![]() |
|
|||||||
| Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz. |
![]() |
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
#1
|
||||
|
||||
|
selamun aleykum gece saat 05,06,07,08 kadar uyuyamıyorum istesemde uykuya dalamıyorum. saatlerce yataklarda kıvranıp duruyorum. Bazı zikirler çekiyorum geceleri uyuyamadığımda sürekli zikir halindeyim acaba ondan mıdır uyumak için bildiğiniz tertip var mıdır?
uyku saatim baya azaldı psikiyatri ilaçları fayda etmez oldu öyle hafif ilaçlarda değil baya ağır. zikir çekmeye başlayınca günde 12,13 saat uyuyan ben 3-5 saat anca uyur oldu. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
__________________
“Yâ HÛ ya men HÛ, lâ ilâhe illâ HÛ” |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Alıntı:
Ama sen üç günü doktorlan görüşmesinden, ozaman 4-5 gün uyku görmediğinden, çok büyük tehlikedesin demektir bu!! İradeni elden verdin demek yani. Halen henüz doktor kurtarabilir durumunu. Ama 7 gün uykusuz isen, çok geç kaldın demektir bu!!! Sen iradeni kaybettin, yani daha doğrusu sen artık hayali bir düşünce dolu algilarla başbaşa işin demektir bu!! Yani seni bu gerçek dışı yanıltıcı hayal ve kabustan cikaracakt, dıştan biri yardım etmesi şarttır!! Ya psikiyatride 6 haftada dozajini duzelttirirler,yada kapalı 3 ayda duzelursin demektir bu vaziyet. Eğer dediğin gibi zikirler senin bu uykusuzluğunu tetikler/tetiklediyse, ozaman o zikri bırakmanı tavsiye ederim. Hiç bir tertib yapma. Sırf içinden geldiğince arasıra tefekkürde ol, yeter sana. Çünkü hasta Rabbiyle idir, hasta olduğu müddette. Bu yüzden senin çektiğin zikirler çok fazla etki eder sana. Ölçü olarak hastalığın sana yeter, bunada sabr etcem. Sabr senin tertibin idir, böyle bil bunu. Geçmiş olsun. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Alıntı:
Tefekkür et sadece. Sabr, Mükafat, Ahiret, tövbe,ibadetlerin. Bunlarla meşgul et kendini. Sen zaten hastasın/rabbin sana yakın. Hastanın duası makbul idir, bunu bil. Tefekkür et ve tevbeni böyle pişirki, nefsin zaten pes değilmi hastalıktan!! Ee ozaman, Rabbimiz sana mağfiret ini eylesin, bunun içinde sohbet oku/dinle nefsini tanı bilesinki, Rabbini bilesin. Bunun için dini sohbet lazm sana. O uçuk kaçık tertibleri(Havas vs) Vazgeç. Sen zaten yakınsın rabbine, biraz Rabbini tanı öğren sohbet dinle. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
Gereksiz yere çok fazla enerji harcarsınız ve bu, kendinizi mücadele etmeden uyanık bir şekilde uzanmaktan daha yorgun hissetmenize neden olur. Birçok geleneksel uyku terapisti "Çeyrek Saat Kuralı" olarak bilinen bir tekniği kullanırlar. Bunun amacı uykuyla mücadele ederek yatakta kaldığınız süreyi azaltmak ve dolayısıyla uykuyla ilişkilendirilen işe yaramaz çağrışımların oluşmasını sınırlamaktır. On beş dakikadan uzun bir süredir uyanık olan bireylerin yataktan kalkıp başka bir odaya gitmelerini ve sıkıcı bir kitap okumak gibi sessiz ve rahatlatıcı bir şey yapmalarını gerektirir. Yataktan kalkarak ve dikkatinizi dağıtarak istenmeyen endişeleri bastırmak ve uyku seviyenizi artırmak umulur, böylece yatağa geri döndüğünüzde hemen uykuya dalarsınız. Bu teknik bazıları için işe yarasa da, yatak odasından kaçmanın uykunuzla uzun vadeli bir ilişki kurmanın etkili bir yolu olup olmadığı tartışmalıdır. Eğer amaç uykusuzlukla mücadele ettiğiniz süreyi kısıtlamaksa, herhalde bundan kaçınmak yerine bunu neden yaptığınıza odaklanmak daha mantıklı olur. Yatak odasından kaçınma sorunu kısa vadede çözer ama korkunun üstesinden gelmeniz için uzun vadeli uygulanabilir bir çözüm sunmaz. Bu "yataktan kalkma" yaklaşımını deneyen bazı kişilerin, gece vaktini yataktan kalkıp aktif olmakla ilişkilendirdikleri işe yaramayan yeni bir çağrışım yarattıkları görülebilir. Bu vakaların çoğunda, yataktan kaçma eylemi genellikle uykusuzlukla birlikte gelen rahatsızlıktan kaçınmanın bir çaresi olarak kullanılır. Eğer durum buysa, birçok kişi yatağa geri döndüklerinde istenmeyen duygu ve düşüncelerinin onları beklediklerini ve tekrar kaçmak dışında onlarla ne yapacakları konusunda kendilerini çaresiz hissettiklerini söylüyor. Bu tekniğe dair bir diğer sık rastladığım sorun ise, yatakta kalmayı tercih eden kişilere de uygulanmasıdır. Sırf uyanık oldukları için yataktan kalkmak zorunda olmak onlara anlaşılmaz gelebiliyor ve hatta kaygı seviyelerini yükseltip uykuyu iyice uzaklaştırabiliyor. Normal uyku uyuyanlar, uyuyamadıkları zaman yataktan kalkmazlar, o nedenle siz de kalkmamalısınız. Amaç evde dolaşıp bütün korkularınızdan kaçınmak yerine onlarla birlikte yatakta kalmaya istekli olmanıza yardımcı olmaktır. Uykunuzla faydalı bir ilişki kurmanın en uygulanabilir yolunun yataktan kalkıp korkularınızdan kaçmak yerine, onlarla birlikte yatakta olmayı yavaş yavaş öğrenmek olduğuna inanıyorum. Yatakta uyanık bir şekilde yatmaktan memnun olduğunuzda, uykuya biraz daha yaklaşmış ve çok değerli enerjinizi bir sonraki güne saklamış olacaksınız. (Kaynak: UYKU KİTABI HER GECE İYİ UYUMANIN SIRRI; GUY MEADONS psilon yayınları) Not: Uzun yıllar uykusuzlukla mücadele verdim. Açıkçası bu kitaptan çok istifade ettim. Şu anda şükürler olsun iyi uyuyorum. İşin sırrı mücadeleyi bırak uykusuz kalsan da yataktan çıkma uzanmış vaziyette kal bir süre sonra uyuyorsun uyumasan da bir sonraki gün telafi oluyor. İnan zamanında Cedrina 250 mg lık şizofrenlere verilen ilaçları dahi uyku için kullandım şu anda uyku için hiçbir ilaç kullanıyorum.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Doktordan sakın hiç uyku ilacı filan alayım deme, bağımlı eder çünkü! Bunun yerine highpotential/yuksekpotansyal ve düşükpotansyal/lowpotential Neuroleptika/nuroleptik ilaçlar ile gece uykusunu sana ayarlasin.
Bu ilaçlar düşük tesirli olup, yüksek dozajda tesirini gösterir. Ama tüm beyini etkilediğinden (diğer psikoilaclar öyle değil,sırf bazı/belli beyinbolgelerini uyusturur/tesirine alır), vede yüksek dozajda verildiğinde, beyni hemen knockout/bayıltir... Yani uyku moduna girer beyin tez, yarım satt zarfında. Böyle uyumayı tercih edmezsen bile,mecbur kalınca tek çare budur derim?! :-( Diğer taraftan uykunu bozacak ortamdan tedbir alman gerek, çünkü bu yuksekdizandan ilaçlar nede olsa, bir saat sonra tesirini tüketmiş oluyor. Yani uyuduktan sonra tekrar uyanırsan bidaha uyku görmeye bilirsin o gece. Malesef tıbbın verdiği çare bundan ibaret
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Allah kolaylık versin, kolay değil biliyom. Sen imas hocanın dediklerini ihmal etme, mükemmel çare olur/bulursun
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Kardeşim doktorunu değiiştir aynı sıkıntıları bende yaşıyorum şuan biraz iyiyim
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Alıntı:
|
![]() |
|
|
Benzer Konular
|
||||
| Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
| Manyetizma ve hipnotizma nedir? | Celil | Parapsikoloji & Spiritüalizm | 2 | 26.10.24 11:22 |
| Gece Dirilişi ve Mü’minin 24 Saatine Bir Bakış | haskin | ibadetler | 3 | 09.06.24 12:32 |
| Psikiatri ve ilgili hersey... | SiLence | Sağlık | 40 | 24.04.23 22:02 |
| Karabasan nedir? Uyku Felci tıbbi ve bilimsel olarak nedir? | SiLence | Gizemli Olaylar ve Mekanlar | 4 | 25.09.19 17:00 |
| Uyku Hastalıkları | Tuana | Sağlık | 2 | 10.05.18 09:30 |