Havas Okulu  

Go Back   Havas Okulu > HavasOkulu Genel Bölüm > Sorularınız

Sorularınız her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Birine Sigarayı Bıraktırmak için

her türlü soruyu buradan sorabilirsiniz.


Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 02.07.19, 18:51
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.19
Bulunduğu yer: Kozmos
Mesajlar: 273
Etiketlendiği Mesaj: 28 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Birine Sigarayı Bıraktırmak için

Selamın aleyküm.
Sitede sigarayı bırakmak için güzel uygulamalar var fakat elhamdülillah ben zaten bıraktım yaklaşık 1 sene önce. Benim amacım annem ve babam için bir uygulama yapabilmek. Yaşları 60 oldu, sağlıkları da mükemmel değil. Yıllardır bırakmaları için türlü türlü yalvarıyorum. En sık ve en ağır sigaraları içen bendim, ben bile bıraktım hadi siz de bırakın diyorum. Hiç yanaşmıyorlar, haliyle çaba sarf etmiyorlar. Onlar sigara içtikçe evde bir ağırlık hissediyorum, onların üzerinde de hissediyorum. Çünkü manevi olarak içmek ile içmemek arasındaki farkı da deneyim ettiğim için iyi biliyorum. Elimde sirkeli su fısfısıyla geziyorum evde anlayacağınız onların haberi olmadan yapabileceğim bir uygulama arıyorum. Varsa bile iradeye müdaheleden sayılır mı onu da danışmak isterim bilenlere.

Selametle...

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 02.07.19, 19:08
Ada Ada isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 02.02.16
Mesajlar: 1,141
Etiketlendiği Mesaj: 87 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bu konulara bir göz atınız.

__________________
O kadar kimsesizim ki
Hani ölsem
Cesedim geçmişin tozuna karışır gider
Yediğim yemekten içtiğim suya kadar tadsızım
Saçının telinden ayak parmaklarının ucuna kadar özledim seni..
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 02.07.19, 19:37
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 23.01.19
Bulunduğu yer: Kozmos
Mesajlar: 273
Etiketlendiği Mesaj: 28 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Öncelikle Allâh razı olsun. Bu konuları okuyup da bu başlığı açtım. Çünkü bunlar sigara içenin kendisinin niyet edip, çaba gösterip, gönülden bir yöneliş ile yapabileceği uygulamalar. Ben öyle anladım açıkçası. Niyetinde olmadıkları için ben ödev verir gibi ellerine bu bilgileri versem yapmazlar. Bu yüzden benim onlar için yapabileceğim bir yol var mıdır diye soruyorum. Veya bu söz konusu uygulamalar başkası için yapılabilir mi?

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 17.05.25, 13:18
 
Üyelik tarihi: 12.05.25
Bulunduğu yer: Türkiye,TR
Mesajlar: 131
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
RabiaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamın aleyküm.
Sitede sigarayı bırakmak için güzel uygulamalar var fakat elhamdülillah ben zaten bıraktım yaklaşık 1 sene önce. Benim amacım annem ve babam için bir uygulama yapabilmek. Yaşları 60 oldu, sağlıkları da mükemmel değil. Yıllardır bırakmaları için türlü türlü yalvarıyorum. En sık ve en ağır sigaraları içen bendim, ben bile bıraktım hadi siz de bırakın diyorum. Hiç yanaşmıyorlar, haliyle çaba sarf etmiyorlar. Onlar sigara içtikçe evde bir ağırlık hissediyorum, onların üzerinde de hissediyorum. Çünkü manevi olarak içmek ile içmemek arasındaki farkı da deneyim ettiğim için iyi biliyorum. Elimde sirkeli su fısfısıyla geziyorum evde anlayacağınız onların haberi olmadan yapabileceğim bir uygulama arıyorum. Varsa bile iradeye müdaheleden sayılır mı onu da danışmak isterim bilenlere.

Selametle...
Ben zamanında sigara içmiş birisi olarak nasıl bıraktığımı söylemek isterim.
O da bilince varmaktır benim gözümde.
O bilinç de şudur. Sigara satan kişiler için bir rakamdan ibaretsin. Ölüp gittiğinde onların haberi dahi olmayacak sıradan bir rakamsın çünkü. Bu bilinci aşılayınca kendisine insan daha net bakabiliyor. Örneğin sosyal medya bağımlılığı yada belli şarkıcı , topçu adamların peşinden koşmak hayran olmak . Alayı zaman israfı. Çünkü en basitinden yarın ölürsen kimsenin öldüğünden haberi olmayacak. Var mısın yok musun. Seninle beraber giden yarı kalmış hayallerin neler. Kimsenin umrunda değilsin. Bu şekil yaklaşınca yol aydınlanıyor.

Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 20.07.25, 15:42
Üye
 
Üyelik tarihi: 29.04.24
Bulunduğu yer: D
Mesajlar: 49
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

İçin kişinin neden içtiği çok önemlidir. Kimisi içindeki nikotine bağımlı olur kimisi nikotinin verdiği keyife... Sigarayı bırakan tanıdıklarım nikotine bağımlılardı(Nikotin sakızı gibi uygulamalarla bırakabildiler) sigaranın keyfine bağımlı olanın bırakması daha zahmetlidir. Keyif için içiyorum diyen çoktur

Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 20.07.25, 16:50
imas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Bilgili Üye
 
Üyelik tarihi: 18.01.20
Bulunduğu yer: her yer
Mesajlar: 22,203
Etiketlendiği Mesaj: 5286 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Harem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
İçin kişinin neden içtiği çok önemlidir. Kimisi içindeki nikotine bağımlı olur kimisi nikotinin verdiği keyife... Sigarayı bırakan tanıdıklarım nikotine bağımlılardı(Nikotin sakızı gibi uygulamalarla bırakabildiler) sigaranın keyfine bağımlı olanın bırakması daha zahmetlidir. Keyif için içiyorum diyen çoktur
Ben günde 3 paket içiyordum çok ciddi bir tiryakiydim, hemde sigara kesmediği için adıyamandan tütün getirtip sarıyordum, sabah namazından sonra aç karnıma 1 yakışta saat 11 e kadar 1. paket bitiyordu,
Özellikle yaz aylarında yastık kılıfı sararıyordu...
3 yıl önce hiç niyetim olmadığı halde 1 gün bırakmaya karar verdim ve bıraktım,
Allaha şükür yemek kokusu ve tadı almaya başladım,
Ve bir gerçeği söyliyeyim sigara içmeyen için hakikaten özellikle umumi tuvaletler çok kötü kokuyormuş....

__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v)
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 20.07.25, 16:58
Üye
 
Üyelik tarihi: 29.04.24
Bulunduğu yer: D
Mesajlar: 49
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben günde 3 paket içiyordum çok ciddi bir tiryakiydim, hemde sigara kesmediği için adıyamandan tütün getirtip sarıyordum, sabah namazından sonra aç karnıma 1 yakışta saat 11 e kadar 1. paket bitiyordu,
Özellikle yaz aylarında yastık kılıfı sararıyordu...
3 yıl önce hiç niyetim olmadığı halde 1 gün bırakmaya karar verdim ve bıraktım,
Allaha şükür yemek kokusu ve tadı almaya başladım,
Ve bir gerçeği söyliyeyim sigara içmeyen için hakikaten özellikle umumi tuvaletler çok kötü kokuyormuş....
Doğrudur hocam, Amcam aynı bahsettiğiniz gibi bıraktı sigarayı. Günde 2 paketi vardı onunda. Başlangıçta biraz kilo aldı ama sonra onuda toparladı. Yemeklerin tadının değiştiğini söyler amcam da. Babam misal keyif için içenlerden, ben aldığım keyif için içiyorum diyor. Belli bir zaman sonra bu keyifi alabilmek için insan yemek yer duruma geliyor diye açık yürekliliklede söyler. Bu keyiften mahrum kalırım korkusu ile bırakma çabasına bir türlü giremedi. Bırakmak isteyen herkes muvaffak olur inşAllah

Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 20.07.25, 18:24
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 25.10.23
Bulunduğu yer: bursa
Mesajlar: 473
Etiketlendiği Mesaj: 6 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

bende 2 günde bir paket bitiriyordum yeni başlamıştım 3 ay kadar kullandım bana zararı dokundu sigara içtiğimde ve sonrasında göz kapaklarım sürekli kapanıyor uykulu oluyordum böyle olduğundan dolayı bırakmıştım ve kriz vs olmamıştı tabi ben 3 aylık sigara içicisiydim bunu yıllar boyunca içen kişi nasıl bırakabilir anca yavas yavas keserek nefsine hakim olarak veyahut uzmanlara basvurmalıdır. dini olarak dua edebilir. edeceği duayı da anlaması bilerek ne istediğini bilerek etmesi daha iyi olabilir. ama kuranda herşey var yani zararlı bişe kullanan ve bırakamayan insanların nasıl bu durumdan kurtulucağı da vardır muhakkak.

Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 11.01.26, 19:48
Üye
 
Üyelik tarihi: 20.09.25
Bulunduğu yer: Mersin
Mesajlar: 50
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Ben günde 3 paket içiyordum çok ciddi bir tiryakiydim, hemde sigara kesmediği için adıyamandan tütün getirtip sarıyordum, sabah namazından sonra aç karnıma 1 yakışta saat 11 e kadar 1. paket bitiyordu,
Özellikle yaz aylarında yastık kılıfı sararıyordu...
3 yıl önce hiç niyetim olmadığı halde 1 gün bırakmaya karar verdim ve bıraktım,
Allaha şükür yemek kokusu ve tadı almaya başladım,
Ve bir gerçeği söyliyeyim sigara içmeyen için hakikaten özellikle umumi tuvaletler çok kötü kokuyormuş....
Nasıl bıraktın abi bi yol yordam var mı

Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 11.01.26, 20:12
 
Üyelik tarihi: 12.09.23
Bulunduğu yer: aksaray
Mesajlar: 335
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

10yıl kullandım. yarın 21 gün olacak sigarayı bırakalı. Bir anda bıraktım. canın çok istediği zaman 2 bardak su iç.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Ayrıldığın Birine Kavuşmak için - Rabbena inneke ya camiannasi li yevm HavasHoca Celb & Muhabbet & Kısmet 14 16.06.22 23:17
Sigarayı bıraktırmak için işlem yapsak büyüye girer mi? Samican Sorularınız 4 24.05.22 10:02
Bir birine kavuşmak için Kulefb Diğer Havas Konuları 3 23.01.22 00:33
içki ve kumarı bıraktırmak için... MrBerkHD Vefk & Tılsım 0 03.06.20 14:34
Sigarayı Bırakmak İçin Karabaş Otu SiLence Alternatif Tıp ve Bitkiler 2 08.05.17 08:53


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
havasokulu1.com