Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Vicdan Azabı Çekiyorum

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 05.05.21, 01:17
Yazbahar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 21.06.19
Bulunduğu yer: Dünyada
Mesajlar: 811
Etiketlendiği Mesaj: 90 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Vicdan Azabı Çekiyorum

Selâmun aleyküm...
Ne edeyim nasıl yapayım bilemedim... önemsiz gibi gelebilir ama şu an tüm hayatıma engel bu vicdan azabi..
Manevi olarak zordayım. Eşimin ailesinden 3 kişi ile helallesmem lazım.
Ne uyku uyuyabiliyorum ne kafamı toparlayabiliyorum. Az etmediler bana evet . Ama ben de giderek onlara benzedim yani onlar a karşılık vermemeliydim , resmen cirkinlestirdiler gönlümü ,ruhumu.. ben böyle biri değildim , olmamalıyim.
En son şu aralar yapmadigim birşey ile iftira olunuyorum sabredemedim nefsine uydum ben de bazı şeyleri abarttım iftiraya girdi kesin . Ama öyle böyle değil çok zararlar verdiler bana aileme,yuvama.

Şimdi lafı dolandirmayayim ben istiyorum ki son kez bir sansim olsun son kez bir barış saglansin helalleseyim bir daha da ne yaparlarsa yapsınlar bulasmayayim günaha da girmeyeyim.
Ama gitsem ben bunu teklif etsem öyle insanlar değiller havaya girer daha da cosarlar, ki en son ne yaptim ben diye telefonla aradıktan sonra yine böyle oldu.
Sizlerin kalbine ilmine güvenerek sordum, ne yapayım nasıl dua edeyim nasıl amel edeyim ki bu çirkinlik kalksın artık hayatımdan.
Ben evimden cikan büyüleri bile onlardan bildim ama boule düşünmeme de onlar sebep oldu , ben bu şekilde çok üzgünüm derdim onlar değil manevi olarak toplanamiyorum böyle iken.
Barışabilecegim, bu nefretleri ortadan kaldırıp helallesebilecegim bir method ,bir tavsiye var mı önerebileceginiz.
Onlar böyle çok mutlu zerre vicdan yapmıyorlar ama ben aynı durumda değilim.
Vicdan azabı ile yanıyorum.Lutfen bana bir yol bir fikir verir misiniz...
Benim derdim kendimi aklamak değil zaten bütün sülale benden taraf ve benim haklılığımi savunuyor ama ben manevi olarak cokuntudeyim bu vicdanla

__________________
"Onlara, Allah neyi indirdiyse ona uyun dendi mi dediler ki: Hayır, biz atalarımız neye uyduysa ona uyarız. İyi ama atalarınızın aklı bir şeye ermiyorsa ve doğru yolu bulmadılarsa ne olacak?"
Bakara ,170
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 05.05.21, 04:40
 
Üyelik tarihi: 12.11.20
Bulunduğu yer: Ankara
Mesajlar: 362
Etiketlendiği Mesaj: 20 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yazbahar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selâmun aleyküm...
Ne edeyim nasıl yapayım bilemedim... önemsiz gibi gelebilir ama şu an tüm hayatıma engel bu vicdan azabi..
Manevi olarak zordayım. Eşimin ailesinden 3 kişi ile helallesmem lazım.
Ne uyku uyuyabiliyorum ne kafamı toparlayabiliyorum. Az etmediler bana evet . Ama ben de giderek onlara benzedim yani onlar a karşılık vermemeliydim , resmen cirkinlestirdiler gönlümü ,ruhumu.. ben böyle biri değildim , olmamalıyim.
En son şu aralar yapmadigim birşey ile iftira olunuyorum sabredemedim nefsine uydum ben de bazı şeyleri abarttım iftiraya girdi kesin . Ama öyle böyle değil çok zararlar verdiler bana aileme,yuvama.

Şimdi lafı dolandirmayayim ben istiyorum ki son kez bir sansim olsun son kez bir barış saglansin helalleseyim bir daha da ne yaparlarsa yapsınlar bulasmayayim günaha da girmeyeyim.
Ama gitsem ben bunu teklif etsem öyle insanlar değiller havaya girer daha da cosarlar, ki en son ne yaptim ben diye telefonla aradıktan sonra yine böyle oldu.
Sizlerin kalbine ilmine güvenerek sordum, ne yapayım nasıl dua edeyim nasıl amel edeyim ki bu çirkinlik kalksın artık hayatımdan.
Ben evimden cikan büyüleri bile onlardan bildim ama boule düşünmeme de onlar sebep oldu , ben bu şekilde çok üzgünüm derdim onlar değil manevi olarak toplanamiyorum böyle iken.
Barışabilecegim, bu nefretleri ortadan kaldırıp helallesebilecegim bir method ,bir tavsiye var mı önerebileceginiz.
Onlar böyle çok mutlu zerre vicdan yapmıyorlar ama ben aynı durumda değilim.
Vicdan azabı ile yanıyorum.Lutfen bana bir yol bir fikir verir misiniz...
Benim derdim kendimi aklamak değil zaten bütün sülale benden taraf ve benim haklılığımi savunuyor ama ben manevi olarak cokuntudeyim bu vicdanla
Dusmanligi aradaki kini nefeti kaldirmak icin forumda bir suru vardi ben gördüm bir bakin derim

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 05.05.21, 17:07
Yazbahar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 21.06.19
Bulunduğu yer: Dünyada
Mesajlar: 811
Etiketlendiği Mesaj: 90 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Nazonazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dusmanligi aradaki kini nefeti kaldirmak icin forumda bir suru vardi ben gördüm bir bakin derim
Sağol kardeş cevap için Uyguladım , çabaladım ama ben beceremiyorum galiba kin nefret gitsin diye ve hidayetleri için forumdak konularla çok dua ettim

__________________
"Onlara, Allah neyi indirdiyse ona uyun dendi mi dediler ki: Hayır, biz atalarımız neye uyduysa ona uyarız. İyi ama atalarınızın aklı bir şeye ermiyorsa ve doğru yolu bulmadılarsa ne olacak?"
Bakara ,170
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 05.05.21, 22:15
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 13.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,052
Etiketlendiği Mesaj: 61 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yazbahar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selâmun aleyküm...
Ne edeyim nasıl yapayım bilemedim... önemsiz gibi gelebilir ama şu an tüm hayatıma engel bu vicdan azabi..
Manevi olarak zordayım. Eşimin ailesinden 3 kişi ile helallesmem lazım.
Ne uyku uyuyabiliyorum ne kafamı toparlayabiliyorum. Az etmediler bana evet . Ama ben de giderek onlara benzedim yani onlar a karşılık vermemeliydim , resmen cirkinlestirdiler gönlümü ,ruhumu.. ben böyle biri değildim , olmamalıyim.
En son şu aralar yapmadigim birşey ile iftira olunuyorum sabredemedim nefsine uydum ben de bazı şeyleri abarttım iftiraya girdi kesin . Ama öyle böyle değil çok zararlar verdiler bana aileme,yuvama.

Şimdi lafı dolandirmayayim ben istiyorum ki son kez bir sansim olsun son kez bir barış saglansin helalleseyim bir daha da ne yaparlarsa yapsınlar bulasmayayim günaha da girmeyeyim.
Ama gitsem ben bunu teklif etsem öyle insanlar değiller havaya girer daha da cosarlar, ki en son ne yaptim ben diye telefonla aradıktan sonra yine böyle oldu.
Sizlerin kalbine ilmine güvenerek sordum, ne yapayım nasıl dua edeyim nasıl amel edeyim ki bu çirkinlik kalksın artık hayatımdan.
Ben evimden cikan büyüleri bile onlardan bildim ama boule düşünmeme de onlar sebep oldu , ben bu şekilde çok üzgünüm derdim onlar değil manevi olarak toplanamiyorum böyle iken.
Barışabilecegim, bu nefretleri ortadan kaldırıp helallesebilecegim bir method ,bir tavsiye var mı önerebileceginiz.
Onlar böyle çok mutlu zerre vicdan yapmıyorlar ama ben aynı durumda değilim.
Vicdan azabı ile yanıyorum.Lutfen bana bir yol bir fikir verir misiniz...
Benim derdim kendimi aklamak değil zaten bütün sülale benden taraf ve benim haklılığımi savunuyor ama ben manevi olarak cokuntudeyim bu vicdanla

Haddi aşmaktan ALLAH c.c sığınırım lakin üzüldüğünü ve pişmanlığını dahi ifade ederken onlara olabildiğince suçlar bir tavır tak8niyorsun ve güzel . Kardeşim nefsini üstün tutuyorsun bak hemen itiraz etme sadece oku anlayanlardan oluruz İNŞAALLAH

Öncelikle yanlışlıklara olsa iftira attığını söyledin bi kere bunun yanlışlıkla si olmaz lakin madem pişmanlık bedene hakim geldi gidip usulunce nezaketli şekilde konusucaksin bak uyarayım sakin ha sakin helallik alirken onların geçmişte yaptıklarını düşünme veya hellalik alırken toplu değil tek tek al ve onlar diretirse nasıl böyle söylersin ne kötülüğümü gördün gibi sözler söylerse sakın karşılık verme yok kaş yapım derken göz çıkarırsın emin ol aile içi bu tür durumlar çok yaşanır en güzeli gidip helallik almak en kötü telefon açıp helallik almak hata ettiğini söyleyip ALLAH c.c bu tür şeyleri haram kıldığını anlatarak kendinin de bu hataya düştüğünü hakkına girdigini kişiden helallik al amma tekrar uyarıyorum nefis yapma çünkü suçlu sensin geçmişi karıştırma önüne bak git ara konuş onların gönlünü hoş tut helligini al ALLAH c.c rızasına göre haraket et İNŞAALLAH onlarda zamanla kalbi yumuşar kötü hasletlerini terk ederler ...

Ah kardeşim ah bırak onu nice insanlar var ki konuşamıyorlar karşı tarafı zerre kadar dahi incitirim korkusuyla ne derler bir gönlü kırmak 12 defa kabeyi muazzamayi yıkmaktan daha beter lakin bu size gafiliz dikkat edelim kalp kırmak kolayda olsa azami derecede dikkat edelim babam hergun laf söylüyor abiler kardeşler heleki benim ufaklıklar bile sitem veya girip atıyor diyeceksin ki şu kısa ömründe bunun gibi nicelerine maruz kaldın sadece ailede değil lakin ıçlerinde en kârlı olduğum onlar ne derse desin onlar için ALLAH c.c onlara hayır vermesi için dua ettiğimiz andır unutma sana kötülük edene vereceğim en güzel karanlıklardan biridir ALLAH c.c yardımcın olsun kalp yumuşamadıkça zarafeti ne inceliği artar ve kırmaktan korktuğu kadar kırılmaktan gücenmez hala gelir bu hal kamil insanların halidir NOT: nefsin çok zorluyorsa yotubeden tgrt evliya hayatları var kısa kısa onlardan ac dinle mübareklerin hayatlarını dinle onlardan alınan feyzden dolayi kiside ne nefis kalır ne öfke ALLAH c.c selamet versin güzel kardeşim...

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 06.05.21, 02:33
Celcelutiye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 18.12.17
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 5,526
Etiketlendiği Mesaj: 3604 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yazbahar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selâmun aleyküm...
Ne edeyim nasıl yapayım bilemedim... önemsiz gibi gelebilir ama şu an tüm hayatıma engel bu vicdan azabi..
Manevi olarak zordayım. Eşimin ailesinden 3 kişi ile helallesmem lazım.
Ne uyku uyuyabiliyorum ne kafamı toparlayabiliyorum. Az etmediler bana evet . Ama ben de giderek onlara benzedim yani onlar a karşılık vermemeliydim , resmen cirkinlestirdiler gönlümü ,ruhumu.. ben böyle biri değildim , olmamalıyim.
En son şu aralar yapmadigim birşey ile iftira olunuyorum sabredemedim nefsine uydum ben de bazı şeyleri abarttım iftiraya girdi kesin . Ama öyle böyle değil çok zararlar verdiler bana aileme,yuvama.

Şimdi lafı dolandirmayayim ben istiyorum ki son kez bir sansim olsun son kez bir barış saglansin helalleseyim bir daha da ne yaparlarsa yapsınlar bulasmayayim günaha da girmeyeyim.
Ama gitsem ben bunu teklif etsem öyle insanlar değiller havaya girer daha da cosarlar, ki en son ne yaptim ben diye telefonla aradıktan sonra yine böyle oldu.
Sizlerin kalbine ilmine güvenerek sordum, ne yapayım nasıl dua edeyim nasıl amel edeyim ki bu çirkinlik kalksın artık hayatımdan.
Ben evimden cikan büyüleri bile onlardan bildim ama boule düşünmeme de onlar sebep oldu , ben bu şekilde çok üzgünüm derdim onlar değil manevi olarak toplanamiyorum böyle iken.
Barışabilecegim, bu nefretleri ortadan kaldırıp helallesebilecegim bir method ,bir tavsiye var mı önerebileceginiz.
Onlar böyle çok mutlu zerre vicdan yapmıyorlar ama ben aynı durumda değilim.
Vicdan azabı ile yanıyorum.Lutfen bana bir yol bir fikir verir misiniz...
Benim derdim kendimi aklamak değil zaten bütün sülale benden taraf ve benim haklılığımi savunuyor ama ben manevi olarak cokuntudeyim bu vicdanla
Önce tövbe etmelisin çünkü iftira var ortada..

Sonra kinadigin ne halleri varsa o hallerinin duzelmesi icin dua edesin..

__________________
ve lakin cürmümüz vağfur,hatamız cümlece meşhur.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 06.05.21, 03:00
Yazbahar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 21.06.19
Bulunduğu yer: Dünyada
Mesajlar: 811
Etiketlendiği Mesaj: 90 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Ademm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Haddi aşmaktan ALLAH c.c sığınırım lakin üzüldüğünü ve pişmanlığını dahi ifade ederken onlara olabildiğince suçlar bir tavır tak8niyorsun ve güzel . Kardeşim nefsini üstün tutuyorsun bak hemen itiraz etme sadece oku anlayanlardan oluruz İNŞAALLAH

Öncelikle yanlışlıklara olsa iftira attığını söyledin bi kere bunun yanlışlıkla si olmaz lakin madem pişmanlık bedene hakim geldi gidip usulunce nezaketli şekilde konusucaksin bak uyarayım sakin ha sakin helallik alirken onların geçmişte yaptıklarını düşünme veya hellalik alırken toplu değil tek tek al ve onlar diretirse nasıl böyle söylersin ne kötülüğümü gördün gibi sözler söylerse sakın karşılık verme yok kaş yapım derken göz çıkarırsın emin ol aile içi bu tür durumlar çok yaşanır en güzeli gidip helallik almak en kötü telefon açıp helallik almak hata ettiğini söyleyip ALLAH c.c bu tür şeyleri haram kıldığını anlatarak kendinin de bu hataya düştüğünü hakkına girdigini kişiden helallik al amma tekrar uyarıyorum nefis yapma çünkü suçlu sensin geçmişi karıştırma önüne bak git ara konuş onların gönlünü hoş tut helligini al ALLAH c.c rızasına göre haraket et İNŞAALLAH onlarda zamanla kalbi yumuşar kötü hasletlerini terk ederler ...

Ah kardeşim ah bırak onu nice insanlar var ki konuşamıyorlar karşı tarafı zerre kadar dahi incitirim korkusuyla ne derler bir gönlü kırmak 12 defa kabeyi muazzamayi yıkmaktan daha beter lakin bu size gafiliz dikkat edelim kalp kırmak kolayda olsa azami derecede dikkat edelim babam hergun laf söylüyor abiler kardeşler heleki benim ufaklıklar bile sitem veya girip atıyor diyeceksin ki şu kısa ömründe bunun gibi nicelerine maruz kaldın sadece ailede değil lakin ıçlerinde en kârlı olduğum onlar ne derse desin onlar için ALLAH c.c onlara hayır vermesi için dua ettiğimiz andır unutma sana kötülük edene vereceğim en güzel karanlıklardan biridir ALLAH c.c yardımcın olsun kalp yumuşamadıkça zarafeti ne inceliği artar ve kırmaktan korktuğu kadar kırılmaktan gücenmez hala gelir bu hal kamil insanların halidir NOT: nefsin çok zorluyorsa yotubeden tgrt evliya hayatları var kısa kısa onlardan ac dinle mübareklerin hayatlarını dinle onlardan alınan feyzden dolayi kiside ne nefis kalır ne öfke ALLAH c.c selamet versin güzel kardeşim...
Cevabın için çok teşekkür ederim Allah razı olsun. Söylediklerini o kadar çok kez denedim ki kaç yıldır... Nefsinin devreye girdiğini biliyorum zaten beni üzen darmadağın eden de kendi durumum . Böyle kalbim cirkinlesmemeli. Onları kötü kendimi mağdur gösterme sebebim çok bariz kötülükler yapıldı acımasızca, sonunu düşünmeden . Ve kötü zanda çok bulundum . Başından sonuna kadar haklısın

__________________
"Onlara, Allah neyi indirdiyse ona uyun dendi mi dediler ki: Hayır, biz atalarımız neye uyduysa ona uyarız. İyi ama atalarınızın aklı bir şeye ermiyorsa ve doğru yolu bulmadılarsa ne olacak?"
Bakara ,170
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 06.05.21, 03:04
Yazbahar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 21.06.19
Bulunduğu yer: Dünyada
Mesajlar: 811
Etiketlendiği Mesaj: 90 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Celcelutiye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Önce tövbe etmelisin çünkü iftira var ortada..

Sonra kinadigin ne halleri varsa o hallerinin duzelmesi icin dua edesin..
Evet maalesef var , önceleri kötü zanndi çünkü her kötülüğü yapınca herşeyi yaptılar sandım. Bazen de olayları abartarak dile getirdim .
Tam tövbeye yönelip artık tertemiz olacağım diyorken vicdanım diyor ki helallesmedigin sürece tevben kabul olmayacak... Bu beni çok zorluyor karşı muhataplar mümkün değil harften cümleden anlamıyorlar.. Aslında ben başka şeyleri kötülük olarak görürken en büyük kötülük çirkinliğe cekilmem oldu. Kendimi savunmak bahane olmamaliyi.
Tavsiyelerin elmastan altından değerli benim için , hemen şimdi inşallah

---------- Post added 06.05.21 at 03:05 ----------

Alıntı:
Celcelutiye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Önce tövbe etmelisin çünkü iftira var ortada..

Sonra kinadigin ne halleri varsa o hallerinin duzelmesi icin dua edesin..
Gerçekten candan tövbe edersem yine de onlara ben de sizin hakkınızda böyle böyle konuştum diye helallesmem gerekir mi

__________________
"Onlara, Allah neyi indirdiyse ona uyun dendi mi dediler ki: Hayır, biz atalarımız neye uyduysa ona uyarız. İyi ama atalarınızın aklı bir şeye ermiyorsa ve doğru yolu bulmadılarsa ne olacak?"
Bakara ,170
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 06.05.21, 05:18
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 13.06.20
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 1,052
Etiketlendiği Mesaj: 61 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yazbahar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Evet maalesef var , önceleri kötü zanndi çünkü her kötülüğü yapınca herşeyi yaptılar sandım. Bazen de olayları abartarak dile getirdim .
Tam tövbeye yönelip artık tertemiz olacağım diyorken vicdanım diyor ki helallesmedigin sürece tevben kabul olmayacak... Bu beni çok zorluyor karşı muhataplar mümkün değil harften cümleden anlamıyorlar.. Aslında ben başka şeyleri kötülük olarak görürken en büyük kötülük çirkinliğe cekilmem oldu. Kendimi savunmak bahane olmamaliyi.
Tavsiyelerin elmastan altından değerli benim için , hemen şimdi inşallah

---------- Post added 06.05.21 at 03:05 ----------



Gerçekten candan tövbe edersem yine de onlara ben de sizin hakkınızda böyle böyle konuştum diye helallesmem gerekir mi
Mübarek iftira da kül hakkıdır tövbenin ettikten sonra helâlleşmen en doğrusu tam olarak ne yaptığını bilmesekte tovbe edip konuşmak icap eder laftan anlar mi anlamaz mi bırak onlara kalsın eskiden çok sevdiğim ve ailecek izlediğimiz bi dizi vardı HAKKINI HELAL ET dizisi orda karakter önce tovbe edip sorna helallik alıyor güzel bi haslet ve güzel bir örnek o dizi mübarek herkes hata yapıyor önemli olan tovbe edip hatadan dönmek değil mi ALLAH c.c selamet versin cümlemize ...

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 06.05.21, 11:38
Swordsfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.19
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 2,487
Etiketlendiği Mesaj: 78 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Helallik almak doğruda işte bazı insan vardır insan görümündedir ama insanlıktan naip almamıştır.Bunlardan çevremizde çok var.Hatta kişinin akrabasında konu komşudada çok kul hakkı bilmez adam bana beddua etse geçer demez ben ne desem doğrudur kafasında neyse.

Sen Estağfirullah El Azim. bol bol çek

Estağfirullah El Azim
adede halkihî ve rızâ nefsihî ve zinete arşihî ve midâde kelimâtihî.

kırmızı olan kısım hadislerde geçer katlama yaptırır yani 500 Estağfirullah El Azim dersin sonra 3 kerede üstteki Estağfirullah El Azim deyip peşine kırmızı olanı oku ve bunu kendine ana baba sevdiklerine peygamber efendimize ehlibeyte tüm evliya enbiya peygamberlere ve Adem AS bu tarafa gelmiş rahmetli olmuş tüm müminlere hediye ediyorum diyip birde kul hakkına girdiğim kişilerinde hanesine yaz Rabbim diyip olayı bitiyoruz.Sonrasımı Allah CC o yazdırdıkların kadar kişiye ettiğin duanın sevabını senin hanene yazdırır inşaAllah.Bleki helallik almazsın ama mahşerde ettiğin dua işte yolladığın bu Estağfirullah El Azim kul hakkı olanın defteriinde serhli olarak yazılmış olması muhtemel ve o alacağım var söke söke alırım ahirette kafasında olacağı için sende şimdiden tedbiri alıp burdan bolbol sevap bombardımanı yaparsan ahirette üstüne sen alacaklı çıkarsın derim.Adam bir bakacak senin yolladığın sevaplar orda şerhli. Orda ben olsam başımın gözümün sadakası olsun rabbim fazla abanmışım duaya buda onda kalsın der geçerim.

Onun için duayı bol kepçe tutup ve Adem AS bu tarafa gelen müminleri katmak en sağlamı.Selametle.

__________________
-Eğer duanız olmasa RABBİMİN katında ne ehemmiyetiniz var.
-Başınıza gelen her musibet kendi yapıp ettikleriniz yüzündendir;kaldı ki Allah birçoğunu da bağışlar.
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 07.05.21, 00:22
Celcelutiye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 18.12.17
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 5,526
Etiketlendiği Mesaj: 3604 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yazbahar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Evet maalesef var , önceleri kötü zanndi çünkü her kötülüğü yapınca herşeyi yaptılar sandım. Bazen de olayları abartarak dile getirdim .
Tam tövbeye yönelip artık tertemiz olacağım diyorken vicdanım diyor ki helallesmedigin sürece tevben kabul olmayacak... Bu beni çok zorluyor karşı muhataplar mümkün değil harften cümleden anlamıyorlar.. Aslında ben başka şeyleri kötülük olarak görürken en büyük kötülük çirkinliğe cekilmem oldu. Kendimi savunmak bahane olmamaliyi.
Tavsiyelerin elmastan altından değerli benim için , hemen şimdi inşallah

---------- Post added 06.05.21 at 03:05 ----------



Gerçekten candan tövbe edersem yine de onlara ben de sizin hakkınızda böyle böyle konuştum diye helallesmem gerekir mi
Vicdanın değil sen nefsinle savastasin..

Gıybeti tövbe temizler helallik şart değil..

Tövbeyi kusur gördüğün her konu için lisana getirip hususi yap..

Allahim şunu şunu yaptığım için pişmanım ve bu yaptığıma tovbe ediyorum.. gibi

__________________
ve lakin cürmümüz vağfur,hatamız cümlece meşhur.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
helalleşmek, helalleşmek istiyorum, vicdan azabı


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Vicdan deneyi- vicdan var mıdır? var edilebilir mi? Och Kültür & Sanat 1 04.08.21 18:14
Vicdan mekanizması Gercek Kadim Bilgelik 1 07.07.21 03:35
Vicdan yapıyorum Zeytin Sorularınız 5 22.05.20 06:08
Vicdan azabı çekenler... MrBerkHD Off Topic 1 02.05.20 04:47
Vicdan + Evham = Depresyon Adalet Ruh Sağlığı 5 18.07.19 12:57


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com