Alıntı:
1915 Nickli Üyeden Alıntı
Size Diyanet İşleri Başkanlığının ilgili açıklamasını bırakıyorum.
...Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından çıkarılan takvimlerde zorunlu olanın dışında bir temkin uygulaması bulunmamaktadır. Buna göre güneş doğuş-batışta 7 dakika temkin uygulanmakta ve güneşin doğuşundan 7 dakika öncesi sabah namazının son vakti, güneşin batışından 7 dakika sonrası da akşam namazı vaktinin başlangıcı olarak belirlenmektedir. Öğle ve ikindi vakitlerinde yalnızca yerleşim yerinin konumuna bağlı olarak bir fark ortaya çıktığından, ikindi vaktinde 4 dakikalık bir temkin yeterli görülmekte, öğle vaktinde ise hem temkin hem de mekruh vakit sebebiyle, güneşin tam tepede olduğu vakitten 5 dakika geçtikten sonra öğle namazı vakti başlatılmaktadır. İmsak ve yatsı vakitlerinde ise herhangi bir temkin uygulaması yoktur...
Kaynak: [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Eğer ikna olmadıysanız Google'a güneş batış saati yada doğuş saati yazıp aratın ve Diyanet takvimiyle karşılaştırın, 7 dakikalık farkı göreceksiniz.
|
Yok ikna oldum kardeşim sıkıntı yok ama samimiyetime inan ben kayınbiraderimin kurbanı oldum. Kendisi hatta bir ara Amerika da Diyanet temsilcisi olarak görev yapmıştı yanılttı beni şimdi senin linki kendisine servis yaptım bakalım ne yumurtlayacak genelde prensip olarak kendim araştırırım lakin bu sefer kolaycılığa kaçtım herhalde sana beni düzelttiğin için teşekkür ederim.