![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
|
HANGİSİ DAHA ZARARLI...
NEFS Mi ŞEYTAN MI? Abdülhalık-ı Gucdüvani “kuddise sirruh” hazretlerine, bir gün bazı gençler;- Efendim, bizim için nefs mi çok zararlıdır, yoksa şeytan mı? diye sordular. Cevabında;- Nefs-i emmareden hasıl olan kötülükler, insanın kendi hastalığıdır, buyurdu. Öldürücü zehirdir ve kullukla bağdaşmaz.Ve ekledi:- Dışardan gelen kötü istekler ise, şeytandan gelir ve ufak bir ilaç ile, kolayca giderilebilir.Nitekim,- Âyet-i kerimede mealen; (Şeytanın aldatması, elbette zayıftır) buyuruldu.Ve altını çizdi:- Bizim en büyük düşmanımız, nefsimizdir. Can düşmanımız, her zaman yanımızda bulunan bu azılı arkadaşımızdır. Sordular:- Ya şeytan efendim?- Şeytan, dışarıdaki düşmanımızdır ve bu iç düşmanın yardımı ile bize saldırıyor. Onun yardımı ile bizi yaralıyor.Ve özetledi:- Velhasıl varlıklar içinde en cahil olanı, insanın nefsidir. Çünkü, hep kendine düşmanlık yapmakta, hep, kendini yok edici şeyleri istemektedir. Şöyle bitirdi:- Her isteği, Allahü teâlânın yasak ettiği şeylerdir. Her işi, sahibi olan ve bütün iyiliklerin sahibi bulunan Allahü teâlâya karşı gelmektir. Hep, kendi can düşmanı olan şeytana uymaktadır. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Nefsini ıslah etmeyen başkasını ıslah edemez.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ben yine de nefsimi temize çıkarmıyorum. Çünkü nefis şiddetle kötülüğü emreder. Ancak Rabbimin rahmetiyle yarlığadığı müstesna. Muhakkak ki, Rabbim bağışlayıcı ve merhametlidir.[Yusuf Suresi 53.Ayet]
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Bence şeytan vesvese veriyor nefsini terbiye etmemissen o derecede ona uyma ihtimalin var.. yoksa şeytan sana zorla mı yaptırıyor ?
__________________
Hasbiyallâhu ve ni‘mel vekîl. |
![]() |
|
|
Benzer Konular
|
||||
| Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
| Ejderha yılı | Mube | Burçlar & Astroloji & Yıldızname | 1 | 21.05.24 12:48 |
| Cinlerin incir ağacı ile ilgisi nedir? | Mube | Cin & Şeytan & Melek & Ruh | 1 | 11.02.24 13:55 |
| vBulletin SSL Sertifka Yükelemesinden Sonra HTTPS Ayarı | HeartLess | vBulletin | 0 | 27.01.24 02:20 |