Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > Serbest Bölüm > Off Topic > Tarih


napolyon bonaparte osmanlı sultanı adına para bastırır


 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
  #1  
Alt 26.11.18, 20:28
Lil bin Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 09.06.18
Bulunduğu yer: Uttara Phalguni
Mesajlar: 1,983
Etiketlendiği Mesaj: 326 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart napolyon bonaparte osmanlı sultanı adına para bastırır

korsika adasında dogdu . 1 yasıdan ada fransızların eline gecti .
yani italyada dogdu 1 yasında fransalı oldu

korsika aksanıyla fransızca konustugu icin alay konusu olur arkadasları tarafından
bundan dolayı hırs yapar napolyon kendini okumaya vermistir . niye vermesin ki
tarih ve cografya bilgisi cok yüksektir bu kisinin . askeri akademi gözlemcisi bu cocuktan cok iyi bir denizci olur demistir .

askeri okullarda okur napolyon . aslan burcudur . babası ölür . tabi parasıda azalır . 2 yıllık okulu 1 yılda bitirmek zorundadır . ve bitirirde hücum hükümdarı napolyon . pardon hükümdar deil komutan .

hızla basamakları yükselir napolyon . osmanlının mısır eyaletinde gözü vardır bu generalin . mısıra asker cıkarır . osmanlı padisahı adına para bastırır . ben onun gönderdigi bir valiyim görevliyim der . hatta osmanlı gibi giyinir .

ama ingilterenin işine gelmez bu durum . osmanlıya yardım etmelidir . destegini esirgemez ingiltere . osmanlılarda napolyonu yener

bosuna dememistir napolyon . türkler öldürülebilir ama maglup edilemez diye

sonra avrupa üzerine yürür büyük hükümdar ama ingiltereye bir türlü dokunamaz . kafasında ingiltere vardır büyük imparatorun . artık imparatordur napolyon . her yeri alır . isyan cıkarsa o yeri yine yener yine o yeri alır . ama ingilizleri yenmek zordur .

ingilizleri yenmek icin anladıgım kadarıyla rusyayı alması gerekmektedir . anladıgım kadarıyla ekonomik amacla rusyayı almalıdır . ingilizlere zarar vermek icin . rusya üzerine cok büyük cok cok askerler rusya üzerine yürür .

ama ruslar tarlarını yakaar kacar bildigim kadarıyla . rus carı bir karar alır . baskent terkedilecek ve yakılacak . biri atlar orda bizim tarihi eserlerimiz var
çar hiddetlenir . yakmassak rusya diye bisi kalmayacak . bu sözler yasanmısmıdır bilemem . ama filmde var dı . rusya kalmaycak sözü filmde vardı .

büyük general baskent e gelir . o zamandada muhtemelen baskent moskova .
sehrin bir kısmı yanmıs bir baskent . rusya soguk memleket . bide sanırsam kıs günü saldırdı rusyaya . napolyon savasacak bir ordu bulamaz . aynı eckanuni sultan süleymanın almanya iclerine girip saldıracak bir ordu bulamaması gibi . napolyon geri döner . ama rus karakolları bos durmaz . karakol derken ufak askeri ordular . napolyonun ordusunu vururlar . koprüden gecerken ordu köprüyü patlatırlar . ruslar kendi memleketlerini tanır . cografyasını iyi bilir . peki nerden bilecek napolyon rusyayı . sadece kitaplarda okumus rusyayı .

büyük general cok asker kaybeder . sonra kendini toparlayamaz . sürgüne yollanır . ama halk onu sevmektedir . tekrar ülkesinin basına gecer .
prusya ve ingiltere birlesir ona karsı . prusya derken rusları kastetmiyorum .
prusya bir alman devletir . yada ben öyle biliyorum . ingiliz savunma generali
napolyana karsı direnir . prusya birlikleri ingiliz dükü ile ordusunu birlestirir .

sonra napolyon ingilterede sürgün icin krala talepte bulunur . mektup krala ulasmadan ingilizler napolyonu sürgüne gönderir . korkarlar cünkü ingiltere halkının gönüllerini fetheder diye .

iste napolyonun hikayesi budur . savas meydanlarında hücüm dehası olarak bilinir . ama rus seferi onun sonu olmustur

@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________
Bilmek başka, bulmak başka, olmak daha başka.
Alıntı ile Cevapla
 


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Vefklerin Sultanı (330 ayet-el kürsi) Buba Vefk & Tılsım 48 30.12.25 11:36
Başkasının adına okumak Aissah Sorularınız 5 14.04.22 14:00
On bir ayın sultanı Ankebüt Ramazan & Oruç 7 13.04.21 16:53
Allah Adına Söz Vermek Cobra Bite Sorularınız 2 20.01.21 13:15
Allah Adına Konuşmak Havasokulu islam & islami Konular 5 06.08.18 21:56


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com