Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Kestirmeden nasıl evliya olabilirim?

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 04.09.23, 22:15
 
Üyelik tarihi: 14.04.23
Bulunduğu yer: Afrika - nuaksot
Mesajlar: 433
Etiketlendiği Mesaj: 25 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

1- farz- haram ve helallere Azami dikkat
2- HELAL LOKMA noktasında azami takva. Şüpheli herşeyden kaçınmak
3- istikamet üzere sürekli marifetullah ve muhabbetullah ilminde terakki

En kestirme yol sünneti seniyyeye tabii olmaktır daha kısası var mı ben bilmiyorum

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 04.09.23, 22:39
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 29.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,709
Etiketlendiği Mesaj: 112 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Barani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
1- farz- haram ve helallere Azami dikkat
2- HELAL LOKMA noktasında azami takva. Şüpheli herşeyden kaçınmak
3- istikamet üzere sürekli marifetullah ve muhabbetullah ilminde terakki

En kestirme yol sünneti seniyyeye tabii olmaktır daha kısası var mı ben bilmiyorum
Harama azami dikkat demişsiniz ama faiz de haram açık bir dille yazılmış. Şuan aldığımız maaşlarda bile faiz parası var. O parayla lokma alıyoruz evimize. Nasıl helal olacak? Bence bu devirde sıfırdan evliya olmak çok zor. Komple tasi tarağı toplayıp köye yerlescen. Oda köy merkezine de değil. Yaylaya fln inzivaya çekilip Allah'a yönelmek.lazim.

Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 04.09.23, 22:43
ulucayto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefali
 
Üyelik tarihi: 07.08.22
Bulunduğu yer: bir çok yerde
Mesajlar: 4,197
Etiketlendiği Mesaj: 237 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
sahinoz79 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kestirmeden nasıl evliya olurum
artık sorular Bir amaça yönelik degil de dalga gecer gibi olmaya basladi sanki

kestirmeden evliya olunmuyor diye ciddi bir cevap verelim

__________________

- Kul ne der Mevla ne der acep
Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 04.09.23, 22:47
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 05.05.20
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 814
Etiketlendiği Mesaj: 30 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Fakir ol yalnizca helal ye; tüm dunya zevklerinden mahrum ol, zikir, ibadet, sünnetleri bırakma tüm bunlara sabırli ol olursun.
Yolu biliyorum. Ama DAĞIN TEPESINDEKI MANZARA VE OKSİJEN ICIN PATIKANIN ZORLUGUNA RAZI OL

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 04.09.23, 23:00
1915 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 15.06.19
Bulunduğu yer: Aydın
Mesajlar: 209
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Evliyalığı bırak önce şu ahir zamanın pisliklerinden sakınmayı becerip imanı kurtarabilirsek ne mutlu.

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 05.09.23, 03:33
 
Üyelik tarihi: 14.04.23
Bulunduğu yer: Afrika - nuaksot
Mesajlar: 433
Etiketlendiği Mesaj: 25 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
siruss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Harama azami dikkat demişsiniz ama faiz de haram açık bir dille yazılmış. Şuan aldığımız maaşlarda bile faiz parası var. O parayla lokma alıyoruz evimize. Nasıl helal olacak? Bence bu devirde sıfırdan evliya olmak çok zor. Komple tasi tarağı toplayıp köye yerlescen. Oda köy merkezine de değil. Yaylaya fln inzivaya çekilip Allah'a yönelmek.lazim.
Her zamanın hükmü ,o zamandaki şartlara göredir. Doğru diyorsunuz her seyre faiz bulaşmış. Gene doğru ki faizin her türlüsü haram . Ama dikkat edildiğinde de kâr o nispetle. Bediüzzaman hazretleri çok güzel izah etmiş aslında

“Bu zamanda tahribat ve menfî cereyan dehşetlendiği için, TAKVA bu tahribata karşı en büyük esastır. Farzlarını yapan, kebireleri işlemeyen kurtulur. Böyle kebair-i azîme içinde amel-i sâlihin ihlasla muvaffakıyeti pek azdır."

"Hem az bir amel-i sâlih, bu ağır şerait içinde çok hükmündedir. Hem takva içinde bir nevi amel-i sâlih var.
Çünkü bir haramın terki vâcibdir
. Bir vâcibi işlemek, çok sünnetlere mukabil sevabı var. Takva, böyle zamanlarda, binler günahın tehacümünde bir tek içtinab, az bir amelle, yüzer günah terkinde, yüzer vâcib işlenmiş oluyor. Bu ehemmiyetli nokta niyetiyle, takva nâmıyla ve günahtan kaçınmak kasdıyla, menfî ibadetten gelen ehemmiyetli a'mal-i sâlihadır.” (bk. Kastamonu Lahikası, 103. Mektup, s. 148)

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 05.09.23, 09:55
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 29.06.23
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1,709
Etiketlendiği Mesaj: 112 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Barani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Her zamanın hükmü ,o zamandaki şartlara göredir. Doğru diyorsunuz her seyre faiz bulaşmış. Gene doğru ki faizin her türlüsü haram . Ama dikkat edildiğinde de kâr o nispetle. Bediüzzaman hazretleri çok güzel izah etmiş aslında

“Bu zamanda tahribat ve menfî cereyan dehşetlendiği için, TAKVA bu tahribata karşı en büyük esastır. Farzlarını yapan, kebireleri işlemeyen kurtulur. Böyle kebair-i azîme içinde amel-i sâlihin ihlasla muvaffakıyeti pek azdır."

"Hem az bir amel-i sâlih, bu ağır şerait içinde çok hükmündedir. Hem takva içinde bir nevi amel-i sâlih var.
Çünkü bir haramın terki vâcibdir
. Bir vâcibi işlemek, çok sünnetlere mukabil sevabı var. Takva, böyle zamanlarda, binler günahın tehacümünde bir tek içtinab, az bir amelle, yüzer günah terkinde, yüzer vâcib işlenmiş oluyor. Bu ehemmiyetli nokta niyetiyle, takva nâmıyla ve günahtan kaçınmak kasdıyla, menfî ibadetten gelen ehemmiyetli a'mal-i sâlihadır.” (bk. Kastamonu Lahikası, 103. Mektup, s. 148)
Ben şöyle sorayım sana. Kur korumalı vadeli hesaplar harama giriyor mu? Sonuçta devletin yaptığı birşey. Çalışmadan paranın gücünü ve devletin gücünü kullanarak parani isletip para kazaniyorsun. Para üzerinden para kazanmak faizin tanımıdır iktisatta. Buda harama girer. Ama öte yandan devletin diğer para birimlerine açtığı savaşta devletine destek olmak da sevap değil midir? Dolarizasgonu düşürmek için bir nevi oldukça karlı bir şekilde devlete destek oluyorsun. Aslında sen kazanıyorsun ama devlet sanırım kaybediyor. Bu konuda günaha mi giriyoruz sevaba mi?

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 05.09.23, 11:15
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 10.01.19
Bulunduğu yer: antalya
Mesajlar: 1,399
Etiketlendiği Mesaj: 42 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
beyazalim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kapıdsn çik asansöre bin 2 kat yukarda üretim merkezi var A kalite evliya üretiyor...


Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 05.09.23, 11:26
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 22,204
Etiketlendiği Mesaj: 5287 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Barani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Her zamanın hükmü ,o zamandaki şartlara göredir. Doğru diyorsunuz her seyre faiz bulaşmış. Gene doğru ki faizin her türlüsü haram . Ama dikkat edildiğinde de kâr o nispetle. Bediüzzaman hazretleri çok güzel izah etmiş aslında

“Bu zamanda tahribat ve menfî cereyan dehşetlendiği için, TAKVA bu tahribata karşı en büyük esastır. Farzlarını yapan, kebireleri işlemeyen kurtulur. Böyle kebair-i azîme içinde amel-i sâlihin ihlasla muvaffakıyeti pek azdır."

"Hem az bir amel-i sâlih, bu ağır şerait içinde çok hükmündedir. Hem takva içinde bir nevi amel-i sâlih var.
Çünkü bir haramın terki vâcibdir
. Bir vâcibi işlemek, çok sünnetlere mukabil sevabı var. Takva, böyle zamanlarda, binler günahın tehacümünde bir tek içtinab, az bir amelle, yüzer günah terkinde, yüzer vâcib işlenmiş oluyor. Bu ehemmiyetli nokta niyetiyle, takva nâmıyla ve günahtan kaçınmak kasdıyla, menfî ibadetten gelen ehemmiyetli a'mal-i sâlihadır.” (bk. Kastamonu Lahikası, 103. Mektup, s. 148)
yahu mübarek adam kafa bulmak icin soru sormus, sizlerde ciddi ciddi cevap veriyorsunuz, hemde bir yerlerden kopyalar bularak

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 05.09.23, 11:30
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 22,204
Etiketlendiği Mesaj: 5287 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

şu soruya ciddi ciddi cevap verenler, siz neyi yaşıyorsunuz,adam dalga geciyor, bu soruyu dalga gecme amaci olmayan yada 4 yasinda cocugun haricinde hangi akıllı adam sorar?

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Evliya görmek mcakirca Allah Dostları & Evliyalar 7 31.03.23 14:11
hatemül evliya Lil bin Ali Allah Dostları & Evliyalar 6 16.05.20 21:19
Hala birine aşık olabilirim Och Güzel Sözler & aŞka Dair 2 09.03.20 14:53
Panik atak belirtileri gösterenlere nasıl yardımcı olabilirim? Kurt Rukye ve Tedavi 7 07.06.18 17:19


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com