![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
#1
|
||||
|
||||
|
Rabbimiz hakkında en son ne zaman biri soru sorduk?
Evet, dostlar buyurun biraz nefis muhasebesi yapmaya! En son Rabbimiz hakkında neyi merak ettik? Rabbimiz neyi seviyor diye merak ettik ve bunun hakkında soru sorduk mu? Ya da bir araştırma yaptık mı? Rabbimiz neyi sevmiyor diye merak ettik ve bunun hakkında kime soru sorduk? Araştırdık mı? Rabbim benden ne istiyor? Bana neyi emretti? Neyi yasakladı? Bunları en son ne zaman güzelce düşündük, değerlendirdik? Rabbimiz hakkında ne kadar malumat sahibiyiz? Neyi sever, kimi sever, kimi sevmez, neyi sevmez? Hiç bunlara kafa yorduk mu? Bir arsanın, tarlanın, iş yerinin, dükkanın, işin veya bir mesleğin değerlenip değerlenmeyeceği hakkında onlarca istişarede bulunuruz. Bir kızı on kişiye sorarız. Bir damadı on aileye sorarız, araştırırız. Dünyalık bir konu olunca ince eleyip sık dokuruz. Bir ürünü onlarca kişiye sorar, en iyisini almaya çalışırız. Ama Rabbimiz hakkında hiç soru sormayız. Rabbimizi merak etmeyiz. Onun hoşnutluğunu kazandıracak ameller nelerdir diye sormayız kimselere. Ya da onun gazabına neden olan şeyleri de sormayız hocalara. Evet, o bize yakındır. O bize yakın da bize ona yakın mıyız?
__________________
Nesimi'ye sormuşlar; O YAR ile hoş musun? Hoş olayım olmayayım o YAR benim Kime Ne! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ben haftalardır Rabbimizin bir çok ayette tekrarlanan "Hüküm ve hikmet sahibi" oluşuna ve "dilediğine Hikmeti vermesine" kafa yoruyorum hocam. Ancak bu hususta tam kalbimi mutmain eden bir metin bulamadım. Bu dünya darül hikmet ahiret darül kudret diye okudum dün bir yerde. Hikmet, sebepler dairesinde zamanla tecelli ediyor, Kudret ise bir anda ve sebeplere ihtiyaç duymadan... Ve daha bir çok düşünce ama tam toparlayamadım bir türlü.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kendisine merhamet etmeyi bilmeyen çevresinede merhamet etmeyi bilmez!!
Seni Allah subhanehu ve teala yakınlaştıracak,hatırlatacak ameller ve dostlar edin!! Seni Allah subhanehu ve teala'dan uzaklaştıran amellerden,dostlardan uzaklaş!! Hasbünallahü Ve Ni'mel Vekil.
__________________
Ne senle yaşanıyor Ne de sensiz oluyor Şu garip bomboş dünyada.. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Hemde Allah kuluna şah damarından daha yakın. (Kâf Suresi - 16) Bulabilir misin öyle bir dostu. Hiç Mesafe koymamış. Hiç mesafe koymamış. Şah damarından yakın. Yakın olan Allah! Yakın olan Allah'tan kaçma. Kaçamazsın zaten. Uzaklaşma. O günde beş defa randevulaşıyor seninle her gün. Kulunu görmek istiyor huzurunda. Arıyor seni, soruyor seni, özlüyor seni, gözlüyor seni. Ve bunu müezzinIe, en yüksek yerden, en yüksek seste de, bu randevuyu ilan ediyor. Gelmiyorsan getirirler. Gönüllü gel musalla taşının yanına. Mabedin önüne koyarlar musalla taşlarını. Gönüllü gel. Gönüllü gelmeyeni, gönülsüz olarak da getirirler.
Beş defa hakkın randevusuna, Allah'ın çağrısına, özlemesine, insanlık cevap vermiyorsa, ızdırabı yudumlamayı hak ediyor... |
![]() |
|
|
Benzer Konular
|
||||
| Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
| Neden hep bize ? Hep Bize ? | Celcelutiye | Sorularınız | 55 | 28.03.23 18:30 |
| Hayatta olanlara çok yakın.. | RvP | Ölüm & Kabir & Kıyamet | 3 | 22.08.19 01:55 |
| Bize aykırı bir ses nasıl bize ait olabilir ki? | Hal | Tasavvuf Sohbetleri | 5 | 20.06.19 10:35 |
| Yarından da yakın.. | Snipper | Tarih | 0 | 25.06.18 23:29 |
| Yağlarınızı yakın | DiLara | Beslenme & Diyet & Zayıflama | 4 | 21.05.18 09:53 |