![]() |
Hiç bir işe yaramayan
Dualar ve zikirler, bir sürü kitapta bir sürü dua zikir başlıklarında 100 kere oku bu olsun 1000 kere oku şu olsun arkasından bunu da oku bonus olsun , gel gör ki vaadleri olmuyor , bu terkipleri hazırlayanlar bu tarifleri yapıp dedikleri olsaydı herkesin haberi olurdu herkes yapardı gözyaşı döktüğümüz müslüman ülkelerdeki kardeşlerimizin de durumu belli, Uzun uğraşlarım sonucunda buna kanaat getirdim , Kader değişmiyor..
|
aynen katılıyorum
|
Ben katılmıyorum. Dualar zikirler vs. Bir amaç için yapılıyorsa ve olmuyorsa ya zamanı vardır. Yada hayırlı değildir kişi için. Buna kalben inanmak lazım. Dünyadaki müslümanları herkes dert ediyor dua ediyor. Bu dualarımızın kabul olmadığı anlamına gelmez. Peygamber efendimizin geçtiği yolları düşün yaşadığı zorlukları düşün. Dua adedi zikir adedine gelince bu apayrı bir ilim doğru ve düzgün yapmak gerek. Ki bu konuda bende tecrübesiz ve bilgisizim
|
Ayrıca kader değişmez evet ama şekillenir buda senin doğrunla, yanlışınla, sevabınla, günahınla şekillenir. Allah bize akıl verdi doğruyu yanlışı ayırt edip bizleri özgür kıldı. Bu yüzden kaderini belirli ölçülerdr kendin belirlersin
|
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
kaderimizi kendimiz mi belirleriz bence bundan bu kadar emin olma; Tevbe Suresi, 51. ayet: De ki: "Allah'ın bizim için yazdıkları dışında, bize kesinlikle hiçbir şey isabet etmez. O bizim Mevlamızdır. Ve mü'minler yalnızca Allah'a tevekkül etmelidirler." Yunus Suresi, 49. ayet: De ki: "Allah'ın dilemesi dışında, kendim için zarardan ve yarardan (hiçbir şeye) malik değilim. Her ümmetin bir eceli vardır. Onların ecelleri gelince, artık ne bir saat ertelenebilirler, ne öne alınabilirler. Hud Suresi, 6. ayet: Yeryüzünde hiçbir canlı yoktur ki, rızkı Allah'a ait olmasın. Onun karar (yerleşik) yerini de ve geçici bulunduğu yeri de bilir. (Bunların) Tümü apaçık bir kitapta (levh-i mahfuz) (yazılı)dır. En kısa ve öz olanı da bu Kamer Suresi, 53. ayet: Küçük, büyük herşey satır satır (yazılı)dır. |
Ruh temizliği güzel arkadaşlarım ruh temiz olacak.
Ruh temiz olmadımı sabahlara kadar okusan olmaz ruh temiz olunca 1 kere okusan yeter. Olmadı olmaz v.s. demeyin. Hadislerde de bir çok okuma usulü var, hadise göre okudun olmadı mı 'hiç bir işe yaramıyor' mu diyeceksin? İnanman başka işe yarayıp yaramadığını bilmen başka. İnsanlar oturupta insanlara hiç olmayan şeyleri oldu diyip sayfalarca kitaplar yazmaz değil mi? Roman olsa anlarız da roman değil.. |
Ayetler "Dua edin, Allah'tan isteyin" buyurur , ruhunu temizle de gel hiç görmedim .
|
Bakara Suresi, 225. ayet: Allah sizi, yeminlerinizdeki 'rastgele söylemelerinizden, boş, amaçsız sözler'den dolayı sorumlu tutmaz; fakat kalplerinizin kazandıklarından dolayı sorumlu tutar. Allah bağışlayandır, yumuşak davranandır.
Bunu sadece örnek olarak yazdım dilersen sen diğerlerine bakarsın. Ruh temizliği/Kalp temizliği.. Anlaman için derinleştirdim. Yoksa kalp temizliği derken et parçasının temizliğini düşünemeyiz değil mi? |
Verdiğiniz ayet başka bir konu ile alakalı azizim.
|
Bazi şeyler kismetse olur
Nasipse olur, duayla olur. Yeter ki sen isteme kapısından ayrılma, Hayırlıysa olur. Nasibinde varsa eğer, Sen umudunu kessen de O seni bulur. Bittim diyene yetişen Rabbim, Sana bir can verir O senin Canın olur. O ayet örnekti. Kalp temizliği (ruh temizliği) lazım. Mesela 'Mazlumun duası' nasıldır bilirsin.. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
İslâm’dan önce kutsal kabul edilen, büyük ve önemli bulunan birçok şeye yemin edilirdi. İslâm bunları yasakladı ve yalnızca Allah üzerine “vallahi, billahi, tallahi” şeklinde yemin edilebileceği kaidesini getirdi. Allah üzerine yapılan bu yeminin mânası “Doğru söylediğime, dediğimi yapacağıma... Allah’ı şahit kılıyorum” demektir. Bunu söyleyen kimse ya ne dediğini bilerek, farkında olarak, sonucunu hesap ederek söylüyordur ya da alışkanlık icabı bu söz ağzından çıkıyordur. Tefsircilerin çoğuna göre ikincisi, âyette “lağv” kelimesiyle ifade edilen ve bizim “kasıtsız “ diye tercüme ettiğimiz yemindir. Böyle yeminlerde sorumluluk yoktur; yani günahı kefâretle telâfi etme mecburiyeti yoktur. Bunun dışında üç çeşit daha yemin vardır: a) Yalan yere yemin (gamûs); b) Bir fiil veya tasarrufu bir başka şeyin (şartın) gerçekleşmesine bağlayan (ta‘lik) yemin; c) Bir haber, bilgi veya vaad doğru olmadığı halde öyle zannedilerek yapılan yemin. Bu âyette “kalbin yöneldiği, azmettiği” diye ifade edilen, bir başka âyette ise “...Fakat bilerek ettiğiniz yeminlerden dolayı sizi sorumlu tutar” (Mâide 5/89) şeklinde açıklanan yeminler aynıdır ve bu üç yemin çeşidini içine almaktadır. Bu yeminlerin sorumluluğu, Mâide âyetinde bildirilen kefârettir. Hanefîler’e göre ise sorumluluğu bulunmayan (lağv) yemin, yalan ve asılsız olduğu bilinmeyen –böyle bir kasıt bulunmadan– bir konu üzerine yapılan yemindir. Bu yemine hem dil alışkanlığı yüzünden ağızdan çıkan yeminler, hem de doğru zannedildiği için yapılan yeminler girmektedir, bunların günah veya kefâret şeklinde bir sorumluluğu yoktur. Geriye iki yemin kalır: 1. Bilerek yalan yere yemin etmek. Bu büyük günahtır ve kefâretle telâfi edilemez; tefsir etmekte olduğumuz âyette geçen “kasıtlı yemin” budur. 2. Bir şarta bağlı fiillerle ve tasarruflarla ilgili yeminler. Bunların da bozulması, yerine getirilmemesi halinde sorumluluğu kefârettir ve Mâide âyetindeki “bağladığınız yeminler”den maksat yalan yere yemin değil işte bu yemindir. Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 1 Sayfa: 356-357 |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Bana usluptan bahsetmeyin bence açtığın konu başlığından belli. Dualara zikirlere "hiç bir işe yaramayan"diye girersen. Traji komik oluyor. Ben haddimide yerimide bilirim merak etmeyin. Burda kimseye hakaret içerikli bişey yazmadım yazmamda. Delil sunmamı gerektiricek bi konuda yok bence daha öncede yazdım Aklın yolu birdir. Doğruyu bulmakta düşünmekten istişare etmekten geçer. Fırça atanda ben değil sizsiniz insanlar size değer verip vakit verip cvp veriyor. Insanlara git öle yap git böle yap, o yorum buraya ait değil tarzı şeyler yazıyorsunuz. Insanların cvplarına tamah etmeyeceksiniz konu açmayın bir zahmet
|
Alıntı:
teyteyteytey |
Az önce bana dedin git ögren gibi bişey yazdınız. Benim bilgilerimi sorgulamak size düşmez. Öfkem hiç bir işe yaramayan die konu başlığınız. Birçok insan var dualarla zikirleri deneyen alimler var bu konu hakkinda yazan bir kalemde es geçemezsiniz.
|
Alıntı:
|
Hepside Çalışıyor Dualar Zikirler Bunları Kalpten Yapın Kalpten Dua Edin Ki İşe Yarasın
|
Alıntı:
|
Alıntı:
Ben dediklerinizi yaptım , yukardaki sanıyor ki hiçbirşey denemeden geldim buraya başlık açtım, ama çok terkip denedim sonucu yazdım. ---------- Post added 21.11.19 at 20:58 ---------- Alıntı:
Yine de size bir gül atıyorum epey sohbet ettik kavga döğüş zuha1 rose4 |
selamüm aleykum arkadaslar .
evet kader bizim cabamızdır :) ama bizi yaratanda ALLAH . kaderimizi ALLAH belirler . şunu unutmayın ALLAH kimseye zulmetmez . o adildir . bazen duaların kabul edilmemesi bizim icin bir nimettir . bazen duaların kabul edilmesi bir beladır . her yüzyılda bir kisiyi insanlara yardım etmesi icin ALLAH gönderir . zamanın kutbu gelince nur yayılır . ALLAHın ipine sımsıkı sarılın . burda iki ip var . ALLAHtan bir ip ve halktan bir ip . ALLAHtan olan ip ALLAHın kitabıdır . halktan gelen ip zamanın kutbudur zamanın kutbu gelince insanlar bazı seyleri daha iyi anlayacak . o nur üstüne nur biridir . yani bir ışıktır . ALLAH nurunu tamamlar . |
o kadar cok zulüm oluyor ki . ALLAH öfkelenip gökkubeyi basımıza yıkmıyor .
ben şükretmeliyiz . :) |
Alıntı:
|
Alıntı:
eğer sizler bir insanı cehennem atesinde yanarken görseydiniz yanmasını ister miydiniz ? söyle düsünün bir sınıf var . öğretmen sınıfta adeleti saglıyor . ama ögrencilerinin birbirlerini korumasını istiyor . hz ebubekir efendimiz demiyor mu . rabbim benim bedenimi genislet tüm cehennemi kapsasın . oraya baskaları girmesin tarzında bir laf etmemis mi ? |
Alıntı:
|
Alıntı:
kuru dalları yeşertmek gerek . merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet merhamet bizler insanlar olarak ALLAHın merhametinden kacıyoruz . ALLAHIm sen merhametini üzerimize yağdır . |
Alıntı:
"Kıssasta hayat vardır, biri birini öldürürse cezası ölümdür " Üstad bunu dinimiz emrediyor, merhamet edilecek var edilmeyecek var. |
insanların bir sistem üzerine yasaması gerek . kuralları olan bir sistem . bu sistemde ödül de vardır cezada .
herkes bu dünyada cezasını ceker . ama o kisinin öldürülmesine sevinmek işkence yapılmasından zevk almak yanlıstır . hz alinin karsısına katili gelir . ama elleri baglanmıs bir halde . hz ali hiddetlenir . cözün ellerini ona zulmedemessiniz der . hapiste ona süt gönderir . ama katili sütün zehirli oldugunu düsünür ve sütü icmez . hz ali der ki o bana güvenmemis eger o sütü icseydi . cennete gitmesi icin elimden geleni yapardım demis . |
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Taam kral sakin şampiyon sensin :) Şaka bir yana özet şudur ; Allah isterse senin tek bir duana bile karşılık verir , amma istemezse sen milyon da dua et olmaz yada vakti vardır. Her dua vaktine esirdir good |
Alıntı:
:d cano alemsin krallıkta kalsın şampiyonlukta , tecrübe ettiğim bir konuda başlık açtım linç ediyorlardı nerdeyse Neyse kapıda beklemeye devam o zaman.. |
Izdırari kader, ihtiyari kader, kader-i mutlak, kader-i muallak konularını araştırın.
|
Şeytan vermiş vesveseyi salmış kardeşimizi foruma. Altında da muratsen destekçilik yapıyor. İslam ülkeleri ve güya zulüm hassasiyetide belirtilip sağdan sağdan vermiş yayıyor vesveseyi. Yazık. Duanın nekadar mühim olduğunu bir gün sizde anlarsınız inşaallah
|
Bence yanlış düşünüyorsun. Bir çoğumuz dualarım kabul olmuyor derken öncelikle kendisine bakması gerekir dediğimi yanlış anlamayın amacım kırmak deyil.
Öncelikle dua ederken kişinin içinde acaba kuşkuşu varken bile yanlış yapmaktadır . Yani kalben kesinlikle olcağına kesinlikle inanman gerekiyor çünki onu nasip edecek Rabbimizdir . |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:53. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com