![]() |
|
|||||||
| Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
![]() |
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
#1
|
|||
|
|||
|
Herkese merabalar,
Burası bir havas sitesi ve eğer bu bilgi doğru ise burada olması havas açısından yararlı olabilir bence. Arattırdığımda bulamadım. Bildiğiniz gibi güneşin doğuş ve batış saatini diyanet işleri bakanlığı yayınlıyor ve ben şu şekilde yayınladığını okudum ama doğru mu bilmiyorum. Googleda aradım gene bulamadım. Mesela güneşin doğuşu için 7:00' de yazıyorsa takvimde aslında güneş 12 dakika sonra doğuyor yani 7:12 de. Aynı şekilde güneş 19:00 da batıyor diyelim normali buradada 12 dakika öncesi yani 18:48 imiş. Bu bilgi ne derece doğru. Çok önemli değil hesapladığıma göre gece saati başlangıcı 12 dakika daha erken, gündüz saati başlangıcı 12 dakika daha geç oluyor ve ara saatlerinde kayma çok daha az oluyor. Ama genede bilmekde yarar var bence biliyor musunuz bu bilgi doğru mu? Şimdiden teşekkürler. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Çok teşekkür ederim.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
Meteorolojinin uygulamasında güneş doğuş vakti 05.49, diyanetin uygulamasında 05.42 olarak belirtilmiş. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Size Diyanet İşleri Başkanlığının ilgili açıklamasını bırakıyorum.
...Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından çıkarılan takvimlerde zorunlu olanın dışında bir temkin uygulaması bulunmamaktadır. Buna göre güneş doğuş-batışta 7 dakika temkin uygulanmakta ve güneşin doğuşundan 7 dakika öncesi sabah namazının son vakti, güneşin batışından 7 dakika sonrası da akşam namazı vaktinin başlangıcı olarak belirlenmektedir. Öğle ve ikindi vakitlerinde yalnızca yerleşim yerinin konumuna bağlı olarak bir fark ortaya çıktığından, ikindi vaktinde 4 dakikalık bir temkin yeterli görülmekte, öğle vaktinde ise hem temkin hem de mekruh vakit sebebiyle, güneşin tam tepede olduğu vakitten 5 dakika geçtikten sonra öğle namazı vakti başlatılmaktadır. İmsak ve yatsı vakitlerinde ise herhangi bir temkin uygulaması yoktur... Kaynak: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Eğer ikna olmadıysanız Google'a güneş batış saati yada doğuş saati yazıp aratın ve Diyanet takvimiyle karşılaştırın, 7 dakikalık farkı göreceksiniz. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Estağfurullah. Bende birşeyler öğrendim sayenizde, ben teşekkür ederim.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
İşte aradığım bilgi buydu çok teşekkür ederim ikinizede. "Temkin" kelimesi ile aratınca çıkıyormuş. Gecikme payının temkin olduğunuda öğrenmiş oldum.
|
![]() |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|
Benzer Konular
|
||||
| Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
| Evde kalanlara, işleri düğümlenenlere, bağlı işleri olana, kisaca herseye !! | poem | Tecrübe Ettikleriniz | 12 | 02.10.24 20:58 |
| Esmalar Gezegen Saatlerinde okunsa daha mı iyi olur | Samican | Sorularınız | 13 | 10.05.22 19:37 |
| Kader, karma ve Tekrar Doğuş | LindaLi | Tekamül & Kozmik EnerJi | 0 | 01.09.21 10:57 |
| yeniden Doğuş | gunes | Güzel Sözler & aŞka Dair | 11 | 19.10.17 20:12 |
| Arınma ve yeniden doğuş | SiLence | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 1 | 21.03.17 14:59 |