Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


cesedimi yakın diyen birinin cenaze namazı kılınır mı?

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #31  
Alt 02.04.25, 12:18
 
Üyelik tarihi: 03.02.24
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 225
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Maide 31
Derken Allah, o'na kardeşinin cesedini, nasıl gizleyeceğini göstermek için, yeri eşeleyen bir karga gönderdi. Bunu gören Kâbil: “Eyvah!” diye haykırdı. “Yazıklar olsun bana! Ben bu karganın yaptığını yapamayacak ve kardeşimin cesedini gizleyemeyecek kadar aciz miyim?” Ve bunun üzerine vicdan azabı duyanlardan oldu.

İslam’da cenaze namazı kılmak, gasl, techiz ve defin farz-ı kifaye midir ? Degilmidir ? Farz-i kifaye olup olmadığını müslumanlar iyi bilir !

Rabbimiz kulunun ölüsüne bile nasıl güzel muamele ettiriyor . Güzelce yıkanıyor , kurulanıyor, tertemiz kefene sariliyor, namazi kılınıyor . Toprağın içine gomuluyor . Yeri,mezari belli,ailesi ziyaret edebiliyor.

Vatandaş inançsız’sa , İslamın farz-ı kifaye olan defin usulüne ve kurallarına aykırı kendi kafasına göre, hevasına göre uyduruk inancına göre vasiyet etmişse,
Misal demişse ki beni rokete koyup uzay boşluğuna gönderin, yada beni ateşte yakin,yada denize atın. Yada mezara haç koyun.Bu şekilde vasiyet ettiği zaman.
İslamın defin usullerine emir ve yasaklarına zaten uygun değil .
Yada İmam ne yapacak roketle uzaya cenazesini göndermek isteyen adama ? Ateşte yanmak isteyen kişiye ? Müsluman olmayan kişiyi zorla alıp camiye getirip inanmadığı, dalga geçtiği, namazi mi kılacağız onun için . Kişi istemiyorsa inanmıyorsa.

Hüsnü zan yapalım, keşke herkes müsluman olsa ve islama uygun yaşayıp cennete gitse. Canı gönülden isteriz. Hiçbirimizin garantisi yok .
Ama yaratıcısını ve koyduğu kuralları inkar eden, karşı çıkan, dalga geçeni, islama ve Müslümanlara zarar vereni sevme mecburiyetimiz yoktur .

Kiyamet 31-31-33-34-35
Ne doğruladı, ne de kulluk görevini yerine getirdi. Fakat yalanladı ve yüz çevirdi. Sonra da çalım sata sata yürüyerek ailesine gitmişti. Sana yazıklar olsun, yazıklar! Tekrar tekrar sana yazıklar olsun, yazıklar!

Bedavadan cennet yok sadece iyi insan olmak yetiyormu? sevgi pitircigi, minnoş, moda dünyası çok seviyordu onu , kalbi temizdi, son şakasını yaptı, alkışlarla uğurladık, mankendi, sanat güneşiydi,futbolcuydu, tiyatrocuydu, ışıklarda uyuyacak huzur içinde, …. Palavralari boş işler .
Hak geldi batıl gitti. Tertemiz açık ve net bir din.
Ali imran19
Kuşkusuz, Allah katında tek din İslam'dır.
Kişi ektiğini biçer
Hadisi şerif : Kişi nasıl yaşarsa öyle Ölür nasıl Ölürse öyle dirilir.

Lokman süresi : 4.5.
O kimseler, namazı kılarlar, zekâtı verirler; onlar ahirete de kesin olarak iman ederler.
İşte onlar, Rablerinden gelen bir hidayet üzeredirler ve işte onlar kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.

Alıntı ile Cevapla
  #32  
Alt 02.04.25, 12:33
trhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 31.07.23
Bulunduğu yer: Kayseri
Mesajlar: 1,066
Etiketlendiği Mesaj: 33 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Son nefeste dine girdiği bilinmeyen müslümanlar arasında yaşayan kişi yada son nefeste dinden çıktığı da bilinmeyen kişi. Bu haller sadece meyyitin hali ile alakalı durum değilmidir.

son nefeste yapılan tövbenin kabulu yoktur,
ölüm aninda yapilan tövbe gecersizdir
ömür boyu dinsiz donsuz yaşa , ölüm melegi can almaya gelince sekerat aninda tövbe et
o kadar yaşadığın hayat aldigin zevk tatdıgin nefisler yanina kâr kalsin,
bunlar bu kadar basit degil, din bu kadar hafife alınacak bir sey değil
biz son nefesi konusmuyoruz söylenen bir sözü konuşuyoruz
ve bunlar konusulmali ki bu işin ciddiyetini, dinin şaka ilede olsa hafife alınmayacağını öğrensin ki, ağzindan çikan lafa sahip olsun,
bu işin ciddiyeti bilinmeli ki insanlar hayati boyunca gaflete düşüp şirk ile gitmesinler...

Aynı fikirdeyiz zaten hocam ben sekarat halinden bahsetmemiştim. Tövbe ettikten sonra eski hayatı devam ediyor gibi davranıp ruhen temizlenmeye başlamışsa diye dedim . Cem karaca gibi.

Diğer sorularıma da bakarsanız bir alt satırında nelerin şakasının yapılamayacağını yazmıştım.

Haklısınız yani sekarat hali çok geç. Sonra secdeye 1 karış kala deniz üstüne örtülür de söylediklerinin artık bir faydası kalmaz. Metaforumu biliyorsunuz.

__________________
Ahlaksız Alimin Alameti Kibirdir.

Ahlâksız kalmış güç insanı Firavunlaştırır.
Yarım ahlâklı iktidar insanı Yezidleştirir.
Terbiyeden yoksun bir servet insanı Karunlaştırır.
Ahlâksız ilim insanı Bellamlaştırır…
Güç zehirlenmesine müptela olmuş lâ dini düzen dünyaya bir yüktür.

“Kibirlenenler için cehennemde bir yer mi yok?” (Zümer Suresi 39:60 ).

Belam= terbiyesiz, aç gözlü, pisboğaz, obur
2. Bel'am din pazarlamacısıdır
Alıntı ile Cevapla
  #33  
Alt 02.04.25, 12:51
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 4,909
Etiketlendiği Mesaj: 549 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Svg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sonradan onu sahnede şov amaçlı olduğunu söylemiş ya...
Ya "beni yakın" dedikten hemen sonra ölseydi?
Gerçi yine bu sözü önemsemeyip yıkayıp kefenleyip Müslüman mezarlığına defnederlerdi herhalde.
Ya gerçekten yakılmak istediği halde gömülürse?

Merak ettiğim başka bir şey var.
Biri sağlığında ısrarla "beni bu mezarlığa değil de şu mezarlığa gömün" dediği halde ailesi umursamayıp kendi istedikleri yere gömerlerse? O zaman ölen kişinin kul hakkına girmiş olmazlar mı? Ölü öbür taafta hesap sormaz mı?
Bir kimse ‘’Ben vefat ettikten sonra gençlere içkili ziyafet verilsin’’ diye vasiyette bulunsa ve bu maksatla malından bir miktar para ayırsa, vasiyet sahih olmadığı için, o para mirasçılarına taksim edilir, günah olan işe sarf edilmez.
(Kaynak: Hülasatü’l-Ecvibe cilt: 2 sayfa :199 : MEHMET HALİS ÇEŞMİZADE RUŞEN MATBAASI, 1325 : İSTANBUL, Osmanlıca)

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
  #34  
Alt 02.04.25, 19:36
Svg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Vefalı Üye
 
Üyelik tarihi: 18.09.24
Bulunduğu yer: Şimdilik Orta Doğu.
Mesajlar: 4,452
Etiketlendiği Mesaj: 158 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bir kimse ‘’Ben vefat ettikten sonra gençlere içkili ziyafet verilsin’’ diye vasiyette bulunsa ve bu maksatla malından bir miktar para ayırsa, vasiyet sahih olmadığı için, o para mirasçılarına taksim edilir, günah olan işe sarf edilmez.
(Kaynak: Hülasatü’l-Ecvibe cilt: 2 sayfa :199 : MEHMET HALİS ÇEŞMİZADE RUŞEN MATBAASI, 1325 : İSTANBUL, Osmanlıca)
Anladım. Elinize bilginize sağlık. ⚘

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Yakın akraba evliliğinin dinen sakıncası var mıdır? Och islam & islami Konular 1 04.02.24 17:47
O bize yakın da bize ona yakın mıyız? Torlak Tasavvuf Sohbetleri 3 04.09.21 14:47
Kaf Suresi Açıklamalı Tefsiri Havasokulu Kuran-ı Kerim Tefsiri 3 03.07.18 00:56
ölüme yakın deneyimler.. DiLara Gizemli Olaylar ve Mekanlar 3 16.06.18 00:01
Katarakt SiLence Sağlık 1 17.02.17 00:36


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com