Alıntı:
1915 Nickli Üyeden Alıntı
Güneşin doğuş ve batış vakitlerinde 7 dk, öğle vaktinde 5 dk, ikindi vaktinde 4 dakikalık bir temkin uygulaması varmış.
Meteorolojinin uygulamasında güneş doğuş vakti 05.49, diyanetin uygulamasında 05.42 olarak belirtilmiş.
|
Değerli kardeşim benim kayınbiraderim Diyanette müfettişlik dahil bir çok vazife deruhte etti hatta bir ara Diyanet işleri başkanlığına ismi geçiyordu siyasi sebeplerden ötürü olamadı neyse şu anda emekli . Kendisini arkadaşın bu suali üzerine aradım bana kesinlikle temkin uygulaması olmadığını söyledi. Yani Güneşin doğuş ve batış saatlerinde Diyanet takvimi açısından bir temkin uygulaması mevcut değil. Hasıl-ı Kelam Güneş:4:45 diyorsa 4:45 te güneş doğuyor, bu saatten sonra Sabah Namazı kılınmaz demek. Batış içinde aynı herhangi bir temkin payı veyahut ihtiyat payı mevcut değil.