Havas Okulu

Havas Okulu (https://www.havasokulu1.com/)
-   Sorularınız (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/)
-   -   Allaha olan güvenim sarsıldı, imanım zayıfladı (https://www.havasokulu1.com/sorulariniz/73272-allaha-olan-guvenim-sarsildi-imanim-zayifladi.html)

ulucayto 07.09.22 14:43

Allah hidayet nurunu inşallah nasip etsin sana kardeşim
İmtihan dünyası herkesin ağırlığı yaşadığı şeyleri farklı
kimine göre önemsiz olan kimine canını koparılmış gibi hisseder
Sana tavsiyem Niyet ve nefsine ağır gelsede Allahdan yardım istiyerek ibadetlerine sım sıkı tutun yavaş yavaş ibadetlerini ve nafile amellerini araştırmalarını artır inşallah zamanla kendi çabalarınla hayırlı sonuçlar elde edersin

Allah azze ve celle içindeki ve dışındaki saklı olan herşeyi en iyi şekilde bilendir o hep yanında

Andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin ona verdiği vesveseleri de biliriz. Biz, ona, şah damarından daha yakınız

Bir şeyi açıklasanız da gizleseniz de şüphesiz ki Allah, her şeyi bilmektedir. (33/Ahzâb 54)

llah’ın göklerde ve yerde olan her şeyi bildiğini bilmez misin? Kendi aralarında fısıldaşan üç kişinin dördüncüsü mutlaka O’dur. Beş kişinin altıncısı mutlaka O’dur. Bundan az ya da daha çok olsunlar (fark etmez), her nerede olurlarsa (Allah) onlarla beraberdir. Sonra Kıyamet Günü'nde yaptıklarını onlara haber verir. Şüphesiz ki Allah, her şeyi bilir. (58/Mücadele 7)

gecesahini22 07.09.22 16:38

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497153)
Abdest aldıktan sonra, onu kullanmadan, mesela Mushaf’a dokunmadan veya namaz kılmadan, tekrar abdest almak mekruh olur. Kullandıktan sonra, tekrar abdest almak ise, nur üstüne nurdur, müstehabdır. Üç hadis-i şerif meali:

(Eğer ümmetime meşakkat vereceğimi bilmeseydim, onlara her namaz kılacakları vakit [abdestli olsalar da], abdest almalarını emrederdim.) [İ. Ahmed]

(Abdestli iken abdest alana, on hasene [on sevab] yazılır.) [Tirmizi]

(Abdest üstüne abdest almak, nur üstüne nurdur.) [İhya, Dürr-ül muhtar]

Hocam bilmediğim için soruyorum
Tekrar abdest alırken taharet şartı da var mı yani nur ala nur için

imas 07.09.22 17:00

Alıntı:

gecesahini22 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497190)
Hocam bilmediğim için soruyorum
Tekrar abdest alırken taharet şartı da var mı yani nur ala nur için

abdesti harcamadan (bozulmasina gerek yok) yeni abdest alinmaz mekruh olur

gecesahini22 07.09.22 17:03

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497192)
abdesti harcamadan (bozulmasina gerek yok) yeni abdest alinmaz mekruh olur

Yani hocam demek istediğim abdest aldık ikindi namazını kıldık akşam ezanından önce abdestimiz bozulmamış olduğu halde taharet almadan direk abdest alabilir miyiz

imas 07.09.22 17:05

Alıntı:

gecesahini22 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497195)
Yani hocam demek istediğim abdest aldık ikindi namazını kıldık akşam ezanından önce abdestimiz bozulmamış olduğu halde taharet almadan direk abdest alabilir miyiz

anlattim ya iste, abdesti harcamis oldun yeniden abdest alinabilir

gecesahini22 07.09.22 17:19

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497196)
anlattim ya iste, abdesti harcamis oldun yeniden abdest alinabilir

Tamam hocam taharete gerek yok yani

imas 07.09.22 17:23

Alıntı:

gecesahini22 Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497201)
Tamam hocam taharete gerek yok yani

öffff öffff nighthawk elaziz...

NGB 07.09.22 17:37

Beterin beteri varda anlayana.İş başa gelmeden kimse anlamaz geldimide beni bulduya döner.Kimisi karısından kimisi kocasından kimisi çocuğundan çeker.Kimiside işte genç olan kız sever kız yolda bırakır yada erkek yolda bırakır kızı faturanın birine kesilmesi lazım hemen yaradana keselim.Böylece beni niye yarattın diye diğer konularda avazı çıktığı kadar bağırıp çağıranda çok.Benim suçum ne ben sütten çıkmış akkaşığım moduna girmeler.

Bir nasihat bir başa gelecek olaydan iyidir.
Eski çok eski bir dostum var bu sene 2009 da bir hastalığa yakalandı hastalık görünürde çok basit ama işte tedavisi yok yani adamı mezara kadar götürecek ve ara ara inim inim inim inim inletecek cinsten.2009 da bu hasta oldu hastalığı burunda.Burun deyip geçmeyin doğru dürüst nefes alamazsan ne olur.Ahirete yatay geçişi yaparsın.
Anlattığı bazı zaman burnum tıkalı değil içerde gram sümük yok ama arkadaş diyor bir his geliyor insana burun tıkalı hissi
nefes alamıyormuş gibi hissediyorum.Ve sonrası başlıyor ilaç kullanmaya adam 2009-2010 ve 2011 yıllarında abartısız 2-3 sene full antibiyotik tedavisi gördü sonra ara verdi hastalık biraz geçti sonra 3-4 sene sonra hadi yavrum bir daha gitmediği KBB doktoru kalmadı kullanmadığı antibiyotik ilaç fısfıs damlalar kalmadı sonuçta Allah CC buna hastalığını belli etmiş hastalığı aslında toza alerji bazen toz alırsa burnu tıkalı hissi veriyor ve başlıyor krize girmeye
buda o zaman Asist dene balgam söktürücü ilaçlar var ondan kullanıyor o ilaç burunda olan sümükümsü sıvıyı yumuşatıp çıkmasını sağlayınca rahatlıyor nefes almalar üstüne sinüzit var adam namaz kılacak bazı zaman namaz abdesti alıyor hasta oluyor sormadığı hacı hoca kalmadı araştırdı yeri gelince burundan kaynaklı hastalık azdığı dönem zorunlu teyemmümle namaz kılmak zorunda istersen kılma.Çünkü burna su çekse hastalık azıyor.
Gelelim kanser hastalarına diğer çeşitçeşit hastalıklar var işte bunları görmeyen bilmeyen danalar keçileri kovalar.Sonrada incir kabuğunu doldurmayan mevzulardan ya işte şundan işim ters döndü bundan şöyle oldu gibi Allah isyan bayrağı açmalar.İşte her açılan isyan bayrağı duracağın noktayı bilmezsen sana kişiye yeni imtihan olarak döner verir bir ince hastalık ömür boyu sürüm sürüm sürüm sürünürsünüz.Onun için birazda olaylara sağlığı yerinde olanlar Elhamdülillah demesini bilmeli abuk sabuk işlerden zarar edince hemen kabarıp köpürmemeli birde yarabbi sağlık sıhhat yerinde beni birde sıhhatle test etme diye dua etmeli derim.Selametle.

Not:Kişi kendi küçük dünyasında sıyrılıp biraz sağa sola merakla bakıp ibret alıp işte hasta olan ve değişik durumda olanları görüp durumunu değerlendirmeli.rose4

gecesahini22 07.09.22 17:37

Alıntı:

imas Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497202)
öffff öffff nighthawk elaziz...

Tamam hocam Bakırköy daha iyi olur ama koptum oyoy

Hak etmiyorum 26.03.24 13:21

Alıntı:

Asmir Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 497029)
Selamin aleykum arkadaslar cok uzatmadan konuya geçicem. Öncelikle Allah'ın varlığını biliyor ve kabul ediyorum.

Senelerdir imanım, Allaha olan guvenim tovbe haşa zayıf, dua ederken tam teslimiyetle dua edemiyorum. Peki bunlar hangi olaydan sonra oldu ona geçelim.

Üniversite bir üst sinifa gecmek icin bir ortalama vardi.1 sene o ortalama yüzünden kaldım. 2.ci sene calistim ortalama diyelim 2.50 olsun ben 2.49da kaldım. Nasil uzuldum anlatamam, emeklerim, hayallerim suya düşmüştü. Bir arkadaşımı aradim o ortalama olayi kalkacakmış dedi fakat okulun sitesinde aciklanan herhangi resmi bi karar yoktu. Neyse surekli agliyorum bir yandan da dua ediyordum Allaha bir cikis kapisi goster diye. Bir gun yere kapandim aglarken secde eder gibi Allahim cok calistim sen biliyorsun dedim ne olur bana bir sans ver hersey sen ol dersen olur ya rabbim dedim tam teslimiyetle bu sekilde dua ettim.
Ertesi gun mutlu haber ortalama olayi kalkti ve ben bir üst sinifa gectim. Hersey harika cok mutluyum buraya kadar hersey tamam.
Sonradan kafamda zaten ortalama olayi
zaten önceden kalkmis arkadasin sana önceden soyledi senin duanla alakasi yok emeklerin, caban bosa gidicekti hani Allah emekleri, cabalari bosa cikarmazdi diye dusuncelerim olustu. Tovbe hasa Allaha olan güvenim sarsıldı, tam teslimiyetim kayboldu. Keske kalsaymisim da o tam guvenim, inancim, teslimiyetim gitmeseydi. Nankörlük yapiyorum biliyorum.

Ya ben Allaha olan o tam guvenim, teslimiyetim, inancinimi geri istiyorum ne yapmaliyim var mi bir önerisi olan dostlar ben sek ve suphesiz dua etmek istiyorum.Diyelim Ayetel kursi okucam dilegim icin olmucagini dusunuyorum ve okumuyorum sanki kalbim köreldi.

Konu uzun olmus affola

Necm Suresi'nde Rabbimiz Celle Celalühü insan dilediği her şeye sahip olacağını mı sanır? Bir diğer âyette Allah'tan habersiz bir yaprak bile düşmez der. Senin dua edeceğini bildiği için ortalamanın kalkması için sebepleri sen daha dua etmeden önce hazırlamıştı ve sonucu senin duan için bekletti hepsi bu sen şeytanın vesvesesi ne takılmılşsın hepsi bu. Arkadaşın dedi diye değil Allah Celle Celalühü dedi diye o işin oldu.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.

havasokulu1.com


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148