622-hic-bir-ise-yaramayan.html)

Logos 21.11.19 14:18

Hiç bir işe yaramayan
 
Dualar ve zikirler, bir sürü kitapta bir sürü dua zikir başlıklarında 100 kere oku bu olsun 1000 kere oku şu olsun arkasından bunu da oku bonus olsun , gel gör ki vaadleri olmuyor , bu terkipleri hazırlayanlar bu tarifleri yapıp dedikleri olsaydı herkesin haberi olurdu herkes yapardı gözyaşı döktüğümüz müslüman ülkelerdeki kardeşlerimizin de durumu belli, Uzun uğraşlarım sonucunda buna kanaat getirdim , Kader değişmiyor..

muratsen 21.11.19 14:36

aynen katılıyorum

Ecrin85 21.11.19 15:12

Ben katılmıyorum. Dualar zikirler vs. Bir amaç için yapılıyorsa ve olmuyorsa ya zamanı vardır. Yada hayırlı değildir kişi için. Buna kalben inanmak lazım. Dünyadaki müslümanları herkes dert ediyor dua ediyor. Bu dualarımızın kabul olmadığı anlamına gelmez. Peygamber efendimizin geçtiği yolları düşün yaşadığı zorlukları düşün. Dua adedi zikir adedine gelince bu apayrı bir ilim doğru ve düzgün yapmak gerek. Ki bu konuda bende tecrübesiz ve bilgisizim

Ecrin85 21.11.19 15:16

Ayrıca kader değişmez evet ama şekillenir buda senin doğrunla, yanlışınla, sevabınla, günahınla şekillenir. Allah bize akıl verdi doğruyu yanlışı ayırt edip bizleri özgür kıldı. Bu yüzden kaderini belirli ölçülerdr kendin belirlersin

Logos 21.11.19 15:22

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

kaderimizi kendimiz mi belirleriz bence bundan bu kadar emin olma;

Tevbe Suresi, 51. ayet: De ki: "Allah'ın bizim için yazdıkları dışında, bize kesinlikle hiçbir şey isabet etmez. O bizim Mevlamızdır. Ve mü'minler yalnızca Allah'a tevekkül etmelidirler."
Yunus Suresi, 49. ayet: De ki: "Allah'ın dilemesi dışında, kendim için zarardan ve yarardan (hiçbir şeye) malik değilim. Her ümmetin bir eceli vardır. Onların ecelleri gelince, artık ne bir saat ertelenebilirler, ne öne alınabilirler.
Hud Suresi, 6. ayet: Yeryüzünde hiçbir canlı yoktur ki, rızkı Allah'a ait olmasın. Onun karar (yerleşik) yerini de ve geçici bulunduğu yeri de bilir. (Bunların) Tümü apaçık bir kitapta (levh-i mahfuz) (yazılı)dır.
En kısa ve öz olanı da bu
Kamer Suresi, 53. ayet: Küçük, büyük herşey satır satır (yazılı)dır.

Ada 21.11.19 15:33

Ruh temizliği güzel arkadaşlarım ruh temiz olacak.
Ruh temiz olmadımı sabahlara kadar okusan olmaz ruh temiz olunca 1 kere okusan yeter.
Olmadı olmaz v.s. demeyin.
Hadislerde de bir çok okuma usulü var, hadise göre okudun olmadı mı 'hiç bir işe yaramıyor' mu diyeceksin?
İnanman başka işe yarayıp yaramadığını bilmen başka.
İnsanlar oturupta insanlara hiç olmayan şeyleri oldu diyip sayfalarca kitaplar yazmaz değil mi? Roman olsa anlarız da roman değil..

Logos 21.11.19 15:57

Ayetler "Dua edin, Allah'tan isteyin" buyurur , ruhunu temizle de gel hiç görmedim .

Ada 21.11.19 16:02

Bakara Suresi, 225. ayet: Allah sizi, yeminlerinizdeki 'rastgele söylemelerinizden, boş, amaçsız sözler'den dolayı sorumlu tutmaz; fakat kalplerinizin kazandıklarından dolayı sorumlu tutar. Allah bağışlayandır, yumuşak davranandır.

Bunu sadece örnek olarak yazdım dilersen sen diğerlerine bakarsın. Ruh temizliği/Kalp temizliği..
Anlaman için derinleştirdim. Yoksa kalp temizliği derken et parçasının temizliğini düşünemeyiz değil mi?

Logos 21.11.19 16:05

Verdiğiniz ayet başka bir konu ile alakalı azizim.

Ada 21.11.19 16:26

Bazi şeyler kismetse olur
Nasipse olur, duayla olur.
Yeter ki sen isteme kapısından ayrılma,
Hayırlıysa olur.
Nasibinde varsa eğer,
Sen umudunu kessen de O seni bulur.
Bittim diyene yetişen Rabbim,
Sana bir can verir
O senin Canın olur.

O ayet örnekti.
Kalp temizliği (ruh temizliği) lazım.

Mesela 'Mazlumun duası' nasıldır bilirsin..

Ecrin85 21.11.19 17:08

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299262)
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

kaderimizi kendimiz mi belirleriz bence bundan bu kadar emin olma;

Tevbe Suresi, 51. ayet: De ki: "Allah'ın bizim için yazdıkları dışında, bize kesinlikle hiçbir şey isabet etmez. O bizim Mevlamızdır. Ve mü'minler yalnızca Allah'a tevekkül etmelidirler."
Yunus Suresi, 49. ayet: De ki: "Allah'ın dilemesi dışında, kendim için zarardan ve yarardan (hiçbir şeye) malik değilim. Her ümmetin bir eceli vardır. Onların ecelleri gelince, artık ne bir saat ertelenebilirler, ne öne alınabilirler.
Hud Suresi, 6. ayet: Yeryüzünde hiçbir canlı yoktur ki, rızkı Allah'a ait olmasın. Onun karar (yerleşik) yerini de ve geçici bulunduğu yeri de bilir. (Bunların) Tümü apaçık bir kitapta (levh-i mahfuz) (yazılı)dır.
En kısa ve öz olanı da bu
Kamer Suresi, 53. ayet: Küçük, büyük herşey satır satır (yazılı)dır.

Uzun uğraşlarım sonucunda buna kanaat getirdim , Kader değişmiyor.. buna istinaden yazdım ben onu

Logos 21.11.19 17:13

Alıntı:

Dilek8507 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299293)
Uzun uğraşlarım sonucunda buna kanaat getirdim , Kader değişmiyor.. buna istinaden yazdım ben onu

Aynı fikirdeyiz işte neyse olaysiz dağılalım

manyetik 21.11.19 17:20

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299250)
Dualar ve zikirler, bir sürü kitapta bir sürü dua zikir başlıklarında 100 kere oku bu olsun 1000 kere oku şu olsun arkasından bunu da oku bonus olsun , gel gör ki vaadleri olmuyor , bu terkipleri hazırlayanlar bu tarifleri yapıp dedikleri olsaydı herkesin haberi olurdu herkes yapardı gözyaşı döktüğümüz müslüman ülkelerdeki kardeşlerimizin de durumu belli, Uzun uğraşlarım sonucunda buna kanaat getirdim , Kader değişmiyor..

ah be kardeşim kader neden degişmesin rasulullah efendimiz dua kaderi degiştirir buyurmuştur alimlerimiz kendi deneyimlerini yöntem lerini bizlere aktarmışlar ama bizler okurken aklımızdan hep bunları okuyunca olsaydı herkez okurdu herkez kurtulurdu diyerek takvasını bozuyor bu yüzdende yaptıgımış iş şüpyle doluyor buds işimizin olmasını engelliyor bu önyargıları bırakabilirsek ihlas ile yapsak heö işimiz olacak hemde sevap kazanacagız büyüklerimizin buyurdugu gibi KULUNA ZULM ETMEZ MEVLASI KULUNUN ÇEKTİGİ KENDİ CEZASI

ebu ubeyde bin cerrah 21.11.19 17:27

Alıntı:

Ada Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299271)
Bakara Suresi, 225. ayet: Allah sizi, yeminlerinizdeki 'rastgele söylemelerinizden, boş, amaçsız sözler'den dolayı sorumlu tutmaz; fakat kalplerinizin kazandıklarından dolayı sorumlu tutar. Allah bağışlayandır, yumuşak davranandır.

Bunu sadece örnek olarak yazdım dilersen sen diğerlerine bakarsın. Ruh temizliği/Kalp temizliği..
Anlaman için derinleştirdim. Yoksa kalp temizliği derken et parçasının temizliğini düşünemeyiz değil mi?

225﴿ Yeminlerinizin kasıtlı olmayanlarından dolayı Allah sizi sorumlu kılmaz, fakat kalplerinizin yöneldiği yeminden sizi sorumlu tutar. Allah çok bağışlayıcıdır, aceleci değildir.

İslâm’dan önce kutsal kabul edilen, büyük ve önemli bulunan birçok şeye yemin edilirdi. İslâm bunları yasakladı ve yalnızca Allah üzerine “vallahi, billahi, tallahi” şeklinde yemin edilebileceği kaidesini getirdi. Allah üzerine yapılan bu yeminin mânası “Doğru söylediğime, dediğimi yapacağıma... Allah’ı şahit kılıyorum” demektir. Bunu söyleyen kimse ya ne dediğini bilerek, farkında olarak, sonucunu hesap ederek söylüyordur ya da alışkanlık icabı bu söz ağzından çıkıyordur. Tefsircilerin çoğuna göre ikincisi, âyette “lağv” kelimesiyle ifade edilen ve bizim “kasıtsız “ diye tercüme ettiğimiz yemindir. Böyle yeminlerde sorumluluk yoktur; yani günahı kefâretle telâfi etme mecburiyeti yoktur. Bunun dışında üç çeşit daha yemin vardır: a) Yalan yere yemin (gamûs); b) Bir fiil veya tasarrufu bir başka şeyin (şartın) gerçekleşmesine bağlayan (ta‘lik) yemin; c) Bir haber, bilgi veya vaad doğru olmadığı halde öyle zannedilerek yapılan yemin. Bu âyette “kalbin yöneldiği, azmettiği” diye ifade edilen, bir başka âyette ise “...Fakat bilerek ettiğiniz yeminlerden dolayı sizi sorumlu tutar” (Mâide 5/89) şeklinde açıklanan yeminler aynıdır ve bu üç yemin çeşidini içine almaktadır. Bu yeminlerin sorumluluğu, Mâide âyetinde bildirilen kefârettir. Hanefîler’e göre ise sorumluluğu bulunmayan (lağv) yemin, yalan ve asılsız olduğu bilinmeyen –böyle bir kasıt bulunmadan– bir konu üzerine yapılan yemindir. Bu yemine hem dil alışkanlığı yüzünden ağızdan çıkan yeminler, hem de doğru zannedildiği için yapılan yeminler girmektedir, bunların günah veya kefâret şeklinde bir sorumluluğu yoktur. Geriye iki yemin kalır: 1. Bilerek yalan yere yemin etmek. Bu büyük günahtır ve kefâretle telâfi edilemez; tefsir etmekte olduğumuz âyette geçen “kasıtlı yemin” budur. 2. Bir şarta bağlı fiillerle ve tasarruflarla ilgili yeminler. Bunların da bozulması, yerine getirilmemesi halinde sorumluluğu kefârettir ve Mâide âyetindeki “bağladığınız yeminler”den maksat yalan yere yemin değil işte bu yemindir.


Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 1 Sayfa: 356-357

Ecrin85 21.11.19 17:31

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299294)
Aynı fikirdeyiz işte neyse olaysiz dağılalım

Ortaya bisey yazıp insanlara dağılalım diyemezsin. Düz mantıktan çık bir bak. Herşey kaderse ve yazılıysa senin dediğine göre neden sevap günah tercihi bizde. Kaderini özgür iradenle sen şekillendirirsin. Bunun sonucunuda kendin yaşarsın. Ahiretinde de bunlardan hesaba çekilirsin.

Logos 21.11.19 17:55

Alıntı:

Dilek8507 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299299)
Ortaya bisey yazıp insanlara dağılalım diyemezsin. Düz mantıktan çık bir bak. Herşey kaderse ve yazılıysa senin dediğine göre neden sevap günah tercihi bizde. Kaderini özgür iradenle sen şekillendirirsin. Bunun sonucunuda kendin yaşarsın. Ahiretinde de bunlardan hesaba çekilirsin.

Yukardaki ayetleri yalanlıyormusun?

Ecrin85 21.11.19 18:04

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299304)
Yukardaki ayetleri yalanlıyormusun?

Ayet falan yalanladıgım yok. Ayetlerin açılımına bak istersen sonu başı olmadan auetleri kopyala yapıştır yapiosun. Kişilerin tabiki ölüm zamanları doğum zamanları vb. Seyleri tabiki Allah tarafından belirlenmistir. Senin mantığına göre o zaman günah işleyelim sonrada kaderimizdeymiş diyelim saçma bi tez sunuyosun. Akĺın yolu birdir derler. Sen önce mihalefet olmadan bir düşün yazdıklarini ve yazdıklarımı

Logos 21.11.19 18:06

Alıntı:

Dilek8507 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299306)
Ayet falan yalanladıgım yok. Ayetlerin açılımına bak istersen sonu başı olmadan auetleri kopyala yapıştır yapiosun. Kişilerin tabiki ölüm zamanları doğum zamanları vb. Seyleri tabiki Allah tarafından belirlenmistir. Senin mantığına göre o zaman günah işleyelim sonrada kaderimizdeymiş diyelim saçma bi tez sunuyosun. Akĺın yolu birdir derler. Sen önce mihalefet olmadan bir düşün yazdıklarini ve yazdıklarımı

Senli benli ne zaman olduk , ben size siz derken , ayetler belli kopyala yapıştır yapınca hükmü mü bozuluyor , Levh-i mahfuz yazılmıştır bitmiştir hemde insandan çok önce , siz biraz çalışın öyle gelin.

Ecrin85 21.11.19 18:12

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299307)
Senli benli ne zaman olduk , ben size siz derken , ayetler belli kopyala yapıştır yapınca hükmü mü bozuluyor , Levh-i mahfuz yazılmıştır bitmiştir hemde insandan çok önce , siz biraz çalışın öyle gelin.

Sen ben siz çok mu önemli hakaret vari bir kelimem olmadı. Sen dememde rahatsiź ettiyse tamam siz olun. Ben çalışırım çalışmam ögrenirim yada bilmem bu sizi bağlamaz. Buraya konu açtıysanız bende fikrimi yazarım. Ben başı sonu olmayan ayet dedim. Ayetin bütününü değil sadece ilgilendiğiniz bölümü cümleyi kopyaladığınız için yazdım

Logos 21.11.19 18:42

Alıntı:

Dilek8507 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299309)
Sen ben siz çok mu önemli hakaret vari bir kelimem olmadı. Sen dememde rahatsiź ettiyse tamam siz olun. Ben çalışırım çalışmam ögrenirim yada bilmem bu sizi bağlamaz. Buraya konu açtıysanız bende fikrimi yazarım. Ben başı sonu olmayan ayet dedim. Ayetin bütününü değil sadece ilgilendiğiniz bölümü cümleyi kopyaladığınız için yazdım

Hakaret olmasa da ona doğru gidiyor mübarek , yazdıklarınızı bir okursanız ikimiz arasındaki üslub farkı fersahlarca, bir delil sunamadığınız fikrinizi fırça atar gibi sunuyorsunuz, fikrinizi beyan ettiniz teşekkürler. Selametle.

Ecrin85 21.11.19 19:03

Bana usluptan bahsetmeyin bence açtığın konu başlığından belli. Dualara zikirlere "hiç bir işe yaramayan"diye girersen. Traji komik oluyor. Ben haddimide yerimide bilirim merak etmeyin. Burda kimseye hakaret içerikli bişey yazmadım yazmamda. Delil sunmamı gerektiricek bi konuda yok bence daha öncede yazdım Aklın yolu birdir. Doğruyu bulmakta düşünmekten istişare etmekten geçer. Fırça atanda ben değil sizsiniz insanlar size değer verip vakit verip cvp veriyor. Insanlara git öle yap git böle yap, o yorum buraya ait değil tarzı şeyler yazıyorsunuz. Insanların cvplarına tamah etmeyeceksiniz konu açmayın bir zahmet

Logos 21.11.19 19:31

Alıntı:

Dilek8507 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299316)
Bana usluptan bahsetmeyin bence açtığın konu başlığından belli. Dualara zikirlere "hiç bir işe yaramayan"diye girersen. Traji komik oluyor. Ben haddimide yerimide bilirim merak etmeyin. Burda kimseye hakaret içerikli bişey yazmadım yazmamda. Delil sunmamı gerektiricek bi konuda yok bence daha öncede yazdım Aklın yolu birdir. Doğruyu bulmakta düşünmekten istişare etmekten geçer. Fırça atanda ben değil sizsiniz insanlar size değer verip vakit verip cvp veriyor. Insanlara git öle yap git böle yap, o yorum buraya ait değil tarzı şeyler yazıyorsunuz. Insanların cvplarına tamah etmeyeceksiniz konu açmayın bir zahmet

Kimseye öyle yap böyle yap gibi bir şey demişliğim yok , görme yada okuma okuduğunu anlamama sorununuz var , seviye konusuna hiç girmeyeceğim, konu sizin yüzeysel bilgilerinizi sarstığı için bu kadar öfkeniz, elinize kılıç versek kendiniz gibi düşünmeyen kim varsa kesmeye de kalkarsınız bu hızla.

teyteyteytey

Ecrin85 21.11.19 19:42

Az önce bana dedin git ögren gibi bişey yazdınız. Benim bilgilerimi sorgulamak size düşmez. Öfkem hiç bir işe yaramayan die konu başlığınız. Birçok insan var dualarla zikirleri deneyen alimler var bu konu hakkinda yazan bir kalemde es geçemezsiniz.

Logos 21.11.19 19:47

Alıntı:

Dilek8507 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299323)
Az önce bana dedin git ögren gibi bişey yazdınız. Benim bilgilerimi sorgulamak size düşmez. Öfkem hiç bir işe yaramayan die konu başlığınız. Birçok insan var dualarla zikirleri deneyen alimler var bu konu hakkinda yazan bir kalemde es geçemezsiniz.

Konuyu beğenmediyseniz kimse size zorla yazın demedi , burada düşük üsluba fikir beyan ederseniz bilginizi sorgularım , yada sizin anlayacağınız üsluba söyleyim biliyorsan anlat bilmiyorsun boş yapma .

H3roglif 21.11.19 19:53

Hepside Çalışıyor Dualar Zikirler Bunları Kalpten Yapın Kalpten Dua Edin Ki İşe Yarasın

Ecrin85 21.11.19 19:55

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299324)
Konuyu beğenmediyseniz kimse size zorla yazın demedi , burada düşük üsluba fikir beyan ederseniz bilginizi sorgularım , yada sizin anlayacağınız üsluba söyleyim biliyorsan anlat bilmiyorsun boş yapma .

Seviyenizi belli ettiğiniz için cidden tebrikler buda bir erdem

Logos 21.11.19 19:55

Alıntı:

H3roglif Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299326)
Hepside Çalışıyor Dualar Zikirler Bunları Kalpten Yapın Kalpten Dua Edin Ki İşe Yarasın

Adam gibi adam cevabı goodrose4

Ben dediklerinizi yaptım , yukardaki sanıyor ki hiçbirşey denemeden geldim buraya başlık açtım, ama çok terkip denedim sonucu yazdım.

---------- Post added 21.11.19 at 20:58 ----------

Alıntı:

Dilek8507 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299327)
Seviyenizi belli ettiğiniz için cidden tebrikler buda bir erdem

Bazen karşınızdakiyle aynı dilden konuşmadan derdinizi anlatamıyorsunuz bu da bunlardan biri işte.
Yine de size bir gül atıyorum epey sohbet ettik kavga döğüş zuha1
rose4

Lil bin Ali 21.11.19 20:09

selamüm aleykum arkadaslar .
evet kader bizim cabamızdır :)
ama bizi yaratanda ALLAH .
kaderimizi ALLAH belirler .
şunu unutmayın ALLAH kimseye zulmetmez . o adildir .
bazen duaların kabul edilmemesi bizim icin bir nimettir .
bazen duaların kabul edilmesi bir beladır .
her yüzyılda bir kisiyi insanlara yardım etmesi icin ALLAH gönderir .
zamanın kutbu gelince nur yayılır .
ALLAHın ipine sımsıkı sarılın . burda iki ip var . ALLAHtan bir ip
ve halktan bir ip .
ALLAHtan olan ip ALLAHın kitabıdır . halktan gelen ip zamanın kutbudur
zamanın kutbu gelince insanlar bazı seyleri daha iyi anlayacak .
o nur üstüne nur biridir . yani bir ışıktır . ALLAH nurunu tamamlar .

Lil bin Ali 21.11.19 20:21

o kadar cok zulüm oluyor ki . ALLAH öfkelenip gökkubeyi basımıza yıkmıyor .
ben şükretmeliyiz . :)

Logos 21.11.19 20:33

Alıntı:

Lil bin Ali Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299334)
o kadar cok zulüm oluyor ki . ALLAH öfkelenip gökkubeyi basımıza yıkmıyor .
ben şükretmeliyiz . :)

Zalimler için yaşasın Cehennem.

Lil bin Ali 21.11.19 20:38

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299338)
Zalimler için yaşasın Cehennem.

merhamet edene ALLAHta merhamet eder . hepimiz hatalar yapmıyor muyuz .
eğer sizler bir insanı cehennem atesinde yanarken görseydiniz yanmasını ister miydiniz ?
söyle düsünün bir sınıf var . öğretmen sınıfta adeleti saglıyor . ama ögrencilerinin birbirlerini korumasını istiyor .
hz ebubekir efendimiz demiyor mu . rabbim benim bedenimi genislet tüm cehennemi kapsasın . oraya baskaları girmesin tarzında bir laf etmemis mi ?

Logos 21.11.19 20:42

Alıntı:

Lil bin Ali Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299341)
merhamet edene ALLAHta merhamet eder . hepimiz hatalar yapmıyor muyuz .
eğer sizler bir insanı cehennem atesinde yanarken görseydiniz yanmasını ister miydiniz ?
söyle düsünün bir sınıf var . öğretmen sınıfta adeleti saglıyor . ama ögrencilerinin birbirlerini korumasını istiyor .
hz ebubekir efendimiz demiyor mu . rabbim benim bedenimi genislet tüm cehennemi kapsasın . oraya baskaları girmesin tarzında bir laf etmemis mi ?

Kötülük kendine dokunmadan bunları konuşmak kolaydır.

Lil bin Ali 21.11.19 20:53

Alıntı:

Logos Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299342)
Kötülük kendine dokunmadan bunları konuşmak kolaydır.

nerden biliyorsun ? insan bir anda olgunlasıyor . hem yavas yavas hemde hızlı hızlı . özür dilenince cabuk affederim ama bazen kin duyarım . anladım ki kin kalbimi kemiren bisi rahatlatan ise sevgi duymak . ALLAH ın yarattıgı her varlıgı sevmek gerekmez mi ? insan işlenmemis has bir maden . işlenmeyi bekler .
kuru dalları yeşertmek gerek . merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet bizler insanlar olarak ALLAHın merhametinden kacıyoruz . ALLAHIm sen merhametini üzerimize yağdır .

Logos 21.11.19 21:02

Alıntı:

Lil bin Ali Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299343)
nerden biliyorsun ? insan bir anda olgunlasıyor . hem yavas yavas hemde hızlı hızlı . özür dilenince cabuk affederim ama bazen kin duyarım . anladım ki kin kalbimi kemiren bisi rahatlatan ise sevgi duymak . ALLAH ın yarattıgı her varlıgı sevmek gerekmez mi ? insan işlenmemis has bir maden . işlenmeyi bekler .
kuru dalları yeşertmek gerek . merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet bizler insanlar olarak ALLAHın merhametinden kacıyoruz . ALLAHIm sen merhametini üzerimize yağdır .

"Büyücüyü iş başında yakalarsan öldürün"
"Kıssasta hayat vardır, biri birini öldürürse cezası ölümdür "

Üstad bunu dinimiz emrediyor, merhamet edilecek var edilmeyecek var.

Lil bin Ali 21.11.19 21:08

insanların bir sistem üzerine yasaması gerek . kuralları olan bir sistem . bu sistemde ödül de vardır cezada .
herkes bu dünyada cezasını ceker .
ama o kisinin öldürülmesine sevinmek işkence yapılmasından zevk almak yanlıstır .
hz alinin karsısına katili gelir . ama elleri baglanmıs bir halde . hz ali hiddetlenir . cözün ellerini ona zulmedemessiniz der . hapiste ona süt gönderir . ama katili sütün zehirli oldugunu düsünür ve sütü icmez . hz ali der ki o bana güvenmemis
eger o sütü icseydi . cennete gitmesi icin elimden geleni yapardım demis .

BLueSea 21.11.19 21:09

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Taam kral sakin şampiyon sensin :)

Şaka bir yana özet şudur ; Allah isterse senin tek bir duana bile karşılık verir , amma istemezse sen milyon da dua et olmaz yada vakti vardır. Her dua vaktine esirdir good

Logos 21.11.19 21:27

Alıntı:

BLueSea Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 299350)
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Taam kral sakin şampiyon sensin :)

Şaka bir yana özet şudur ; Allah isterse senin tek bir duana bile karşılık verir , amma istemezse sen milyon da dua et olmaz yada vakti vardır. Her dua vaktine esirdir good


:d cano alemsin krallıkta kalsın şampiyonlukta , tecrübe ettiğim bir konuda başlık açtım linç ediyorlardı nerdeyse
Neyse kapıda beklemeye devam o zaman..

FARKINDA 21.11.19 23:56

Izdırari kader, ihtiyari kader, kader-i mutlak, kader-i muallak konularını araştırın.

islamkalesi 22.11.19 02:55

Şeytan vermiş vesveseyi salmış kardeşimizi foruma. Altında da muratsen destekçilik yapıyor. İslam ülkeleri ve güya zulüm hassasiyetide belirtilip sağdan sağdan vermiş yayıyor vesveseyi. Yazık. Duanın nekadar mühim olduğunu bir gün sizde anlarsınız inşaallah

caner.ant 22.11.19 04:05

Bence yanlış düşünüyorsun. Bir çoğumuz dualarım kabul olmuyor derken öncelikle kendisine bakması gerekir dediğimi yanlış anlamayın amacım kırmak deyil.
Öncelikle dua ederken kişinin içinde acaba kuşkuşu varken bile yanlış yapmaktadır .
Yani kalben kesinlikle olcağına kesinlikle inanman gerekiyor çünki onu nasip edecek Rabbimizdir .


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

havasokulu1.com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148