Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Sure faziletlerinin çalışması hakkında

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 19.01.26, 15:20
Erkanklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.25
Bulunduğu yer: Kâinatta bir yerde...
Mesajlar: 1,091
Etiketlendiği Mesaj: 27 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Sure faziletlerinin çalışması hakkında

Okuduğum hiçbir sürenin fazileti gerçekleşmiyor neden olabilir misal örnek veriyorum belalardan ,musibetlerden korunmak için dua okuyorum daha büyük bir bela başıma geliyor Allah hiç kimseye tasiyamadığı yuk vermez diye bir söz var ya öyle olmadığını düşünüyorum yani bunları kaldırabilecek kadar güçlü değilim tüm kötü şeyler üst üste geliyor yoruldum hayatım da hiç iyi bir şey yok bu olumsuz şeyleri yaşamak için mi yaratıldım ben bir insanın hayatında hiç mi iyi bir şey olmaz nefes almaktan bile yoruluyorum

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 19.01.26, 15:27
Lonkia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 05.04.25
Bulunduğu yer: Muğla
Mesajlar: 607
Etiketlendiği Mesaj: 19 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erkanklc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Okuduğum hiçbir sürenin fazileti gerçekleşmiyor neden olabilir misal örnek veriyorum belalardan ,musibetlerden korunmak için dua okuyorum daha büyük bir bela başıma geliyor Allah hiç kimseye tasiyamadığı yuk vermez diye bir söz var ya öyle olmadığını düşünüyorum yani bunları kaldırabilecek kadar güçlü değilim tüm kötü şeyler üst üste geliyor yoruldum hayatım da hiç iyi bir şey yok bu olumsuz şeyleri yaşamak için mi yaratıldım ben bir insanın hayatında hiç mi iyi bir şey olmaz nefes almaktan bile yoruluyorum
Yaşadığın bu derin yorgunluğu ve hayal kırıklığını anlayabiliyorum, insanın her şey üst üste geldiğinde "neden ben?" diye sorması ve dualarının karşılıksız kaldığını hissetmesi çok insani bir durum. Bazen dualarımız veya okuduğumuz sureler hayatımızdaki dışsal olayları hemen değiştirmese de, aslında bizi çok daha büyük ve fark edemediğimiz görünmez belalardan koruyor olabilir. Allah'ın taşıyamayacağımız yükü vermeyeceği vaadi, aslında senin şu an farkında olmadığın bir içsel güce sahip olduğunu hatırlatır, bazen en sert rüzgarlar bizi yıkmak için değil, köklerimizi sağlamlaştırmak için eser. Şu an sadece nefes almak bile seni yoruyorsa, kendini bir şeyler başarmak veya hemen düzelmek zorunda hissetme, bazen sadece "halimi sen biliyorsun" diyerek teslim olmak ve sonucunu göremediğin duaların bile senin için bir kalkan olduğunu bilmek ruhuna bir nebze olsun ferahlık verebilir. Unutma ki gece en karanlık halini aldığında, sabaha en yakın olan zamandır, bu yaşadıkların senin değersiz olduğun veya sadece acı çekmek için yaratıldığın anlamına gelmez, sadece çok ağır bir imtihan döneminden geçtiğini gösterir.

Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 19.01.26, 15:34
Erkanklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.25
Bulunduğu yer: Kâinatta bir yerde...
Mesajlar: 1,091
Etiketlendiği Mesaj: 27 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Lonkia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yaşadığın bu derin yorgunluğu ve hayal kırıklığını anlayabiliyorum, insanın her şey üst üste geldiğinde "neden ben?" diye sorması ve dualarının karşılıksız kaldığını hissetmesi çok insani bir durum. Bazen dualarımız veya okuduğumuz sureler hayatımızdaki dışsal olayları hemen değiştirmese de, aslında bizi çok daha büyük ve fark edemediğimiz görünmez belalardan koruyor olabilir. Allah'ın taşıyamayacağımız yükü vermeyeceği vaadi, aslında senin şu an farkında olmadığın bir içsel güce sahip olduğunu hatırlatır, bazen en sert rüzgarlar bizi yıkmak için değil, köklerimizi sağlamlaştırmak için eser. Şu an sadece nefes almak bile seni yoruyorsa, kendini bir şeyler başarmak veya hemen düzelmek zorunda hissetme, bazen sadece "halimi sen biliyorsun" diyerek teslim olmak ve sonucunu göremediğin duaların bile senin için bir kalkan olduğunu bilmek ruhuna bir nebze olsun ferahlık verebilir. Unutma ki gece en karanlık halini aldığında, sabaha en yakın olan zamandır, bu yaşadıkların senin değersiz olduğun veya sadece acı çekmek için yaratıldığın anlamına gelmez, sadece çok ağır bir imtihan döneminden geçtiğini gösterir.
Abla/abi bilmiyorum cinsinizi yani ne gibi görünmez belalar olabilir ki yaşamadığım tek bela ölüm sanırım+beni anladığınızı sanmıyorum bu cevap chatpt ya da başka bir yapay zekanın cevabı ...

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 19.01.26, 15:46
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 25.01.25
Bulunduğu yer: KKTC
Mesajlar: 1,846
Etiketlendiği Mesaj: 132 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erkanklc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Okuduğum hiçbir sürenin fazileti gerçekleşmiyor neden olabilir misal örnek veriyorum belalardan ,musibetlerden korunmak için dua okuyorum daha büyük bir bela başıma geliyor Allah hiç kimseye tasiyamadığı yuk vermez diye bir söz var ya öyle olmadığını düşünüyorum yani bunları kaldırabilecek kadar güçlü değilim tüm kötü şeyler üst üste geliyor yoruldum hayatım da hiç iyi bir şey yok bu olumsuz şeyleri yaşamak için mi yaratıldım ben bir insanın hayatında hiç mi iyi bir şey olmaz nefes almaktan bile yoruluyorum
Ayetler ve surelerin faziletleri tesir etmiyorsa o ayet ve sureleri hayatına almadığın manasına gelir. Ve eğer başına gelenler seni öldürmediyse taşıyorsun demektir. Allah gecinden versin.

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 19.01.26, 15:53
Erkanklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.25
Bulunduğu yer: Kâinatta bir yerde...
Mesajlar: 1,091
Etiketlendiği Mesaj: 27 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Vakia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ayetler ve surelerin faziletleri tesir etmiyorsa o ayet ve sureleri hayatına almadığın manasına gelir. Ve eğer başına gelenler seni öldürmediyse taşıyorsun demektir. Allah gecinden versin.
Nasıl hayatıma almıyorum her gün okuyorum niye işe yaradığını da anlamadım taşıyorsun demen ölmeye yakın olmama meyilli olmam demek mi

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 19.01.26, 15:58
Lonkia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 05.04.25
Bulunduğu yer: Muğla
Mesajlar: 607
Etiketlendiği Mesaj: 19 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erkanklc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Abla/abi bilmiyorum cinsinizi yani ne gibi görünmez belalar olabilir ki yaşamadığım tek bela ölüm sanırım+beni anladığınızı sanmıyorum bu cevap chatpt ya da başka bir yapay zekanın cevabı ...
Yaşça senden büyük müyüm bilmiyorum, bunun pek de bir önemi yok aslında çünkü bazı yorgunlukların yaşı olmuyor. Az önce yazdıklarımın sana yapay zeka gibi gelmesi normal, çünkü insan bazen karşısındakinin bu kadar ağır bir durumda olduğunu görünce ne diyeceğini şaşırıyor. "Yanlış bir şey söyleyip daha çok kırmayayım" diye kendimi biraz kastım açıkcası.
Kusura bakma, o mesafeli ve düzgün cümleler araya girince samimiyetim kaybolmuş gibi durdu ama inan niyetim sadece senin o anki yükünü biraz olsun hafifletebilmekti. Seni anlamadığımı düşünmekte de çok haklısın, çünkü kimse bir başkasının boğulduğu denizin ne kadar derin olduğunu dışarıdan bakarak bilemez. "Görünmez belalar" ya da "sabret" gibi laflar, canı yanmış birine sadece gürültü gibi gelir, hele ki "tek eksik ölüm" diyecek kadar tükenmiş birine karşı dışarıdan akıl vermek zaten hiç haddim değil.
Sana boş umutlar satmayacağım ya da "şunu oku hemen düzelir" gibi klişelere girmeyeceğim. Sadece gerçekten bittiğini, hayata karşı o büyük kırgınlığını ve "neden ben" deyişindeki o samimi isyanı görüyorum ve bu konuda yalnız değilsin bunu bilmeni istiyorum.

Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 19.01.26, 16:17
Erkanklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.25
Bulunduğu yer: Kâinatta bir yerde...
Mesajlar: 1,091
Etiketlendiği Mesaj: 27 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Lonkia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yaşça senden büyük müyüm bilmiyorum, bunun pek de bir önemi yok aslında çünkü bazı yorgunlukların yaşı olmuyor. Az önce yazdıklarımın sana yapay zeka gibi gelmesi normal, çünkü insan bazen karşısındakinin bu kadar ağır bir durumda olduğunu görünce ne diyeceğini şaşırıyor. "Yanlış bir şey söyleyip daha çok kırmayayım" diye kendimi biraz kastım açıkcası.
Kusura bakma, o mesafeli ve düzgün cümleler araya girince samimiyetim kaybolmuş gibi durdu ama inan niyetim sadece senin o anki yükünü biraz olsun hafifletebilmekti. Seni anlamadığımı düşünmekte de çok haklısın, çünkü kimse bir başkasının boğulduğu denizin ne kadar derin olduğunu dışarıdan bakarak bilemez. "Görünmez belalar" ya da "sabret" gibi laflar, canı yanmış birine sadece gürültü gibi gelir, hele ki "tek eksik ölüm" diyecek kadar tükenmiş birine karşı dışarıdan akıl vermek zaten hiç haddim değil.
Sana boş umutlar satmayacağım ya da "şunu oku hemen düzelir" gibi klişelere girmeyeceğim. Sadece gerçekten bittiğini, hayata karşı o büyük kırgınlığını ve "neden ben" deyişindeki o samimi isyanı görüyorum ve bu konuda yalnız değilsin bunu bilmeni istiyorum.
Abla /abi öncelikle 17 yaşındayım ve aptal değilim yani önceki yazdıklarınızın chatpt olup olmayacağını anlayabilecek bir zekadayım dediğim gibi her şey üst üste geliyor okuduğum hiçbir dua ise yaramıyor bunun için bir konu açtım yapay zekadan copy-paste yapmanız konu için bir cevap olmadı yazmak için yazmak oldu insanların neden chatptye bu kadar bağlandığını anlamış değilim uygulamayla resmen duygusal bir bağ yaşıyorlar ,internette bir video izliyorum biri yüksek bir yerden düşüyor üzülüp onun için Fatiha okuduğumda bakıyorum ki yapay zeka İnsanların gerçeklik algısıyla oynamaktan başka bir şeye yaramıyor neyse konu başka yerlere evrildi ,chatptiyle lütfen bana gelmeyin

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 19.01.26, 16:28
Lonkia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 05.04.25
Bulunduğu yer: Muğla
Mesajlar: 607
Etiketlendiği Mesaj: 19 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erkanklc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Abla /abi öncelikle 17 yaşındayım ve aptal değilim yani önceki yazdıklarınızın chatpt olup olmayacağını anlayabilecek bir zekadayım dediğim gibi her şey üst üste geliyor okuduğum hiçbir dua ise yaramıyor bunun için bir konu açtım yapay zekadan copy-paste yapmanız konu için bir cevap olmadı yazmak için yazmak oldu insanların neden chatptye bu kadar bağlandığını anlamış değilim uygulamayla resmen duygusal bir bağ yaşıyorlar ,internette bir video izliyorum biri yüksek bir yerden düşüyor üzülüp onun için Fatiha okuduğumda bakıyorum ki yapay zeka İnsanların gerçeklik algısıyla oynamaktan başka bir şeye yaramıyor neyse konu başka yerlere evrildi ,chatptiyle lütfen bana gelmeyin
Bak, beni gerçekten kırdın şimdi. Bu attığın ağır bir iftiraya giriyor, insan bazen karşısındakinin acısı altında ezilince, "yanlış bir şey söyleyip bu çocuğu daha fazla dağıtmayayım" diye kılı kırk yarıyor; o yüzden o cümlelerim öyle nizami ve soğuk çıktı. Ama sen kalkıp buna "yapay zeka" diyerek kestirip atınca, benim sana olan gerçek üzüntümü ve çabamı da çöpe atmış oldun.
Senin o 17 yaşındaki zekana ya da yaşadığın onca ağır şeye saygısızlık etmek en son isteyeceğim şeydi. Ama "yazmak için yazmak" dediğin şey, aslında senin o "nefes alamıyorum" deyişine bir nefes olma çabasıydı. İnternette gördüğün o sahte videolara, yapaylıklara ben de en az senin kadar gıcığım. Benim derdim seninle dertleşmekti, sana hazır satmak değil. Eğer o ilk mesajdaki "mesafeli" tavrım seni böyle düşündürdüyse kusura bakma ama beni de hiç tanımadığın belli oluyor zaten. Sadece dürüstçe yanındayım demek istemiştim, hepsi bu.

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 19.01.26, 16:41
Üye
 
Üyelik tarihi: 28.12.25
Bulunduğu yer: Dunya
Mesajlar: 37
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Erkanklc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Okuduğum hiçbir sürenin fazileti gerçekleşmiyor neden olabilir misal örnek veriyorum belalardan ,musibetlerden korunmak için dua okuyorum daha büyük bir bela başıma geliyor Allah hiç kimseye tasiyamadığı yuk vermez diye bir söz var ya öyle olmadığını düşünüyorum yani bunları kaldırabilecek kadar güçlü değilim tüm kötü şeyler üst üste geliyor yoruldum hayatım da hiç iyi bir şey yok bu olumsuz şeyleri yaşamak için mi yaratıldım ben bir insanın hayatında hiç mi iyi bir şey olmaz nefes almaktan bile yoruluyorum
Surenin fazileti yazan şekilde değilde olaylar ile seni harmanlayarak daha iyi bir versiyonuna hazırlıyor olabilir belki şuan işe yaramıyor olarak görünen şeyler belki 2-3 sene sonra farklı düşünmene sebep olabilir.

Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 19.01.26, 17:26
Erkanklc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.25
Bulunduğu yer: Kâinatta bir yerde...
Mesajlar: 1,091
Etiketlendiği Mesaj: 27 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Lonkia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yaşça senden büyük müyüm bilmiyorum, bunun pek de bir önemi yok aslında çünkü bazı yorgunlukların yaşı olmuyor. Az önce yazdıklarımın sana yapay zeka gibi gelmesi normal, çünkü insan bazen karşısındakinin bu kadar ağır bir durumda olduğunu görünce ne diyeceğini şaşırıyor. "Yanlış bir şey söyleyip daha çok kırmayayım" diye kendimi biraz kastım açıkcası.
Kusura bakma, o mesafeli ve düzgün cümleler araya girince samimiyetim kaybolmuş gibi durdu ama inan niyetim sadece senin o anki yükünü biraz olsun hafifletebilmekti. Seni anlamadığımı düşünmekte de çok haklısın, çünkü kimse bir başkasının boğulduğu denizin ne kadar derin olduğunu dışarıdan bakarak bilemez. "Görünmez belalar" ya da "sabret" gibi laflar, canı yanmış birine sadece gürültü gibi gelir, hele ki "tek eksik ölüm" diyecek kadar tükenmiş birine karşı dışarıdan akıl vermek zaten hiç haddim değil.
Sana boş umutlar satmayacağım ya da "şunu oku hemen düzelir" gibi klişelere girmeyeceğim. Sadece gerçekten bittiğini, hayata karşı o büyük kırgınlığını ve "neden ben" deyişindeki o samimi isyanı görüyorum ve bu konuda yalnız değilsin bunu bilmeni istiyorum.
Alıntı:
Lonkia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bak, beni gerçekten kırdın şimdi. Bu attığın ağır bir iftiraya giriyor, insan bazen karşısındakinin acısı altında ezilince, "yanlış bir şey söyleyip bu çocuğu daha fazla dağıtmayayım" diye kılı kırk yarıyor; o yüzden o cümlelerim öyle nizami ve soğuk çıktı. Ama sen kalkıp buna "yapay zeka" diyerek kestirip atınca, benim sana olan gerçek üzüntümü ve çabamı da çöpe atmış oldun.
Senin o 17 yaşındaki zekana ya da yaşadığın onca ağır şeye saygısızlık etmek en son isteyeceğim şeydi. Ama "yazmak için yazmak" dediğin şey, aslında senin o "nefes alamıyorum" deyişine bir nefes olma çabasıydı. İnternette gördüğün o sahte videolara, yapaylıklara ben de en az senin kadar gıcığım. Benim derdim seninle dertleşmekti, sana hazır satmak değil. Eğer o ilk mesajdaki "mesafeli" tavrım seni böyle düşündürdüyse kusura bakma ama beni de hiç tanımadığın belli oluyor zaten. Sadece dürüstçe yanındayım demek istemiştim, hepsi bu.
Peki çok yanlış anlamışım özür diliyorum

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Hurufu Mukatta Hakkında Müfessirlerin 10 Görüşü RvP Kuran-ı Kerim 6 01.02.25 18:26
Rabbimiz hakkında en son ne zaman bir soru sorduk? Gercek ALLAH (c.c) 2 07.09.22 17:39
yüksek sayıda zikr çekmedim celb veya davet yapmadım ama rahatsız edildim Han349 Sorularınız 62 30.12.21 05:14
Barnabas incili Hakkında Bilgiler SiLence Off Topic 3 22.08.21 10:58
Theosophie (teozofi) — tasavvuf. Islâm tasavvufu. Celil Parapsikoloji & Spiritüalizm 0 29.12.19 21:28


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com